Strona 1 z 1

DV - BOV problemów ciąg dalszy

: pt wrz 09, 2005 5:05 pm
autor: Lui
No więc sprawa wygląda tak:

Na wyścigach padł DV - no i zrobił się lag - wcześniej turbinka ładowało od ok 2500 przy ok 3500 juz miała max.

Opóźniło się to wszytko o ok 500obr. Ale max ładuje jak trzeba ok -0,6bara - jak wcześniej.

No to zakupiłem bova - używka ale jakaś dobra z mosiężnym tłoczkiem, trzyma ciśnienie jak trzeba. Ale...

sprężyna jest za twarda chyba troche - na luzie na przegazówce nie otwiera się - w czasie jazdy nic nie słychać.

Ustawiłem na "soft" dalej tak samo....

Dałem miększą sprężynę - niestety za miękką ale innej narazie nie mam - na wolnych tłoczek unosi sie- obroty spadają - zamyka - rosną i tak sobie pływa. Na luzie na przegazówce otwiera sie jak należy - choć troche z opóźnieniem zamyka... ale też nie syczy....

Różnica w jezdzie pomiędzy sprężyną miękką a twardą jest tylko taka że podczas zmiany biegów na miękkie sprężynie efekt jest taki jakbym hamulec cisnął po zapięciu biegu...


No więc pytania:
- co może być jeszcze oprócz DV przyczyną takiego laga? (dziur w dolocie nie ma)
- czy DV aż tak abrdzo wpływa na dynamike jazdy
- jak sprawdzić ustawienie BOVa?? - myślałem coby zatkać wszystkie dziury w nim i zostawić tylko jedną odetkaną i na dodatek włożyć gwizdek co by było go lepiej słychać... :wink:
JAK SPRAWDZIĆ ??

murcki a może porzyczył byś swojego bova sprawdziłbyj jak na twoim idzie 8)

Re: DV - BOV problemów ciąg dalszy

: pt wrz 09, 2005 5:43 pm
autor: ziuzio
Lui pisze:No więc sprawa wygląda tak:

Na wyścigach padł DV - no i zrobił się lag - wcześniej turbinka ładowało od ok 2500 przy ok 3500 juz miała max.

Opóźniło się to wszytko o ok 500obr. Ale max ładuje jak trzeba ok -0,6bara - jak wcześniej.


Dałem miększą sprężynę - niestety za miękką ale innej narazie nie mam - na wolnych tłoczek unosi sie- obroty spadają - zamyka - rosną i tak sobie pływa. Na luzie na przegazówce otwiera sie jak należy - choć troche z opóźnieniem zamyka... ale też nie syczy....

Różnica w jezdzie pomiędzy sprężyną miękką a twardą jest tylko taka że podczas zmiany biegów na miękkie sprężynie efekt jest taki jakbym hamulec cisnął po zapięciu biegu...


Nie każdy BOV musi syczeć, zależy wszystko od konstrukcji jego wylotu.

Lag się wziął stąd że na miękkiej sprężynie BOV jest nie szczelny na ciśnieniu-załóż spowrotem twardą sprężynę i ustaw ją najlżej jak się da, na pewno będzie upuszczać :wink:

Re: DV - BOV problemów ciąg dalszy

: ndz wrz 11, 2005 11:08 pm
autor: murcki
Lui pisze:No więc sprawa wygląda tak:

Na wyścigach padł DV - no i zrobił się lag - wcześniej turbinka ładowało od ok 2500 przy ok 3500 juz miała max.

Opóźniło się to wszytko o ok 500obr. Ale max ładuje jak trzeba ok -0,6bara - jak wcześniej.

No to zakupiłem bova - używka ale jakaś dobra z mosiężnym tłoczkiem, trzyma ciśnienie jak trzeba. Ale...

sprężyna jest za twarda chyba troche - na luzie na przegazówce nie otwiera się - w czasie jazdy nic nie słychać.

Ustawiłem na "soft" dalej tak samo....

Dałem miększą sprężynę - niestety za miękką ale innej narazie nie mam - na wolnych tłoczek unosi sie- obroty spadają - zamyka - rosną i tak sobie pływa. Na luzie na przegazówce otwiera sie jak należy - choć troche z opóźnieniem zamyka... ale też nie syczy....

