Strona 1 z 1

remont silnika

: śr lip 08, 2009 9:33 pm
autor: uniak 1.4T
robie remont silnika ( po raz pierwszy dlatego prosze o wyrozumiałosc :wink: ) wymieniam pierscienie, panewki na korbach i głowne,, oczywiscie wszystkie uszczelki i paski i tu moje pierwsze pytanie, gdzie znajde te głowne?
macie jakies propozycje co wymienic z osprzetu? termostat, pompe wody, obejrzec alternator rozrusznik? prosze o jakies propozycje, dzieki :wink:

ps. moze temat przyda sie dla potomnych :D

Re: remont silnika

: czw lip 09, 2009 12:21 am
autor: JARO_Cz-wa
Ktoś już pisał o tym, poszukaj dobrze - a znajdziesz :wink:

Re: remont silnika

: czw lip 09, 2009 11:11 am
autor: kania_
Jak masz takie podejście do remontu silnika, to lepiej daj sobie spokój.
Albo udzieraj jakieś 5-6k zł i wymień wszystko

Re: remont silnika

: czw lip 09, 2009 7:39 pm
autor: Tschoob
kania_ pisze:Jak masz takie podejście do remontu silnika, to lepiej daj sobie spokój.
Albo udzieraj jakieś 5-6k zł i wymień wszystko
moglbys rozwinac swoja wypowiedz ? bo chlopak chce wymienic wszystkie rzeczy eksploatacyjne a ty go zjebales...za to ze napisal ze robi to pierwszy raz ? ty nie robiles tego nigdy pierwszy raz ? i dlaczego ma miec 5-6k na remont ? skad taka cena ?

Re: remont silnika

: pt lip 10, 2009 1:08 am
autor: turbomaniak
Napisal tak dlatego ze remont to remont, a nie tylko wymiana panewek, pierscieni i innych dupereli. A gdzie szlif walu i cylindrow, regenaracja korb, planowanie bloku i glowicy, wywazenie walu itp. :?: :!: A cena taka juz wiesz skad :D

Moje pytanie do uniak1.4t - po co robisz ten remont, co jest z tym silnikiem nie tak :?:
Brak kompresji? cisnienia oleju?

Re: remont silnika

: pt lip 10, 2009 10:09 am
autor: kania_
Tak jak turbomaniak napisał

Najpierw musisz miec przesłanki do remontu,
Potem rozbierasz, mierzysz i weryfikujesz czesci
Potem decydujesz sie na regeneracje lub wymiane

A wymiana czegos bo ktos powiedzial przez internet ze to sobie wymien lub to, jest poprostu calkowicie bezsensu

Wez dogadaj sie z jakims dobrym mechanikiem ze chcialbys pod jego okiem zrobic remont

p.s.

Moj pierwszy remont byl pod okiem dobrego mechanika, byl to silnik 131 2.0 dohc
Wsadzilem 2000 zł i silnik nie zrobil dobrze 5000km i wyszły panewki
Bo dobry mechanik "zapomnial" ze trzeba porzadnie domyc wał korbowy a nie tylko dmuchnac.
Jesli mechanik jest wstanie popełnic błąd to sadze ze nowicjusz popreni go napewno
Pytanie teraz czy stać uniaka 1.4T na zepsucie silnika ( nauka kosztuje)

Jesli uniak 1.4T pisze
Np. o nowym alternatorze lub rozruszniku przy okazji remontu silnika,
a nie o nowych tulejkach i kątowaniu korbowodów,
nie wspomina o owalizacji tłoków i pomiarach luzów tłok-tuleja,
itd. to jesli daje "ciała" na etapie ogledzin i weryfikacji (nie wie jak to zrobic i co gorsza nie wie co mierzyc)
to czemu ma niedac ciała przy składaniu ( a bledów przy składaniu moze byc wiele)
pytanie teraz czy stać uniak 1.4T na wyrzucenie pieniedzy w błoto , bo w 90% do tego teraz zmierza.

Rada dla uniak 1.4T zagladnij do downloads do Haynesa czy Crofta a potem zastanawiaj sie nad remontem

Re: remont silnika

: pt lip 10, 2009 1:22 pm
autor: Tschoob
kania_ pisze:Tak jak turbomaniak napisał

Najpierw musisz miec przesłanki do remontu,
Potem rozbierasz, mierzysz i weryfikujesz czesci
Potem decydujesz sie na regeneracje lub wymiane

A wymiana czegos bo ktos powiedzial przez internet ze to sobie wymien lub to, jest poprostu calkowicie bezsensu

Wez dogadaj sie z jakims dobrym mechanikiem ze chcialbys pod jego okiem zrobic remont

p.s.

