Problem z uno turbo mkII 90r.
: śr gru 16, 2009 12:28 pm
Witam wszystkich.
Od półtora roku jestem posiadaczem Uno turbo. Prawdopodobnie 1,4.
Kupiłem go w opłakanym stanie od Niemca który jezdził nim na ¼ mili. Odbudowałem karoserię,i zregenerowałem turbinę .oczywiście olej, rozrząd,tłoki,pierścienie,korby,planowanie głowicy i autko w tej chwili jezdzi. Po dotarciu przyszła kolej na ustawianie i regulację silnika z tym że nie bardzo wiem od czego zacząć. Bardzo proszę o pomoc i podpowiedzi co kolejno powinienem robić żeby przywrócić mu dawną świetność. W dokumentach które dostałem od poprzedniego posiadacza jest między innymi wydruk z hamowni i moc jaką miał to 163KM. Niestety w tej chwili myślę że ma dużo mniej. Opiszę wszystko co w nim jest i jakie są dolegliwości, liczę na wasze doświadczenie i pomoc.
Filtr powietrza- stożek , Blow off, i zaworek kulowy pod kierownicą który jest połączony przewodami ciśnieniowymi z turbiną poza tym wszystko standard. W momencie gdy zawór jest zamknięty przyspiesza normalnie równo ale bez rewelacji. Wskaznik od turbiny wychyla się maksymalnie do połowy skali czyli około 0,5 bara. Natomiast przy zdjęciu nogi z gazy przy zmianie biegów nie ma jednego gładkiego psyknięcia blow off a kilkakrotne „ fuk fuk” i szarpnięcia silnikiem , wskaznik ciśnienia doładowania spada do zera i przez chwilę wskazówka zachowuje się jak przyklejona do 0 aż do około 4,5tyś obr. po czym odrywa się i szybuje do połowy skali. Przy otwarciu zaworu pod kierownicą po naciśnięciu pedału gazu słychać syk powietrza i mamy niesamowite ruszenie ale tylko przez sekundę bo czujnik bezpieczeństwa odcina zapłon. Po jego odłączeniu (znam ryzyko)rzeczywiście samochód przyspiesza (czasami czuje się przydławienia)ale zegar ciśnienia doładowania zachowuje się podobnie jak wcześniej z tym że raz wychyla się do połowy nawet przy 6tyś obr/min a raz przy 4tyś obr/min wskazówka wykonuje pełen obrót (czyli ciśnienie po wyżej 1 bar)
Proszę o informację . co jest przyczyną takiego zachowania,czy może być uszkodzony blow off,jak prawidłowo i za pomocą czego ustawić ciśnienie doładowania i ciśnienie wtrysku paliwa? Co powinienem zrobić by uzyskać z niego maxymalną możliwą moc nie zarzynając przy tym silnika?
Pozdrawiam.
Od półtora roku jestem posiadaczem Uno turbo. Prawdopodobnie 1,4.
Kupiłem go w opłakanym stanie od Niemca który jezdził nim na ¼ mili. Odbudowałem karoserię,i zregenerowałem turbinę .oczywiście olej, rozrząd,tłoki,pierścienie,korby,planowanie głowicy i autko w tej chwili jezdzi. Po dotarciu przyszła kolej na ustawianie i regulację silnika z tym że nie bardzo wiem od czego zacząć. Bardzo proszę o pomoc i podpowiedzi co kolejno powinienem robić żeby przywrócić mu dawną świetność. W dokumentach które dostałem od poprzedniego posiadacza jest między innymi wydruk z hamowni i moc jaką miał to 163KM. Niestety w tej chwili myślę że ma dużo mniej. Opiszę wszystko co w nim jest i jakie są dolegliwości, liczę na wasze doświadczenie i pomoc.
Filtr powietrza- stożek , Blow off, i zaworek kulowy pod kierownicą który jest połączony przewodami ciśnieniowymi z turbiną poza tym wszystko standard. W momencie gdy zawór jest zamknięty przyspiesza normalnie równo ale bez rewelacji. Wskaznik od turbiny wychyla się maksymalnie do połowy skali czyli około 0,5 bara. Natomiast przy zdjęciu nogi z gazy przy zmianie biegów nie ma jednego gładkiego psyknięcia blow off a kilkakrotne „ fuk fuk” i szarpnięcia silnikiem , wskaznik ciśnienia doładowania spada do zera i przez chwilę wskazówka zachowuje się jak przyklejona do 0 aż do około 4,5tyś obr. po czym odrywa się i szybuje do połowy skali. Przy otwarciu zaworu pod kierownicą po naciśnięciu pedału gazu słychać syk powietrza i mamy niesamowite ruszenie ale tylko przez sekundę bo czujnik bezpieczeństwa odcina zapłon. Po jego odłączeniu (znam ryzyko)rzeczywiście samochód przyspiesza (czasami czuje się przydławienia)ale zegar ciśnienia doładowania zachowuje się podobnie jak wcześniej z tym że raz wychyla się do połowy nawet przy 6tyś obr/min a raz przy 4tyś obr/min wskazówka wykonuje pełen obrót (czyli ciśnienie po wyżej 1 bar)
Proszę o informację . co jest przyczyną takiego zachowania,czy może być uszkodzony blow off,jak prawidłowo i za pomocą czego ustawić ciśnienie doładowania i ciśnienie wtrysku paliwa? Co powinienem zrobić by uzyskać z niego maxymalną możliwą moc nie zarzynając przy tym silnika?
Pozdrawiam.