Strona 1 z 1

Wałek 1.5 a 1.4

: czw wrz 16, 2010 10:15 am
autor: simon1989
Czy wkładając wałek od 1.5 z kołem paska od 1.4 do silnika 1.4 ie ustawiam rozrzad tak jak dla 1.4ie?

Re: Wałek 1.5 a 1.4

: czw wrz 16, 2010 4:26 pm
autor: tusiu1988
tak jak 1.4ie

Re: Wałek 1.5 a 1.4

: czw wrz 16, 2010 7:20 pm
autor: simon1989
Tak zrobilem, ale silnik nie odpala, rozrusznik chodzi tak jakby w ogole kompresji nie bylo i wali paliwem przez dolot jakby go w ogole nie zasysał. Dodatkowo jeden zawor jest wcisniety na pierwszym tloku przy GMP, a nie powinien.

Re: Wałek 1.5 a 1.4

: czw wrz 16, 2010 9:49 pm
autor: turbomaniak
A luzy zaworowe to kto ustawi? Krasnoludki :?: :!:

Re: Wałek 1.5 a 1.4

: czw wrz 16, 2010 10:10 pm
autor: simon1989
Papa smerf ustawił na 0.40 i 0.50. Uprzejmy Hz10 powiedział mi że przy ustawieniu koła zamachowego i kola paska walka na punkt krzywki walka na 1 cylindrze powinny dotykac do plytek ale ich nie wciskac. U mnie jedna jest sporo wcisnieta i to jest dla mnie dziwne. Czy moze byc tak ze mam ustawic walek nieprawidlowo by to "grało"?

Re: Wałek 1.5 a 1.4

: czw wrz 16, 2010 10:28 pm
autor: turbomaniak
Jezeli wal i walek masz ustawiony na znakach to zawory sa zamkniete na 4 cylindrze a na 1 sie mijaja(zamyka sie wydechowy a otwiera ssacy) i wtedy masz ustawiac luz wlasnie na 4 cylindrze, dalej krecisz walem o pol obrotu na 3 zawory sie mijaja na 2 ustawiasz luz, znowu krecisz pol obrotu mijaja sie na 4 ustawiasz na 1, kolejne pol obr. mijaja sie na 2 ustawiasz na 3. Szklanki zaworow ktore sie mijaja maja byc rowno wcisniete

Re: Wałek 1.5 a 1.4

: czw wrz 16, 2010 10:31 pm
autor: simon1989
Nie chodzi o kolejnosc ustawienia luz, tylko stawiam pytanie czy na pewno trzeba ustawic rozrzad na znaki? Zrobie zdjecie i wstawie jak ustawiony jest walek przy ustawieniu rozrzadu na znaki.

Re: Wałek 1.5 a 1.4

: czw wrz 16, 2010 10:32 pm
autor: turbomaniak
Simon powiedz mi czy kreciles walem jak ustawiales zawory?

Re: Wałek 1.5 a 1.4

: czw wrz 16, 2010 10:33 pm
autor: simon1989
Tak

Re: Wałek 1.5 a 1.4

: czw wrz 16, 2010 10:35 pm
autor: turbomaniak
No to juz ci napisalem

Wal i walek jak masz ustawione na znakach to krzywki na 4 garku maja byc skierowane do gory

Re: Wałek 1.5 a 1.4

: czw wrz 16, 2010 11:05 pm
autor: simon1989
Po problemie. Podniosłem alarm bez potrzeby, bo kolega u którego stoi ten samochod mowil mi ktore krzywki sa jak wychylone, ale w zlej pozycji walka. Teraz to ustawil poprawnie i widac na zdjeciu, ze jest ok.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us