Moj pierwszy remont byl pod okiem dobrego mechanika, byl to silnik 131 2.0 dohc
Wsadzilem 2000 zł i silnik nie zrobil dobrze 5000km i wyszły panewki
Bo dobry mechanik "zapomnial" ze trzeba porzadnie domyc wał korbowy a nie tylko dmuchnac.
Jesli mechanik jest wstanie popełnic błąd to sadze ze nowicjusz popreni go napewno
Pytanie teraz czy stać uniaka 1.4T na zepsucie silnika ( nauka kosztuje)

Jesli uniak 1.4T pisze
Np. o nowym alternatorze lub rozruszniku przy okazji remontu silnika,
a nie o nowych tulejkach i kątowaniu korbowodów,
nie wspomina o owalizacji tłoków i pomiarach luzów tłok-tuleja,
itd. to jesli daje "ciała" na etapie ogledzin i weryfikacji (nie wie jak to zrobic i co gorsza nie wie co mierzyc)
to czemu ma niedac ciała przy składaniu ( a bledów przy składaniu moze byc wiele)
pytanie teraz czy stać uniak 1.4T na wyrzucenie pieniedzy w błoto , bo w 90% do tego teraz zmierza.

Rada dla uniak 1.4T zagladnij do downloads do Haynesa czy Crofta a potem zastanawiaj sie nad remontem
o i widzisz i tak duzo lepiej :) kolega uniak sie dowiedzial mniej wiecej o co chodzi,bo tak to mogl sobie pomyslec(nie zna cie przeciez) ze moze poprostu jestes trollem i starasz mu sie przeszkodzic...a teraz dales konkretne argumenty,usiadzie,przemysli,obliczy :) moze znajdzie jakiegos mechanika ktory mu w tym pomoze :D

Z ta ksiazka haynesa masz calkowita racje...ja jeszcze polece forum crofta do kompletu

Peace
:popijawa:

Re: remont silnika

: pt lip 10, 2009 3:11 pm
autor: uniak 1.4T
Do turbomianiak
Remont robie zapobiegawczo bo chciałbym z silnika na przyszły sezon wyciagnac ~180km
w sumie moze nie ma i to wiekszego sensu bo silnik ma 120kkm przebiegu, zadnego progu, gary tak jak w standardzie ok 80,5mm

Do Kania
O tych wszystkich rzeczach o które sie tak strasznie rzucasz nie napisałem dlatego bo jak napisałem w pierwszym poscie robie to pierwszy raz i nie wiem co i po co sie robi, skoro tak dobrze sie znasz to prosze wytłumacz kazda z rzeczy która wypisałes jak i po co, co przez nia uzyskam? jakbys dobrze przeczytał a nie odrazu skakał moze bys tak nie burzył, no chyba ze jestes w tych co maja troche wiedzy i rozumy pozjadali i zamiast sie normalnie wypowiedziec to zgrywaja fachowców
gdzies juz tez pisałem ze od takich osób nie potrzebuje łaski. Peace :wink:

Re: remont silnika

: pt lip 10, 2009 11:38 pm
autor: goofer007
To ja ci doradzę, żebyś "zapobiegawczo" nie dotykał tego silnika bo nie ma najmniejszej potrzeby :)
Niskim nakładem środków możesz tylko spieprzyć nieźle zachowany silniczek.

Re: remont silnika

: pt lip 10, 2009 11:54 pm
autor: turbomaniak
Kania na pewno nie chcial Cie obrazic tylko zmotywowac do tego zebys poszukal i poczytal co to znaczy remont. To co mozna napisac na forum np. o remoncie zajelo by bardzo duzo.

Ja proponuje Ci zostawic ten silnik tak jak jest i bedzie dobrze, remont jaki planujesz to mozesz pomyslec o uszczelkach, uszcelniaczach zaworow itp.

Re: remont silnika

: sob lip 11, 2009 11:25 pm
autor: uniak 1.4T
no ok to napiszcie co moge wymienic oprocz standardowo uszczelek
oprocz tego bedzie jeszcze dłubnieta głowica

Re: remont silnika

: wt lip 14, 2009 11:40 am
autor: kania_
uniak 1.4T pisze: Do turbomianiak
Remont robie zapobiegawczo bo chciałbym z silnika na przyszły sezon wyciagnac ~180km
w sumie moze nie ma i to wiekszego sensu bo silnik ma 120kkm przebiegu, zadnego progu, gary tak jak w standardzie ok 80,5mm

