Walkowany... 1.6 8v, 1.6 16v

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Walkowany... 1.6 8v, 1.6 16v

Post autor: wsk »

Wczoraj ogladalem silnik od sieny 1.6 16v i wizualnie wyglada tak samo jak 1.6 8v kanaly glowicy i miejsca srub mocowania glowicy sie roznia, czy wal, korby, i tloki z 1.6 8v spasuja do bloku 1.6 16v, pominmy sprawe podciec pod zawory na tlokach??? Pojemnosc silinika jest ta sama, srednica tlokow tez a wiec i skok. Pytanie czysto teoretyczne bo i tak zostaje przy 8v ale na przyszlosc :D.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Walkowany... 1.6 8v, 1.6 16v

Post autor: kania_ »

Z tego co wiem wał korbowy jest taki jak w 1.6 8v.
Korbowody są takie same jak w 1.3 T pasowałem tam moją kucizne.
Tłoki tez pasują, różnica w denku (pod modyfikacje turbo pasują tam tłoki z 2.0t nissana 200 sx, ja tak robie)
Blok do skrzyni UT jest BOLT ON.

p.s.
różnica:
- w mocowaniu półośki podpartej i alternatora inne śruby ,
- mocowaniu silnika (łapa podobna jak w PGT)
dzikidaniel
Aktywny użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
Miejscowość: Stara Kiszewa

Re: Walkowany... 1.6 8v, 1.6 16v

Post autor: dzikidaniel »

kania_, a możesz coś więcej napisać o pasowaniu tłoków od 200SXa? Jak zmienią się sprężanie i jakie są wymiary tłoków?
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Walkowany... 1.6 8v, 1.6 16v

Post autor: kania_ »

narazie nic więcej nie wiem wiem ze sworzeń 22 i średnica 86,5 i jedno auto śmiga na takich.
p.s.
jak kumpel będzie kuł jakiegoś 200sx to zrobię dokładne pomiary
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: Walkowany... 1.6 8v, 1.6 16v

Post autor: Lui »

kuzyn powiniem mieć gdzieś tłoki z s14 bo swojego kul, przynajmniej pamiątkowy z dziurą ale do pomiarów się nada :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: Walkowany... 1.6 8v, 1.6 16v

Post autor: ziuzio »

SR20DET ma tłok 86mm. Równie mocne tłoki można zapożyczyć z C20LET, też 86mm i sworzeń 22mm.
Czyli w obydwóch przypadkach trzeba zatulejować blok:).
Obydwa tłoki dobrze odprężą silnik.
Z ciekawych tłoków można wyszukać z Nissana 300ZX z silnika VG30DETT, tłoki mają 87mm, więc tylko rozwiert i gitarra:).
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Walkowany... 1.6 8v, 1.6 16v

Post autor: kania_ »

Ziuzio ale ty mówisz o standardach, a ja o drugim nad wymiarze z SR20DET powinien już pasować
Natomiast z tego co wiem to C20LET ma sworznia 21mm a SR20DET ma sworznia 22
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: Walkowany... 1.6 8v, 1.6 16v

Post autor: ziuzio »

Ale tłoki nienominalne(chyba że kute) są słabsze w większości przypadków.

C20LET ma sworzeń 21mm, ale to nie problem, u mnie jest tłok ze sworzniem 20mm połączony z ori korbą i działa bez zarzutu:).
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: Walkowany... 1.6 8v, 1.6 16v

Post autor: DeviL »

kornat bedzie robic 1.6 16vt , temat na puntoforum jak cos ;)
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ODPOWIEDZ