Strona 1 z 1

Kopcenie z rury przy depnieciu

: czw lis 10, 2005 11:11 am
autor: ZibiUT
Hej

Jest taka rzecz, że jak jadę normalnie to jest spoko, jak depcze też jest OKi ale mniej, jak zdejme nogę z gazu to tez jest Oki ale jeżeli zrobie cos takiego że przycisne na powiedzmy 5 sek ostro potem odpuszcze na chwile i znowu depnę to z rury kłęby dymu idą przez chwile depnięcia. Potem jak się zatrzymam tez przez chwilę jeszcze kopci.

Czy to wina luzów na wałku turbiny czy czegoś innego?

: czw lis 10, 2005 11:37 am
autor: dr kozioł
moze byc turbina ale moga byc tez uszczelniacze glowicy albo np. przytkany spust oleju do miski
a zrob test - depnij ostro np na trojce i pusc gaz (hamuj silnikiem) . czy przy hamowaniu silnikiem tez zakopci w opisanych warunkach?

Re: Kopcenie z rury przy depnieciu

: czw lis 10, 2005 11:40 am
autor: mops
Zibi122 pisze:Hej

Jest taka rzecz, że jak jadę normalnie to jest spoko, jak depcze też jest OKi ale mniej, jak zdejme nogę z gazu to tez jest Oki ale jeżeli zrobie cos takiego że przycisne na powiedzmy 5 sek ostro potem odpuszcze na chwile i znowu depnę to z rury kłęby dymu idą przez chwile depnięcia. Potem jak się zatrzymam tez przez chwilę jeszcze kopci.

Czy to wina luzów na wałku turbiny czy czegoś innego?
Turbina puszcza oliwe do wydechu..... (albo juz sie skonczylo albo masz ukruszony walek od strony "cieplej")....

Jeszcze napisz ze nie ubywa ci oliwy...
:jump2: :jump2:

: czw lis 10, 2005 11:46 am
autor: ZibiUT
dr kozioł pisze:moze byc turbina ale moga byc tez uszczelniacze glowicy albo np. przytkany spust oleju do miski
a zrob test - depnij ostro np na trojce i pusc gaz (hamuj silnikiem) . czy przy hamowaniu silnikiem tez zakopci w opisanych warunkach?
Przy hamowaniu silnikiem nie ma takich objawów
mops pisze:
Zibi122 pisze:Hej

Jest taka rzecz, że jak jadę normalnie to jest spoko, jak depcze też jest OKi ale mniej, jak zdejme nogę z gazu to tez jest Oki ale jeżeli zrobie cos takiego że przycisne na powiedzmy 5 sek ostro potem odpuszcze na chwile i znowu depnę to z rury kłęby dymu idą przez chwile depnięcia. Potem jak się zatrzymam tez przez chwilę jeszcze kopci.

Czy to wina luzów na wałku turbiny czy czegoś innego?
Turbina puszcza oliwe do wydechu..... (albo juz sie skonczylo albo masz ukruszony walek od strony "cieplej")....

Jeszcze napisz ze nie ubywa ci oliwy...
:jump2: :jump2:
Tak bierze mi olej :beksa:

: czw lis 10, 2005 11:56 am
autor: mops
Zibi122 pisze:
Przy hamowaniu silnikiem nie ma takich objawów


Tak bierze mi olej :beksa:
hmmm rozgrzej go na maksa - potem daj mu w palnik i dluzej pohamuj silnikiem - nie bedzie chmury dymu ??? Dziwne...

Jezeli tylko puszcza baki to moze byc zarowno turbo jak i cos z silnikiem (po zaworach zasysa olej albo co...)...

: czw lis 10, 2005 12:08 pm
autor: ZibiUT
Chmury dymu nie bedzie ale jakiś dymek się pojawiaale raczej tak rownomiernie.
Turbine bede miał do konca miesiąca a kolektor w grudniu wiec okolo lutego go zaloze i zobaczymy co bedzie. wtedy tez sprawdze stan wszystkiego bo glowiczke zdejmę.

: czw lis 10, 2005 12:22 pm
autor: mops
Zibi122 pisze:Chmury dymu nie bedzie ale jakiś dymek się pojawiaale raczej tak rownomiernie.
Turbine bede miał do konca miesiąca a kolektor w grudniu wiec okolo lutego go zaloze i zobaczymy co bedzie. wtedy tez sprawdze stan wszystkiego bo glowiczke zdejmę.
a ze tak zapytam - na cholere sciagasz glowice ktora niedawno jest zalozona ??

: czw lis 10, 2005 1:11 pm
autor: ZibiUT
1. Sprawdzić jak się dotarły cylindry
2. Sprawdzić w jakim stanie są zawory
3. Dopasować kolektory do głowicy ( zmiana kolektora na ten z punto GT)
4. Zmienić uszczelkę pod glowicą(podejrzewam wyciek oleju)
5. Pewnie bedę zmienial kółka rozrządu ale do tego nie potrzeba czapki ściągać
6. Aby coś popsuć
7. Dla wlasnej satysfakcji bo lubię robić przy samochodzie

: wt lis 15, 2005 7:11 pm
autor: spavatch
Zibi122 pisze:3. Dopasować kolektory do głowicy ( zmiana kolektora na ten z punto GT)
A w czym on lepszy od tego z UT? :hmm:

: wt lis 15, 2005 11:00 pm
autor: ZibiUT
spavatch pisze:
Zibi122 pisze:3. Dopasować kolektory do głowicy ( zmiana kolektora na ten z punto GT)
A w czym on lepszy od tego z UT? :hmm:
Bo pasuje do niego turbina z Punto GT :twisted:

: wt lis 15, 2005 11:49 pm
autor: ziuzio
Poza tym kolektor PGT jest trochę wytrzymalszy, bo ma wzmocnienia na tym całym odlewie, dzięki czemu pęka trochę mniej niż UTowy(chodzi o wydech oczywiście).
A jeśli chodzi o ssący to ma odpowiednio większą pojemność niż w 1.3T(a poza tym jest bardziej nieporęczny, bo jest głupią całością:)).

: śr lis 16, 2005 7:32 pm
autor: spavatch
Zibi122 pisze:Bo pasuje do niego turbina z Punto GT :twisted:
A to na ten z UT to nie pasuje? :hmm:

: śr lis 16, 2005 7:47 pm
autor: ziuzio
Pasuje, ale tylko na ten z 1.4T, a na ten z 1.3T już nie.

: czw gru 22, 2005 1:25 pm
autor: MikeHofi
Mam podobne kopcenie z rury niebieski dym...najgorzej jest jak sie rozgrzeje i np przy 2000tys obr na 4ce wcisne do konca...stawiam taka zaslone ze nic za mna nie widac...olej mam w dolocie wskazuje to na turbo ale czy cos jeszcze ??

: czw gru 22, 2005 9:32 pm
autor: chemmist
MikeHofi pisze:Mam podobne kopcenie z rury niebieski dym...najgorzej jest jak sie rozgrzeje i np przy 2000tys obr na 4ce wcisne do konca...stawiam taka zaslone ze nic za mna nie widac...olej mam w dolocie wskazuje to na turbo ale czy cos jeszcze ??
narazie zrób turbine, jeżeli dalej będzie kopcił to będziesz musiał zrobić pierścienie i uszczelniacze w silniku. Ale tak jak mówie zacznij od sprężarki.