Strona 1 z 1
obróbka głowicy
: ndz wrz 25, 2005 6:05 pm
autor: chemmist
Cześć!
Mam takie pytanko: czy jest sens obrabiać głowicę typu: powiększyć kanały, powiększyć gniazda zaworowe, spasować otwory głowicy z kolektorami itp w takim silniku jak 1.4T? Tzn czy wogóle w silnikach z T daje to coś?
Pozdrawiam!
: ndz wrz 25, 2005 6:20 pm
autor: Lui
Na pewno nie zaszkodzi, jak masz głowice na wierzchu to co szkodzi, jak bede ściągał a bank bede to zrobie porting.
: ndz wrz 25, 2005 7:23 pm
autor: chemmist
Lui pisze:Na pewno nie zaszkodzi, jak masz głowice na wierzchu to co szkodzi, jak bede ściągał a bank bede to zrobie porting.
no właśnie zdjeta jest i się waham...
: ndz wrz 25, 2005 8:28 pm
autor: ziuzio
Narobisz się dużo, a dmuchniesz 0.1 bar więcej i na jedno wyjdzie.
ALE ustawisz się z drugim UTem, który będzie miał to zrobione i przegrywasz, więc z tej perspektywy warto to zrobić i osobiście bym to zrobił mając wszystko na wierzchu

.
Re: obróbka głowicy
: wt paź 04, 2005 12:48 pm
autor: Yaninnya
chemmist pisze:Mam takie pytanko: czy jest sens obrabiać głowicę typu: powiększyć kanały, powiększyć gniazda zaworowe, spasować otwory głowicy z kolektorami itp w takim silniku jak 1.4T? Tzn czy wogóle w silnikach z T daje to coś?
W każdym silniku daje to efekty (chyba, że ktoś nie ma pojęcia i jedynie spieprzy głowicę). Jedynie trzeba pamiętać, że w turbo nieco inaczej kształtuje się kanały.
Re: obróbka głowicy
: wt paź 04, 2005 8:19 pm
autor: mops
Yaninnya pisze:chemmist pisze:Mam takie pytanko: czy jest sens obrabiać głowicę typu: powiększyć kanały, powiększyć gniazda zaworowe, spasować otwory głowicy z kolektorami itp w takim silniku jak 1.4T? Tzn czy wogóle w silnikach z T daje to coś?
W każdym silniku daje to efekty (chyba, że ktoś nie ma pojęcia i jedynie spieprzy głowicę). Jedynie trzeba pamiętać, że w turbo nieco inaczej kształtuje się kanały.
a dokladnie jak ??
Re: obróbka głowicy
: śr paź 05, 2005 1:18 pm
autor: Yaninnya
mops pisze:a dokladnie jak ??
W N/A kanał ssący powinien się nieco zbiegać od wlotu (nawet w gaźniku, ale to jest możliwe tylko w teorii) do gniazda zaworu, a wydechowy do kolektora odwrotnie. W doładowanych kanały powinny mieć stały przekrój, ale ze względu na to, że nie jest on prosty, trzeba robić też zmiany przekroju (na łukach powinien być nieco większy).