Różnica w jezdzie pomiędzy sprężyną miękką a twardą jest tylko taka że podczas zmiany biegów na miękkie sprężynie efekt jest taki jakbym hamulec cisnął po zapięciu biegu...


No więc pytania:
- co może być jeszcze oprócz DV przyczyną takiego laga? (dziur w dolocie nie ma)
- czy DV aż tak abrdzo wpływa na dynamike jazdy
- jak sprawdzić ustawienie BOVa?? - myślałem coby zatkać wszystkie dziury w nim i zostawić tylko jedną odetkaną i na dodatek włożyć gwizdek co by było go lepiej słychać... :wink:
JAK SPRAWDZIĆ ??

murcki a może porzyczył byś swojego bova sprawdziłbyj jak na twoim idzie 8)
Mogę pożyczyć, u mnie wygląda na to że sprężyna jest w sam raz.

Re: DV - BOV problemów ciąg dalszy

: pn wrz 12, 2005 7:59 pm
autor: apac
murcki pisze:
Mogę pożyczyć, u mnie wygląda na to że sprężyna jest w sam raz.
A co to za wynalazek..? Tzn chodzi mi o model i koszt takiej zabawki.

Re: DV - BOV problemów ciąg dalszy

: wt wrz 13, 2005 12:02 pm
autor: murcki
apac pisze:
murcki pisze:
Mogę pożyczyć, u mnie wygląda na to że sprężyna jest w sam raz.
A co to za wynalazek..? Tzn chodzi mi o model i koszt takiej zabawki.
Ja mam ten najzwyklejszy:

Obrazek

I sprawuje się całkiem całkiem. Teraz kosztuje 200 zł.

Re: DV - BOV problemów ciąg dalszy

: wt wrz 13, 2005 12:36 pm
autor: apac
murcki pisze:
apac pisze:
murcki pisze:
Mogę pożyczyć, u mnie wygląda na to że sprężyna jest w sam raz.
A co to za wynalazek..? Tzn chodzi mi o model i koszt takiej zabawki.
Ja mam ten najzwyklejszy:

Obrazek

I sprawuje się całkiem całkiem. Teraz kosztuje 200 zł.
Slyszalem ze do UTa powinno sie zakladac zawor 2-tloczkowy, na stronie http://www.properfekt.witam.net/ w cenie 200zl jest tylko zaworek 1 tloczkowy :roll: Warto dolozyc?

Re: DV - BOV problemów ciąg dalszy

: wt wrz 13, 2005 12:45 pm
autor: mops
apac pisze:
Slyszalem ze do UTa powinno sie zakladac zawor 2-tloczkowy, na stronie http://www.properfekt.witam.net/ w cenie 200zl jest tylko zaworek 1 tloczkowy :roll: Warto dolozyc?

2 tloczkowy - BO????? jakies uzasadnienie ?

: wt wrz 13, 2005 2:55 pm
autor: Lui
No niby prosciej wyregulować dwutłoczkowy w autach z przepływką, tzn wogle sie chyba nie reguluje. Jak masz kupować za 200zł nówke to dołóż te 50zł na dwótłoczkowy, ja za swoją używkę dawałem 100zł 8)

: wt wrz 13, 2005 8:12 pm
autor: kania_
czy w UT jak zmienia sie DV na BOV silniczek niema za bogato?
Czy niema problemow z tym ze powietrze nie wraca do ukladu?

: wt wrz 13, 2005 8:21 pm
autor: Lui
Jak upuszcze to pewnie jest za bogato, a upuszczać powinien tylko po odjęciu gazu na doładowaniu, czyli w praktyce np. przy zmianie biegów i hamowaniu silnikiem.

: wt wrz 13, 2005 8:54 pm
autor: mops
Lui pisze:No niby prosciej wyregulować dwutłoczkowy w autach z przepływką, tzn wogle sie chyba nie reguluje. Jak masz kupować za 200zł nówke to dołóż te 50zł na dwótłoczkowy, ja za swoją używkę dawałem 100zł 8)
za nowy dalem chyba cos kolo 160zl ;-)

i dziala jak sie patrzy