Strona 1 z 3
EQU
: sob lis 05, 2005 8:33 am
autor: Bini0
Czy mozna przerobic EQU SPI na MPI ? to znaczy podpiac zamiast jednego wtrysku, cztery ? bedzie to dzialac (dobrze/zle) czy nie ?
: sob lis 05, 2005 1:40 pm
autor: ziuzio
Działać będzie, tylko że czasy wtrysku dla spi są dłuższe i najprawdopodobniej będzie Ci zalewać silnik(jeżeli użyjesz wtryskiwaczy takich jak są w serii 1.6)-wskazane byłoby jakieś oszukanie kompa, np. SMT6 czy czymś takim. Ewentualnie możesz się pobawić w dobieranie wtryskiwaczy do tego danego czasu otwarcia wtryskiwaczy,ale to takie branie się za problem od drugiej strony, które jest w zasadzie bardziej pracochłonne. Masz jeszcze możliwość zakupienia regulowanego regulatora ciśnienia paliwa i nim możesz zmniejszyć ciśnienie w listwie czyli pośrednio zmniejszając dawkę paliwa

.
: sob lis 05, 2005 11:00 pm
autor: Bini0
Prawde mowiac myslam bym o zastosowaniu 4 wtryskow o relatywnie malej wydajnosci + zastosowanie regulatora cisnia paliwa
: sob lis 05, 2005 11:25 pm
autor: ziuzio
No to może coś z tego być. Ale będzie to wymagało niezłej zabawy z ustawieniem tego:).
: ndz lis 06, 2005 2:27 pm
autor: Bini0
Znasz moze wydajnosci wtryskow jakie byly stosowane w 1.8 i 2.0 ?
: ndz lis 06, 2005 2:46 pm
autor: ziuzio
W 2.0 16V n/a są takie same jak w UTcie 1.4 czyli podobno 189ccm/min przy 3 bar.
W 2.0 8V były rózne wtryskiwacze, np. 165ccm/min przy 2.5 bar.
Jak sprawa wygląda w 1.8 to nie wiem:).
: ndz lis 06, 2005 7:45 pm
autor: Bini0
Mysle nad zastosowaniem wtryskow z sejceto 1.1 albo punto 1.2 (nie pamietam wydajnosci) i sterowanie z kompa SPI (na dobry poczatek) mysle ze nie powinno przelewac - dla kontroli bede chial podpiac wskaznik AFR
: pn lis 07, 2005 9:40 am
autor: Lui
A nie będzie najprosciej zadoptować w tryskl z uno 1.5 MPI, taki system z klapkowym przepływomierzem ma chyba njlepsze zdolność adaptacyjne do innych silników.... tak myśle

: sob sty 28, 2006 7:03 pm
autor: kaza
Nie możesz sobie dobrać byle jakich wtrysków do byle jakiego kompa, będa się rózniły opornością i w mig spalisz wyjście mocy w kompie albo kable od wtrysków tu dzież jakiś inny badziew w kompie, wtryski typu spi mają wydajjność mniej więcej 2.5 raza taką lub nawet 3razy taką jak typ mpi, popatrz jak one wogóle wyglądają średnicy mają chyba z 30mm podczas gdy mpi ma może z 10mm, jeśli to wogóle odpali na takim modzie to zaraz zgaśnie bo się zaleje. proponuje np mpi z tipo 1.6+ kompa + smt6 co by to zestroic.
: sob sty 28, 2006 7:04 pm
autor: kaza
aha no i oczywiście inna głowica po co ci mpi jak będziesz miał główke z jednym kanałem dolotowym pod spi...
: sob sty 28, 2006 7:21 pm
autor: ziuzio
kaza pisze:aha no i oczywiście inna głowica po co ci mpi jak będziesz miał główke z jednym kanałem dolotowym pod spi...
Chyba sam kolektor ssący wystarczy...
Re: EQU
: pn sty 30, 2006 2:57 pm
autor: Yaninnya
Bini0 pisze:EQU
Tak nieśmiało zauważę, ze ECU, nie EQU.
Re: EQU
: pn sty 30, 2006 4:54 pm
autor: Bini0
Yaninnya pisze:Bini0 pisze:EQU
Tak nieśmiało zauważę, ze ECU, nie EQU.
Bardzo trafne spostrzezenie

: wt sty 31, 2006 11:22 pm
autor: Bini0
ziuzio pisze:No to może coś z tego być. Ale będzie to wymagało niezłej zabawy z ustawieniem tego:).
Uno 1.5 MPI (lata 87 - 89) mialo przeplywke ?
: wt sty 31, 2006 11:39 pm
autor: ziuzio
MPI tak, nawet taką samą jak UT.