Do Kania
O tych wszystkich rzeczach o które sie tak strasznie rzucasz nie napisałem dlatego bo jak napisałem w pierwszym poscie robie to pierwszy raz i nie wiem co i po co sie robi, skoro tak dobrze sie znasz to prosze wytłumacz kazda z rzeczy która wypisałes jak i po co, co przez nia uzyskam? jakbys dobrze przeczytał a nie odrazu skakał moze bys tak nie burzył, no chyba ze jestes w tych co maja troche wiedzy i rozumy pozjadali i zamiast sie normalnie wypowiedziec to zgrywaja fachowców
gdzies juz tez pisałem ze od takich osób nie potrzebuje łaski. Peace :wink:
Nie obraz się, ale twoja wiedza na temat budowy silnika na tym etapie jest co najmniej mizerna. Przeczytaj od dechy do dechy Haynesa, Crofta i książkę do una . Określenie ok 80,5 nic nie mówi pasowanie tłoka-tuleja jest robione z dokładnością do 0,01mm. Ja się nie rzucam tylko daje ci do myślenia, bo jak sam napisałeś nie wiesz co robisz. Ja wspomniałem tylko część z wielu czynności, które prowadzą do prawidłowego wykonania remontu i w konsekwencji prawidłowego funkcjonowania maszyny, która jest silnik, nie są to jakieś zabiegi tuningowe (rasowanie) po prostu zwykła mechanika (pomiary maja na celu weryfikacje odchyłek: odległości, płaskości i okrągłości różnych płaszczyzn współpracujących elementów).
Ja dokładnie czytam posty i raczej jestem pozytywnie nastawiony do ludzi (wiec do nikogo nie skacze, burze itp.)
Nie ukrywam że mam trochę wiedzy, rozumu nie pozjadałem i myślę ze normalnie się wypowiadam (przykro mi że źle odebrałeś mojego posta, miał on na celu dać ci do myślenia) Jak dobrze przemyślisz swoje działania zapewne osiagniesz sukces.
Jeśli nie ogarniesz wszystkich tych czynności to możesz wymienić np. dobre części, a zostawić złe. Takie "remonty" udają się 1 na 100. Dlatego drogocenna jest tu pomoc kogoś z wiedzą, masz duże prawdopodobieństwo coś zepsuć np. złamać pierścień przy wkładaniu tłoka do cylindra. możesz utopić pieniądze, czas i co gorsza nie mieć zrobionego porządnie silnika.
Nie obrażaj się bo jedna krytyka jest lepsza niż sto pochlebstw.

Co do twojej sytuacji, to ja widzę trzy rozwiązania:
Jedno to pomoc kogoś, kto naprawdę zna się na tym.
Drugie to doczytanie i nabranie wiedzy nie jest to trudne i robienie remontu samemu (to już trudniej bo na przykład w żadnej książce nie jest opisane ze trzeba np. przed montażem wału po szlifie dobrze go przemyć i przedmuchać, a najlepiej wypić zaślepki i wybrać cały syf z kanałów olejowych). Takich kruczków jest więcej, ale główna zasada to wszystko dokładnie domyć.
Trzecie to przez niektórych nazywany "remont okresowy" czyli wymienić wszystkie uszczelki płaskie i simeringi (uszczelnienia wałków obrotowych), kompletny rozrząd, sprawdzić stan wałka rozrządu (stan krzywek i luzy zaworowe), wymienić olej i filtr. Co do osprzętu to warto wymienić pompę wody niedroga (od 65 do 150zl), sprawdzić stan turbiny (luzy osiowe i promieniowe), sprawdzić stan alternatora bo do tych elementów niema później dobrego dostępu

p.s.
"gdzies juz tez pisałem ze od takich osób nie potrzebuje łaski. Peace :wink: "
Mam nadzieje ze zmienisz trochę swoje zdanie i podejście, przynajmniej na tym forum tu raczej są ludzie z wiedzą i lubią się nią dzielić. Co do remontu nie da się go opisać całego pkt. po pkt. bo trzeba by napisać książkę podobna do Haynes i Crofta :lol: Weź poczytaj te pozycje, a na twoje szczegółowe pytania postaram się odpowiedzieć zresztą pewnie jak wszyscy na forum.

Re: remont silnika

: wt lip 14, 2009 2:44 pm
autor: uniak 1.4T
kania_ sory za wyskok, widze ze wporzadku z Ciebie gosciu, z poczatku myslałem ze nalezysz do "tych drugich" tak wywnioskowalem po postach bo niestety tylko na tym moge sie opierac, dzieki za rady i sory jeszcze raz :piwo:
mam nadzieje ze w miare mozliwosci bedziesz wstanie mi pomoc :wink:

Re: remont silnika

: wt lip 14, 2009 4:49 pm
autor: kania_
Mam nadzieje ze bede wstanie pomóc. Teraz sam musisz podjąć decyzje co bedziesz robić z silnikiem.

Re: remont silnika

: wt lip 14, 2009 5:29 pm
autor: uniak 1.4T
wybrałem 3cia z Twoich propozycji czyli tzw. remont okresowy