Strona 1 z 1
Obrobiona głowica
: wt maja 25, 2010 9:19 am
autor: wachus
Hej
Powiedzcie mi czy jest sens wkłądania obrobionej głowicy (wieksze kanały dolotowe wieksze zawory) w takimś czymś jak uno turbo
?
W autach doładowanych różnica jest odczuwalna ? Mocniejszy jest od dołu ?
Re: Obrobiona głowica
: wt maja 25, 2010 9:27 am
autor: chemmist
wachus pisze:Hej
Powiedzcie mi czy jest sens wkłądania obrobionej głowicy (wieksze kanały dolotowe wieksze zawory) w takimś czymś jak uno turbo
?
W autach doładowanych różnica jest odczuwalna ? Mocniejszy jest od dołu ?
w moim PGT został zrobiony porting głowicy i kolektora dolotowego, zawory pozostały ori, przy okazji ori wałek rozrządu pojechał do pana Hainricha z prośbą o takie przygotowanie wałka żeby był lepszy dół. Różnice po zmierzeniu na hamowni (ta sama hamownia, pomiar przed i po) były znaczne, ciężko powiedzieć co ile dało, czy głowica czy wałek.
Re: Obrobiona głowica
: wt maja 25, 2010 10:05 am
autor: wachus
wałek pozostałby seryjny

Re: Obrobiona głowica
: wt maja 25, 2010 4:44 pm
autor: uniak 1.4T
zalezy kolego jakie mody planujesz bo jesli chcesz poprawic głowice tylko zeby ja poprawic to szkoda pieniedzy
poszerzone kanały bez koncówek prowadnic to wiekszy przepływ, brak zawirowan czyli lepsze napełnianie, samo w sobie moze byc nieodczuwalne, ale jesli za tym pojdzie wałek, wieksze doładowanie, dolot etc. to mocy w porównaniu do seryjnej głowicy przybedzie wiecej
krotko mowiac poprawiajac glowice, zwiekszasz sprawnosc silnika bez ktorej przy modzeniu nie uzyskasz odpowiednich przyrostów

Re: Obrobiona głowica
: wt maja 25, 2010 5:01 pm
autor: BARTEKcoupe
Zależy jeszcze jakie turbo, im większe tym lepszy przyrost będzie. Ogólnie problemem jest przepchnąć przez głowice większe doładowania.
Re: Obrobiona głowica
: wt maja 25, 2010 10:57 pm
autor: wachus
Krótko mówiąc planowałbym zasadzenie tej głowicy choć to jest torche kot w worku bo kupiłem już taką a w jakim ona jest faktycznym stanie to nie wiem (oddawać do jakieś firmy na jej sprawdzenie ?)
Oprócz tego planowałbym zasadzenie dolotu od uno 1.5 który ma wiekszą przepustnice
I zwiekszenie doładowania ze 0,6 na 0.9bara
Odczułbym różnice ? Ile bym zyskał KM ?

Re: Obrobiona głowica
: wt maja 25, 2010 11:08 pm
autor: simon1989
Chcesz otrzymac cos co ja mam zrobione u siebie tyle, ze bez turbo. W turbo masz nadcisnienie wiec wg mnie jezeli to ma nie byc supewyzyłowany silnik to wg mnie nie ma takiej potrzeby. Ja u siebie poprawilem srednice o 15-20%.
Re: Obrobiona głowica
: śr maja 26, 2010 8:33 pm
autor: Eagle
wachus pisze:Hej
Powiedzcie mi czy jest sens wkłądania obrobionej głowicy (wieksze kanały dolotowe wieksze zawory) w takimś czymś jak uno turbo
?
W autach doładowanych różnica jest odczuwalna ? Mocniejszy jest od dołu ?
dmuchniesz 0,1 bara wiecej uzyskasz to samo no prawie

wiec pytanie jest co planujesz bo jak tylko tyle zeby sie troche lepiej odpychal to sie nie oplaca ale jak juz planujesz grubsze mody to bym powiedzial ze niezbedne
