Strona 1 z 1
opornik chłodnicy??
: pn cze 07, 2010 11:48 pm
autor: joker44
co daje opornik chłodnicy i czy jest tam konieczny?? bo z tego co pamietam w innych punciakach go niebylo
i jeszce to chłodzenie wtryskiwaczy, co je zalącza?? i jak z koniecznoscia trzymania tego pod maska??
Re: opornik chłodnicy??
: wt cze 08, 2010 8:47 am
autor: ZibiUT
W turbo wentylator ma 2 biegi, jeden ząłcza się przy 92 st a drugi przy 97 st(mniej wiecej) Aby uzyskać dwa biegi na wentylatorze potrzebny jest ten opornik. Za pierwszym razem obieg się zamyka przez niego a potem już go pomija i idzie bezpośrednio.
W okolicach listwy wtryskowej masz taką jak by porcelankę z 2 kablami. To jest czujnik. Wentylato jest w celu chłodzenia wtrysków szczególnie po jeździe kiedy ciepło z kolektora wydechowego je nagrzewa co moze doprowadzić do zapiekania sie iglic. Mi nigdy się to nie przytrafiło. Chłodzenie wydłuża tez napewno życie takiego wtryskiwacza.
Re: opornik chłodnicy??
: sob lip 29, 2017 12:51 pm
autor: partyzantpl
Odgrzewam kotleta:
Panowie, możecie napisać jak ma być podłączony czujnik temp w chłodnicy, wentylator i opornik, żeby chodziły dwa biegi wentylatora? Zrobiłem schemat jak to wygląda u mnie - wentylator załącza się przy 100st.C, a po ominięciu opornika, czyli wpięciu czujnika temp. chłodnicy do zasilania wentylatora nic się nie zmienia. Niżej szkic podłączenia u mnie zrobiony na szybko
http://s1.postimg.org/soo656ojh/img010.jpg" target="_blank" target="_blank