Strona 1 z 2
silnik
: pt sty 22, 2010 12:49 pm
autor: szybki
Witam , jestem tu nowy. Niedawno stalem się posiadaczem zabawki Punto GT, pojeżdzilem troche, auto super wszystko działa jak należy ogólnie udalo mi sie wyrwac za fajną kase w super stanie ale zrobilem kolo 4 tyś. i postanowilem powymieniać olej, filtry , rorząd ,rolki wszystkie rzeczy eksploatacyjne i zaczął sie problem.Po wymianie tych rzeczy zrobilem 200 km i zaczelo coś grechotać od strony rozrządu po ujechaniu następnych może 4 km spadl pasek od alternatora i zgasl , mam go u mechanika , podejrzewam alternator ale czemu bez paska nie chciał odpalić, mam jeszcze pytanie jak wyjąć alternator, w razie co , bo mechanior mówil że trzeba rozpiąć półoś , że jest dużo roboty , może wy coś pomożecie
Re: silnik
: pt sty 22, 2010 12:54 pm
autor: BARTEKcoupe
z wyjęciem alternatora jest kupa roboty i inaczej nie da rady

Re: silnik
: pt sty 22, 2010 12:59 pm
autor: szybki
No trudno ,ciekawe czy to altek zobacze w poniedzialek co mi powie mechanior , a nie orintujesz sie czemu nie pali bez paska?
Re: silnik
: sob sty 23, 2010 1:57 pm
autor: szybki
I co tam nikt się nie wypowie więcej z was ?
Re: silnik
: sob sty 23, 2010 2:09 pm
autor: Szefo444
szybki Jakiej Ty odpowiedzi od nas oczekujesz co chcesz usłyszeć. Napisałeś tylko że po wymianie osprzętu typu rozrząd itp po przejechaniu 200km spadł Ci pasek z alternatora i auto zgasło to jest naturalne, bo akumulator długo nie pociągnie w tym aucie to już a pewno nie pociągnie. Naładuj akumulator zdejmij pasek od alternatora żeby się nie w ciął w resztę i zobacz czy Ci przynajmniej auta zakręci. Jeśli nie to mechanik spieprzył Ci robotę. Tyle mogę powiedzieć.A jeśli zakręci to wymień alternator lub reduktor napięcia w alternatorze bo może to Ci poszło i jeździj dalej. Jeśli chodzi o wyciągniecie alternatora to musisz zdjąć kolektor ssacy albo rozpiąć półoś, tak czy inaczej roboty jest full ale da się to zrobić jeśli się co cokolwiek orientujesz w mechanice.
Masz jeszcze jakieś pytania to pytaj konkretnie
Pozdrawiam
Re: silnik
: sob sty 23, 2010 2:17 pm
autor: szybki
Pszepraszam jeśli kogoś uraziłem ale napisałe że pasek spadł i motor zgasł , nie jechałem nawet metra bez ładowania, poprostu coś grechotalo i spadł sam pasek , auto kręci normalnie szybko ale nie pali a chcę poprostu się dowiedzieć orientacyjnie czy ten model powinien odpalić bez paska czy ma jakąś blokade jak nie kręci się alternator i nie unoś się tak odrazu tylko czytaj dokladniej posty , nie piszę tu po to żeby się z kimś spierać a ładowanie było do końca
Re: silnik
: sob sty 23, 2010 2:24 pm
autor: szybki
Paski były nówki, rolki rozrząd wszystko nowiutkie, ponaciągane jak się należy a jednak spadł pasek więc myśle że coś się zatrzymało , zatarło i spadł, narazie niewiem bo zacholowałem go do mechanika a przed tym wszystkim nagle zaczęło coś pukać, grechotać ujechałem ze 4 km i koniec, aku jest nówka i wpełni naładowany tylko nie pali , kręci a nie pali pozdrawiam
Re: silnik
: sob sty 23, 2010 2:43 pm
autor: turbomaniak
Proponuje sprawdzic czy kolo pasowe od walu sie nie popuscilo i nie zerwalo klina na wale. To jedyne sensowne wytlumaczenie ze nie chce odpalic, pod warunkiem ze z rozrzadem jest wszystko oki

Re: silnik
: sob sty 23, 2010 2:50 pm
autor: szybki
No właśnie też tak się zastanawiałem czy dobrze dokręcił jak wymieniał rozrząd i cała reszte , ufam temu mechanikowi bo to moje 9 auto i zawsze u niego serwisuje, robił mi zawsze dokładnie i porządnie, zobacze w poniedziałek co powie bo tak wszystko super chodziło pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi, napisze co sie porobiło
Re: silnik
: sob sty 23, 2010 2:53 pm
autor: Szefo444
szybkija się nie unoszę...

Mówię normalnie, ale ciężko cokolwiek stwierdzić po tak ogólnym opisie, dlatego prosiłem o bardziej szczegółowy. Co mechanik powiedział jak go zaciągnąłeś, zaglądał do niego??
Re: silnik
: sob sty 23, 2010 2:55 pm
autor: szybki
Mam jeszcze pytanie do szefo 444, chyba regulator napięcia jak już bo reduktor ??????? pierwsze słysze, chyba że ten model takowy posiada w alternatorze pozdrawiam
Re: silnik
: sob sty 23, 2010 2:56 pm
autor: szybki
No właśnie jeszcze nic bo dopiero w poniedzialek będzie go robił wtedy napisze co i jak
Re: silnik
: sob sty 23, 2010 3:00 pm
autor: ziuzio
szybki pisze: poprostu coś grechotalo i spadł sam pasek , auto kręci normalnie szybko ale nie pali a chcę poprostu się dowiedzieć orientacyjnie czy ten model powinien odpalić bez paska czy ma jakąś blokade jak nie kręci się alternator i nie unoś się tak odrazu tylko czytaj dokladniej posty , nie piszę tu po to żeby się z kimś spierać a ładowanie było do końca
Być może przeskoczył rozrząd i tłoki waliły po zaworach, dlatego tak łatwo kręci teraz i nie odpala.
W altku jest tylko regulator napięcia.
Re: silnik
: sob sty 23, 2010 3:06 pm
autor: szybki
Sprawdzałem rozrząd był naciągniety bardzo dobrze dlatego chyba nie mógł przeskoczyć, dodam że na początku było słychać przy ruszniu z wolnych obrotów takie lekkie grechotanie jakby pukanie o plastik tak przy 1200 obr. a na wyższych cichło a po gdzieś 4 , 5 km coraz głośniej i to był koniec , na wyższych obrotach chodzil normalnie i normalnie palił i się wkręcał , wszystko było git do tego właśnie momentu , coraz głośniej i końiec
Re: silnik
: sob sty 23, 2010 3:09 pm
autor: turbomaniak
Być może przeskoczył rozrząd i tłoki waliły po zaworach, dlatego tak łatwo kręci teraz i nie odpala.
Jaby rozrzad przeskoczyl i tloki calowaly sie z zaworami to watpie zeby przejechal te 4 czy 5 km, dlatego obstawiam kolo pasowe paska wielorowkowego
