Strona 1 z 1
Pompa oleju
: pt wrz 09, 2005 12:55 pm
autor: ZibiUT
Czy podłożenie pod zawór zbijający w pompie oleju podkładki spowoduje zwiekszenie ciśnienia oleju??
Chodzi o to że przy zimnym silniku mam ciśnienie po odpaleniu około 2,5 bara
a jak się rozgrzeje to spada do 1 bara.
Przy obrotach powyżej 3000 jest 4 bary na rozgrzanym.
Ten 1 bar na ciepłym to troszk mało.
Da rade to w ten sposób poprawić czy szukać pompy lepiej ??
Olej to 5w50 zmieszany z 10w60.
Dziś lub w poniedziałek zmieniam olej na 10w60 Selenie Racing i przy tej okazji wymieniam uszczelkę miski i bym sobie tą podkładkę sprawdził.
: pt wrz 09, 2005 3:31 pm
autor: ziuzio
Podłożenie podkładki da Ci jedynie to że zamiast przy 4 bar, zawór będzie puszczał przy np. 5 bar - w dolnym zakresie obrotów zawór nie ma nic do powiedzenia, chyba że się zaciął. Wpływ na ciśnienie na wolnych ma jedynie pasowność panewek głównych i korbowych oraz innych łożysk ślizgowych silnika, smarowanych przez pompę, a także stan trybów pompy, ich luz międzyzębny oraz luz między przekładką stalową pompy olejowej. Pośrednio gęstość oleju może przyczynić się do zbyt niskiego ciśnienia.
Jednak z reguły niskie ciśnienie na
zegarze jest spowodowane zużyciem bączka wskaźnika ciśnienia oleju

: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
autor: ZibiUT
Mam bączek o przebiegu 7000 km.
: pt wrz 09, 2005 5:51 pm
autor: ziuzio
Jeżeli chcesz się tym przejmować to kup nową pompę i lepiej spasuj panewki przy remoncie oraz wymień lub zregeneruj "panewki" wałka rozrządu i pośredniego

.
Myślę jednak że nie ma się czym przejmować, bo większość samochodów trzyma na wolnych obrotach 1 bar, a kontrolka ciśnienia oleju świeci poniżej 0.5bar i dopóki ona nie świeci to uważa się że jest dobrze

: pt wrz 09, 2005 6:02 pm
autor: ZibiUT
Wiesz robiłem remont silnika.
Szlif wału, wywarzenie, nowe panewki główne i korbowodowe.
Nie robiłem nic z wałkiem pośrednim i rozrządu w sensie jakieś panewki czy coś. Jakie wymiary powinna trzymać pompa??
Jak wyjmę to sobie ją sprawdzę i bede wiedział co jest.
: pt wrz 09, 2005 6:20 pm
autor: ziuzio
Nie każdy remont daje oczekiwany efekt-dużo zależy od dokładności wykonania oraz zastosowanych pasowań

, możesz dać pasowanie 0.05 a możesz też dać 0.15 i potem nie trzyma ciśnienień/kompresji/...,itp.
Luzów międzyzębnych w pompie nie powinno być-powinno dać się wepchnąć między tryby pompy listek szczelinomierza 0.05mm, a po włożeniu listka 0.1mm między tą stalową płytkę a powierzchnię trybków pompa powinna się kręcić trochę ciężej niż normalnie(łatwo to korygować planując górną, aluminiową obudowę pompy).
Oś napędowa pompy nie powinna mieć nadmiernego luzu "bocznego".
: pt wrz 09, 2005 9:33 pm
autor: ZibiUT
No to ja robiłem tak jak się robi standardowo czyli szczerze to nie wiem jak. To był pierwszy szlif wału i tyle moge powiedzieć. Panewki Federal Mogul czy jakoś tak.
Fakt że docieranie nie było takie jak się zaleca czyli spokojnie itd tylko tak raczej raz spokojnie ale czasami i troszkę mocniej.
: sob wrz 10, 2005 12:40 am
autor: ziuzio
Szkoda że nie wiesz, bo co zakład to przyjmuje inne wymiary, które oczywiście oscylują w rozsądnych granicach tolerancji, ale jednak lepiej samemu dobierać takie rzeczy zgodnie z przeznaczeniem użytkowania silnika

. A pierwszy szlif to tylko wymiar panewek, a luzy to już "robi" zakład szlifując wał.
Druga sprawa to precyzja wykonania

, najlepiej zmierzyć samemu wykonaną robotę, ale w razie braku przyrządów pomiarowych wystarczy zanieść element do innego zakładu szlifierskiego i spytać jak zrobione
O panewkach Federal'a to różne rzeczy słyszałem

, akurat użytkownicy UTów chwalą(dwie osoby), natomiast sam sprzedawca zachwala mi zawsze Glyco, a o Federalu to lepiej nie powtarzać

: sob wrz 10, 2005 8:30 am
autor: ZibiUT
Zakłąd to Auto Szlif na Parowcowej w Warszawie.
Z tego co słyszałem od kolegi który ma warsztat to on wozi zawsze tam i nigdy nie było problemów . Jest to chyba jeden z leprzych zakłądów w Wawie jak i okolicy.
: sob wrz 10, 2005 2:08 pm
autor: ziuzio
Nawet najlepszym zdarzają się wpadki

,ale i tak według mnie Twoje ciśnienie jest ok, np. w porównaniu z moim kolegą któremu na wolnych pokazuje 0bar

, a remont był w listopadzie zzeszłego roku(i było tak od początku

).
: ndz wrz 11, 2005 12:15 am
autor: apac
ziuzio pisze:ale i tak według mnie Twoje ciśnienie jest ok, np. w porównaniu z moim kolegą któremu na wolnych pokazuje 0bar

, a remont był w listopadzie zzeszłego roku(i było tak od początku

).
moze ktos zapomnial o pompie przy skladaniu silnika

ale jesli tylko jezdzi bez problemow to nie ma sie czym przejmowac

: czw lis 03, 2005 8:24 am
autor: ZibiUT
No to wracamy do tematu choć troszke w inna stronę.
Od czego pasuje pompa oleju do 1,3T , która by nie ksztowała kupę kasy
i byla łatwo dostępna?
: czw lis 03, 2005 12:36 pm
autor: apac
Zibi122 pisze:No to wracamy do tematu choć troszke w inna stronę.
Od czego pasuje pompa oleju do 1,3T , która by nie ksztowała kupę kasy
i byla łatwo dostępna?
Ja jeszcze zapytam o komplet uszczelek pod miske do UTa 1.3 - jaka cena, czy pasuje tez od N/A (1.5

) i gdzie mozna dostac?
: czw lis 03, 2005 12:46 pm
autor: ZibiUT
Uszczelka to zwykla pasuje od 1,4 nr 7663366