Strona 1 z 1

Głowica Fiat Uno 1.4 1998N/A

: wt cze 16, 2009 6:55 pm
autor: simon1989
Czesc. W tym temacie chciałbym zdobyc informacje na temat interesujacych mnie modyfikacji ww glowicy.
1. Na jaki poziom mozna podnies sprezanie w tym glowicy w ww silniku zeby nie stracil kompresji z powodu przeciazenia po 5000km? Pewna osoba powiedziala mi ze max. to 9.8(fabrycznie9.2). Co myslicie o tym?
2. Jaki jest sens założenia wiekszych zaworów wydechowych(fabrycznie 31mm) przy m.in. zasilaniu gaźnikowym(Weber 40 DCOE), od nowa zrobionym od kolektora po zderzak wydechu i rajdowym wałku firmy Świątek? Ewentualnie Macie tu jakieś propozycje poza zaworami 33mm z pgt? Czy fiatowskie zawory z innych aut z dopasowanymi do nich zamkami beda pasowac do fabrycznych talezykow i sprezyn w tym silniku?
Z gory dziekuje za pomoc. Narazie jestem na etapie rozebranego silnika, jednego krzywego zaworu(komus wczesniej strzelil pasek) i braku odpowiedzi na niektore pytania:)

Re: Głowica Fiat Uno 1.4 1998N/A

: wt cze 16, 2009 8:49 pm
autor: rożek

Re: Głowica Fiat Uno 1.4 1998N/A

: wt cze 16, 2009 10:48 pm
autor: mrowczan
Jak dla mnie troche bez sensu - koszt obrobki glowicy bedzie spory, efekt znikomy. Lepiej dozbieraj troche kasy i doloz turbo :)

Re: Głowica Fiat Uno 1.4 1998N/A

: śr cze 17, 2009 9:54 am
autor: simon1989
Dzieki:). Czytam(40stron) na zmiane z ksiazka od mechaniki(nie samochodowej:P).
mrowczan pisze:Jak dla mnie troche bez sensu - koszt obrobki glowicy bedzie spory, efekt znikomy. Lepiej dozbieraj troche kasy i doloz turbo :)

Rozumiem, ze najprosciej jest zamontowac sprezarke, bo najtaniej, ale Widzisz, ja jestem uparty to raz, dwa, że staram sie miec zawsze cos innego niz inni, 3 bardzo malo jest szybkich wolnossacych Fiatów Uno 1.4. Satysfakcja ze zbudowania jeżdżacego takiego auta nie do opisania.
Na szczescie wszystkie prace zwiazane z autem, mam mozliwosc wykonywac pod okiem doswiadczonego mechanika calkowicie za darmo w normalnym warsztacie.
Dzieki temu wszelkie platnosci pt. "robocizna" mnie nie dotycza.

Zmieniac te zawory czy nie?

Re: Głowica Fiat Uno 1.4 1998N/A

: śr cze 17, 2009 11:13 am
autor: mrowczan
No jesli masz miec wymiane "po kosztach", to mozesz sie w to pobawic, ale tyle spalin, co napierdzi ten silnik, to i seryjne dadza rade bez problemu odprowadzic :) A 1,4 NA chocbys nie wiem, co z tym zrobil, to i tak nie bedzie szybkie :)

Re: Głowica Fiat Uno 1.4 1998N/A

: śr cze 17, 2009 11:49 am
autor: simon1989
Dzieki za odpowiedz. W 150 KM nie celuje:P, a ile naprawde to hamownia pokaze o ile to w ogole bedzie dobrze pracowac i jak znam zycie to pewnie za pół roku :D

A co z tym sprezaniem? Macie jakies sugestie?

Re: Głowica Fiat Uno 1.4 1998N/A

: śr cze 17, 2009 4:39 pm
autor: rożek
A może zamiast zmieniać te zawory znajdz sobie silnik od uno 1,5 spi - on miał wg instrukcji nowy kształt komory spalania i większe zawory. Nawet w serii ten silnik ma 75KM i szersze kanały ssące i wydechowe...

Re: Głowica Fiat Uno 1.4 1998N/A

: śr cze 17, 2009 4:51 pm
autor: simon1989
Możliwości jest ogromna ilość. W silnikach można przebierać bez końca, ale żeby dzisiaj znaleźć 1.5 w dobrym stanie o trzeba sie mocno natrudzic. Skrzynie biegów do 1.5 mam, więc 1/4 mniej problemów. Musze sie gleboko zastanowic czy zlozyc ten silnik seria a zrobic drugii inny. Dzieki za rade, bo jest calkiem sensowna.