Strona 1 z 1

stożek przed przepływką

: pt paź 21, 2005 4:38 pm
autor: marcin77
chyba złe rozwiązanie, wkręca się na obroty ale topornie przyspiesza :?: , chyba spowrotem zamontuje tam gdzie oryginalnie była puszka filtra, ktoś miał podobne problemy

: pt paź 21, 2005 5:45 pm
autor: spavatch
Stozkowi bezposrednio przed przeplywka mowie stanowczo nie! Powietrze wpada w zawirowania i przeplywomierz daje falszywe odczyty. Jesli stozek to tylko na rurze by przeplyw powietrza mial czas sie ustabilizowac.

: pt paź 21, 2005 6:17 pm
autor: ziuzio
A jakiej firmy masz ten stożek?? Może po prostu jest gorszej jakości niż zwykła wkładka :wink: . W turbolotach im krótszy dolot(a dokładnie mniejsze opory ssania) tym lepiej. Co do przepływki zaś to mierzy ona masę powietrza i nieważne jaki będzie przepływ tej masy.

: pt paź 21, 2005 8:49 pm
autor: spavatch
No tak, ale mierzenie realizowane jest przez wychylanie klapki wiec jezeli przeplyw nie jest ustabilizowany to wartosc moze falowac i w prowadzac w blad komputer, czyz nie tak? :wink:

: pt paź 21, 2005 9:10 pm
autor: ziuzio
Przepływka za klapką ma specjalną komorę kompensacyjną dzięki której to zjawisko na szczęście nie zachodzi, a nawet jeżeli by zachodziło(co akurat ma miejsce przy odejmowaniu gazu kiedy to DV puści nadmiar powietrza przed turbinę i wtedy "domyka" tę klapkę od "tyłu") to i tak masa będzie niezmienna więc dla niej(tej masy) zostanie dolana zaprogramowana dawka paliwa.
Więc i tak analizowałbym dalej czy aby na pewno zastosowany stożek miał wystarczjący przepływ powietrza dla zapotrzebowania silnika UTa??

: pt paź 21, 2005 11:20 pm
autor: ZibiUT
@marcin77
A masz fotkę jak zamontowałeś to ??

Ja jak się ścigałem na 1/4 miałem tak :
Obrazek

troszkę słabo widać ale aku poszedł pod nogi pasażera a w to miejsce poszedł ztożek zamontowany na kolanku 90 st - 63,5 mm

Dzieki jeszcze raz Lui

: pt paź 21, 2005 11:56 pm
autor: marcin77
ziuzio pisze:A jakiej firmy masz ten stożek?? Może po prostu jest gorszej jakości niż zwykła wkładka :wink: . W turbolotach im krótszy dolot(a dokładnie mniejsze opory ssania) tym lepiej. Co do przepływki zaś to mierzy ona masę powietrza i nieważne jaki będzie przepływ tej masy.
bawełna jacky
a wygląda plus montaż na foto
Obrazek

: sob paź 22, 2005 8:47 am
autor: spavatch
ziuzio pisze:Więc i tak analizowałbym dalej czy aby na pewno zastosowany stożek miał wystarczjący przepływ powietrza dla zapotrzebowania silnika UTa??
Moze faktycznie masz racje...? :hmm:

U mnie wygladalo to nastepujaco.

Obrazek

: sob paź 22, 2005 10:03 am
autor: ziuzio
A "napuściłeś" zalecaną ilością olejku stożek??Może zwyczajnie było go za dużo i wtedy ssie olejek i są zwiększone opory przepływu.

Druga sprawa to taka czy regulowałeś coś tą śrubką na przepływce po montażu stożka??Warto nią pokręcić i lekko wzbogacić mieszankę(czyli próbowanie dokręcenia wkrętu co 1/4 obrotu i test po każdej regulacji) ponieważ w związku ze zmniejszonymi oporami zasysania klapka jest minimalnie mniej uchylana i "słabość" silnika mogła się wziąść ze zbyt ubogiej mieszanki :) .

: sob paź 22, 2005 11:44 am
autor: marcin77
ziuzio pisze:A "napuściłeś" zalecaną ilością olejku stożek??Może zwyczajnie było go za dużo i wtedy ssie olejek i są zwiększone opory przepływu.

Druga sprawa to taka czy regulowałeś coś tą śrubką na przepływce po montażu stożka??Warto nią pokręcić i lekko wzbogacić mieszankę(czyli próbowanie dokręcenia wkrętu co 1/4 obrotu i test po każdej regulacji) ponieważ w związku ze zmniejszonymi oporami zasysania klapka jest minimalnie mniej uchylana i "słabość" silnika mogła się wziąść ze zbyt ubogiej mieszanki :) .

nic nie smarowałem , miał być fabrycznie naoliwiony, może pokręce dziś :wink: