Strona 1 z 2
różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
: pn sie 03, 2009 5:07 pm
autor: wern
Czy ktoś się orientuje czym różnią się zaciski (przód) od UT od tych z Palio... Jedne i drugie są na tarcze wentylowaną 240 mm... Które są skuteczniejsze? To samo pytanie co do serwa, czy od UT czy Palio?
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
: pn sie 03, 2009 5:21 pm
autor: turbomaniak
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
: pn sie 03, 2009 9:53 pm
autor: wern
może jestem ślepy ale nic nie znalazłem na temat różnicy... Chodzi mi o to, że zastanawiam się jak maksymalnie wzmocnić hamulce przód mając jednocześnie felgę 13". Więc nie chce na nowo odkrywać ameryki... Czekam na info, co zmieniać. Tarcza 257 mm a tym bardziej 280 mm odpada

Więc ponawiam pytania:
1. która zaciski(jarzma) są lepsze czy od UT czy od Palio do tarczy wentylowanej 240 mm;
2. czy aby poprawić siłę hamowania należy zmienić serwo.
Z góry dziękuje za pomoc...
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
: pn sie 03, 2009 10:23 pm
autor: uniak 1.4T
kolega maniak zawsze dobrze pomoze
ps. moze srednica tłoczka?
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
: pn sie 03, 2009 10:40 pm
autor: turbomaniak
Jak chcesz poprawic hamulce i miec felge 13" to zostaw to co jest i spraw sobie dobre klocki, ja moge polecic ci klocki Remsa bo na tym jezdze i jestem bardzo zadowolony, wczesniej mialem klocki TRW (lucasa) i hamulec byl duzo gorszy. Tyle z mojej strony

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
: wt sie 04, 2009 12:43 am
autor: ziuzio
wern pisze:może jestem ślepy ale nic nie znalazłem na temat różnicy... Chodzi mi o to, że zastanawiam się jak maksymalnie wzmocnić hamulce przód mając jednocześnie felgę 13". Więc nie chce na nowo odkrywać ameryki... Czekam na info, co zmieniać. Tarcza 257 mm a tym bardziej 280 mm odpada

Więc ponawiam pytania:
1. która zaciski(jarzma) są lepsze czy od UT czy od Palio do tarczy wentylowanej 240 mm;
2. czy aby poprawić siłę hamowania należy zmienić serwo.
Z góry dziękuje za pomoc...
Palio, tłoczek 54mm, gdzieś już było to napisane. Tarcze ATE/Brembo/EBC, do tego klocki EBC Green Stuff lub Ferodo DS i na pewno będziesz zadowolony.
Nie musisz zmieniać serwa, jeśli z UTa sprawne, w zupełności wystarczy.
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
: wt sie 04, 2009 10:47 am
autor: wern
ok, palio ma tłoczek 54 mm a ile ma UT? Po czym poznać, że serwo jest dobre? Pytam ponieważ jestem zwolennikiem szkoły raz a dobrze. Dlatego wolę się przygotować i wymienić cały układ hamulcowy (łącznie z przewodami) żeby później już do tego nie wracać. Jestem na takim etapie, że najpierw robie zawieszenie i hamulce, później bawie się z silnikiem...
Co do tarcz, to sprawdze CARa (jakas wloska firma) nawiercane i rowkowane, klocek Ferodo DS - płyn hamulcowy Blue Racing... Przy moim upalaniu pare razy zagotowałem płyn, rozjaśniłem tarcze i... straciłem hamulce.
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
: wt sie 04, 2009 10:52 am
autor: lukasz1t
Najprostszy sposób na sprawdzenie czy serwo jest sprawne, to odpalenie silnika z wciśniętym hamulcem. Jak pedał nieco wpadnie, tzn. że raczej jest w porządku

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
: wt sie 04, 2009 4:35 pm
autor: wern
A czy ktoś może jeździł bez serwa? Słyszałem, że podobno pedał twardy i trzeba mocniej wciskać, ale daje lepsze wyczucie (taki ABS w nodze). Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
: wt sie 04, 2009 8:51 pm
autor: turbomaniak
Powodzenia, jazda bez serwa=samobojstwo

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
: śr sie 05, 2009 9:13 am
autor: wern
turbomaniak pisze:Powodzenia, jazda bez serwa=samobojstwo

Nie byłbym tego taki pewien... Niektórzy w kjs jeżdżą bez serwa (podobno)...
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
: śr sie 05, 2009 11:39 am
autor: wern
znalazłem różnice w wielkości klocka... Natomiast tłoczki są te same tj. 48 mm. Wymiary klocka UT (w nawiasie Palio) to: 103,8mm (151mm); szer.88,5mm (49 do 52 mm); grubość 17,3mm (18mm)... Z tego co sprawdziłem pobieżnie, tak samo jak z Palio wygląda sytuacja z Pandą 1.3 JTD. Oznacza, to że po 1997 r. zaciski na tarcze 240 mm były robione w ten sam sposób. Moim zdaniem, ze względu na różnice w powierzchni klocka lepszymi parametrami hamowania powinien wyróżniać się UT - z zastrzeżeniem, że chodzi o zaciski pod felgę 13"... Może ktoś ma inne doświadczenie?
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
: śr sie 05, 2009 1:04 pm
autor: Abarth
wern pisze:A czy ktoś może jeździł bez serwa? Słyszałem, że podobno pedał twardy i trzeba mocniej wciskać, ale daje lepsze wyczucie (taki ABS w nodze). Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?
Ja miałem w swojej starej konfiruracji uniaka 903ccm hamulce z pompą bez serwa

pytasz jaka różnica ?? One po prostu nie hamują

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
: czw sie 06, 2009 12:36 am
autor: ziuzio
wern pisze:znalazłem różnice w wielkości klocka... Natomiast tłoczki są te same tj. 48 mm. Wymiary klocka UT (w nawiasie Palio) to: 103,8mm (151mm); szer.88,5mm (49 do 52 mm); grubość 17,3mm (18mm)... Z tego co sprawdziłem pobieżnie, tak samo jak z Palio wygląda sytuacja z Pandą 1.3 JTD. Oznacza, to że po 1997 r. zaciski na tarcze 240 mm były robione w ten sam sposób. Moim zdaniem, ze względu na różnice w powierzchni klocka lepszymi parametrami hamowania powinien wyróżniać się UT - z zastrzeżeniem, że chodzi o zaciski pod felgę 13"... Może ktoś ma inne doświadczenie?
Ja mam doświadczenie że w Palio jest tłoczek 54mm:).
Odłączone i pozostawione serwo w układzie to nienajlepszy pomysł, po zdemontowaniu serwa zgodzę się, że niektórzy mogą mieć lepsze wyczucie hamowania, ale wprawna noga to samo wyczuje i z serwem; przy okazji nie męcząc się tak jak bez serwa.
Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI
: czw sie 06, 2009 9:14 am
autor: wern
Ja mam doświadczenie że w Palio jest tłoczek 54mm:).
- przeglądałem strony intercarsu i książkę serwisową palio/sienna... Tłoczek 54 mm jest w wersji 1.6 do tarczy 257 mm, a ta tarcza i zacisk nie podejdzie pod felge 13", pozostałe wersje mają tłoczek 48 mm...
Srednica cylindra pompy hamulcowej do tarcz 240 mm jest 20,64 a do tarczy 257 mm 22,2... Więc w przypadku wymiany tarcz na większe tj. 257 mm należałoby wymienić pompę hamulcową...