Strona 1 z 1

Koło 60-2 albo 36-1

: pn gru 21, 2009 12:29 am
autor: Lui
Z czego można by założyć ? Może zrobić dodatkowe, przerobić seryjne ?
Jakieś sugestie ? Chciałbym przejść na podwójne cewki i zapłon wasted spark na przyszły sezon i przydało by się takie kółko. Może ktoś coś podpowie :)

Re: Koło 60-2 albo 36-1

: pn gru 21, 2009 1:27 am
autor: ziuzio
Dobrze sprawdza się z oplowskich 2.0 c20xe i x20xev(w innych pewnie też były podobne), jest przykręcane do wału w środku(w sensie, że w bloku); lekkie, bo wykonane z blachy 2mm. Na złomie do zakupienia z całym wałem/blokiem za grosze:).
Ewentualnie wykorzystaj koło pasowe z 1.6 16V, skoro to w silniku UT:)

Re: Koło 60-2 albo 36-1

: pn gru 21, 2009 8:29 am
autor: wsk
No własnie tez mialem o to pytac, a w punto 1.6 takiego nie bylo?? W uno clip chyba takie bylo ale czy spasi to nie wiem. Smiga ktos wogule na 60-2 ??

Edit:
Tu jest z punto 1.6 i jest chyba 60-2.

Re: Koło 60-2 albo 36-1

: pn gru 21, 2009 9:41 am
autor: ZibiUT
Bierz z 1,6 16V pasuje na 100% i łatwo dostać.

Pytanie tylko po co chcesz przechodzić na 2 cewki? co to da?? Mocniejsza iskra??

Re: Koło 60-2 albo 36-1

: pn gru 21, 2009 10:01 am
autor: Lui
Ot taki krok ku nowoczesności :P Akurat mi leżą takie cewki z nowymi kablami ngk , a moje kable mnie wkurzają bo są za długie i straszny burdel mam pod maską. Zamiast kupować kable to mogę kupić koło 60-2 i założyć odrazu podwójne cewki.
MSa chce kupić na płytce v3 po nowym roku :)

Re: Koło 60-2 albo 36-1

: pn gru 21, 2009 2:29 pm
autor: rożek
ale koło 60-2 od bravy 1.6 16v jest na pasek wielorowkowy,, więc trzeba kombinować z alternatorem i pompą wody. Jak już się zdecydujesz na to bierz odrazu obudowe panewki i będziesz miał oryginalne mocowanie czujnika...
Na pasek klinowy było koło 60-2 w yugo 1,3 EFI

http://www.allegro.pl/item848349693_kol ... _1_1i.html" target="_blank

Re: Koło 60-2 albo 36-1

: pn gru 21, 2009 4:45 pm
autor: Lui
Ja mam wielorowkowy w 1.4
To co brać to z 1.6 16v ? 100% pasuje ?

Re: Koło 60-2 albo 36-1

: pn gru 21, 2009 6:24 pm
autor: rożek
Lui pisze:Ja mam wielorowkowy w 1.4
To co brać to z 1.6 16v ? 100% pasuje ?
No na wał 100% pasuje da się przykręcić ale były różne wersje-ilość rowków i nie wiadomo co z odsadzeniem ale raczej powinno pasować.

Re: Koło 60-2 albo 36-1

: pn gru 21, 2009 7:27 pm
autor: wsk
Przyczym nie wiem ale z tego co widze to to z 1.6 16v ma zeby od srodka kola a z punto na zewnatrz, zeby nie bylo tak ze zeby beda sie mijac z czujnikiem.

Re: Koło 60-2 albo 36-1

: pn gru 21, 2009 8:07 pm
autor: Lui
Zrobić jakiekolwiek mocowanie to już nie będzie taki problem.

Re: Koło 60-2 albo 36-1

: pn gru 21, 2009 10:28 pm
autor: wsk
W sumie tak :D ja mam blok z punto 1.6 8v i kolko tez bedzie z 1.6 8v bo nic nie cza dorabiac :D.

Re: Koło 60-2 albo 36-1

: ndz gru 27, 2009 8:46 am
autor: kania_
Ja mam wsadzone koło z tipo 1.4, ale przymierzałem też 1.6 16v obydwa wchodzą p'n'p.
Ja zakładałem żeby założyć wspomke żonie i ogolić kolo i zrobić 4 zęby pod IAW WEBER'a.
Troszkę się pogubiłem już od czego mam dekiel z uszczelniaczem ale z tego co pamiętam z 1.6 16v
i zrobiłem 20mm podkładkę pod fabryczny uchwyt, założyłem pompę wody z dwoma bieżniami wielorowkową (koło główne i alternator) i klinowa (przekazanie momentu na pompę wspomagania)
alternator zastosowałem z tipo jedynie co musiałem podfryzować podporę półosi o 5mm i łapę silnika zęby później moc ściągnąć pasek klinowy bez ściągania łapy

p.s.
tak jak mówili tipo i większość 8V ma koła z wieńcem na zewnątrz 1.6 16v z wieńcem od wew.