Strona 1 z 1
optymalna średnica dolotu
: ndz wrz 19, 2010 11:27 am
autor: chemmist
witajcie!
kombinuję cały czas dlaczego w PGT z turbina GT25R imo zaczyna ładować dosyć wysoko, pełne doładowanie 0,8b ok 4 tys obr. Podejrzewam że może to być wina dolotu na za dużych średnicach, od turbiny do IC jest ok 50mm, potem jest duży IC z Iveco, od IC do przepustnicy to już locha chyba 2,5 cala.
a może to wina sterowania? nie ma mbc, turbiną steruje ori pierburg
wydech po całości 2,5 cala na jednym przelotowym tłumiku.
A może ma tak być?

Pozdrawiam!
Re: optymalna średnica dolotu
: ndz wrz 19, 2010 2:34 pm
autor: DeviL
Raczej to nie wina rur dolotowych

Moze wg popuszcza
Re: optymalna średnica dolotu
: ndz wrz 19, 2010 2:52 pm
autor: chemmist
DeviL pisze:Raczej to nie wina rur dolotowych

Moze wg popuszcza
nie widziałem w innych punciakach tak sporych rur, dlatego zacząłem kombinować. WG jest ori, turbina kupiona nowa, nie wiem czy coś było gmerane przy wg, ale ponoć te garretty są ustawiane fabrycznie na właśnie 0,8
Re: optymalna średnica dolotu
: ndz wrz 19, 2010 3:11 pm
autor: DeviL
To moze taki lag tam jes

Ja mam spore rury dolotowe (kiedys mialem male) i boost narasta podobnie lub nawet szybciej (zauwazalna zmiana przy zmianie turba gdzie nie ma lekkich pekniec przy wg)

Re: optymalna średnica dolotu
: ndz wrz 19, 2010 7:07 pm
autor: hz10
ta turbina inaczej nie będzie ładować w silniku 1.4. można zmniejszyć żeliwo wydechowe ale wtedy wychodzimy poza mape kompresora i turbina do regeneracji
Re: optymalna średnica dolotu
: pn wrz 20, 2010 3:06 pm
autor: chemmist
nikt nic nie podpowie więcej?

to może inaczej, jakie stosujecie średnice rur od turbiny do przepustnicy jak zmieniacie turbiny na większe, np t28 bo ta chyba wielkoscią podobna jest do gt25r
Re: optymalna średnica dolotu
: pn wrz 20, 2010 5:58 pm
autor: adrian055
ja mam 3cale od turba do przepustnicy
Re: optymalna średnica dolotu
: pn wrz 20, 2010 6:36 pm
autor: hz10
chemist rury dolotowe to naprawde najmniejszy problem, policz pojemność rur a potem policz zapotrzebowanie silnika na powietrze to zrozumiesz o czym pisze

Re: optymalna średnica dolotu
: pn wrz 20, 2010 8:54 pm
autor: DeviL
Tak na oko se policzylem pojemnosc 10m 2" rurek i wyszlo okolo 0.02m^3 , czyli tyle ile wiekszosc turbin ma na poczatku mapy
Tak wiec mozna pominac wplyw wielkosci rur dolotowych

Re: optymalna średnica dolotu
: wt wrz 21, 2010 8:16 pm
autor: ZibiUT
Wielkość rur dolotowych ma znaczenie. Ja mam u siebie wyjście z turbiny do IC 51 mm IC kolektor 60mm.
Średnica rur powinno być dobrana odpowiednio do silnika. Znam auto gdzie w silniku 3,5 koleś dał na początku rury 51 mm taki sam IC i dopiero po wyscie z IC średniaca się zwiekszała stopniow o do 70 mm. Efekt był taki, że dopuki nie było dowładowania auto nie jechało.
Po zmianie tylko ororowania na 70 mm i przerobieniu IC na 70 mm auto zaczeło jechac z dołu.
Re: optymalna średnica dolotu
: wt wrz 21, 2010 9:30 pm
autor: dzikidaniel
Zibi122, ale koleś którego auto opisujesz założył sobie swego rodzaju zwężkę w dolocie, a tutaj jak sytuacja odwrotna nie uważasz?
Re: optymalna średnica dolotu
: śr wrz 22, 2010 7:17 am
autor: chemmist
po waszych odpowiedziach widzę że w sumie średnice mamy podobne, może to że turbina dosyć późno osiąga max to kwestia programu?
Re: optymalna średnica dolotu
: wt wrz 28, 2010 10:54 am
autor: 2rotor
Ja mam cały dolot 2,25" i ICka chińczyka 550x140 i problemów z uzyskaniem doładowania nie ma pomimo T25G. Taką średnicę mogę z własnego przykładu polecić.