Przepis na mocniejsze sprzęgło w Uno 1,3T/1,4T/PuntoGT
: czw cze 04, 2009 2:08 pm
Ponieważ dużo osób pyta i ma watpliwości to postanowiłem opisać co i jak.
1,3T
A więc w 1,3T wystepowały dwa rodzaje skrzyń biegów z podziałem na wybieranie dolne i górne oraz ilość zębów na wieloklinie wałka zdawczego z skrzyni oraz grubością wałka. Dolne wybieranie miały tylko modele MK1 w latach 85-86. Górne wybiernie jest już od 87-92. Dolne wybieranie ma 17 zębów na wieloklinie i wałek 17x20. Górne wybieranie to 20 zebów i wałek 20,1x23,1.
Do wersji z dolnym wybieraniem niestety nie wiem jakie mozna zamontować wieksze sprzegło. Może ktoś kto ma taką wiedzę niech opisze a ja to wkleję tu.
Do wersji z górnym wybieraniem można zastosować sprzegła z następujących samochodów:
1. Uno 1,4T - średnica 200mm
2. Bravo/Brava/Palio/Siena 1,6 16V roczniki 95-00 - średnica 200mm
3. Punto GT 1,4T - 215mm.
4. Scudo 1,6 80KM (tylko koło zamachowe) 215mm
We wszytkich przypadkach bez 4. wymienić należy CAŁY KOMPLET czyli koło zamachowe, docisk, tarcza i ewentualnie łozysko wyciskowe/oporowe. Nie można wymienić samej tarczy i docisku czy inaczej. W przypadku punktu 4. nalezy zamontować docisk i tarczę z PuntoGT
Kolejnym rozwiazaniem jest jeszcze kupienie sportowego docisku i tarczy do seryjnego koła zamachowego.
1,4T
W tym silniku wystepował tylko jeden rodzaj sprzegła o średnicy 200mm - 20 zebów 20,1x23,1.
Można zamontować z:
1. Punto GT 1,4T - 215mm
2. Scudo 1,6 80KM (tylko koło zamachowe) 215mm.
Ewentualnie dedykowany zestaw sportowy.
PuntoGT
W Punto były sprzegła 215 mm i nie ma już możliwości zmian na wieksze. Jedynym rozwiazaniem jest montaż sportowego zestawu sprzegła.
Do sprzegła od PuntoGT pasuje tarcza od silników 1,8 16V ale sprawdzajcie jakie ma wymiary.
Jeżeli ma ktoś jeszcze jakieś uwagi to proszę dopisać.
1,3T
A więc w 1,3T wystepowały dwa rodzaje skrzyń biegów z podziałem na wybieranie dolne i górne oraz ilość zębów na wieloklinie wałka zdawczego z skrzyni oraz grubością wałka. Dolne wybieranie miały tylko modele MK1 w latach 85-86. Górne wybiernie jest już od 87-92. Dolne wybieranie ma 17 zębów na wieloklinie i wałek 17x20. Górne wybieranie to 20 zebów i wałek 20,1x23,1.
Do wersji z dolnym wybieraniem niestety nie wiem jakie mozna zamontować wieksze sprzegło. Może ktoś kto ma taką wiedzę niech opisze a ja to wkleję tu.
Do wersji z górnym wybieraniem można zastosować sprzegła z następujących samochodów:
1. Uno 1,4T - średnica 200mm
2. Bravo/Brava/Palio/Siena 1,6 16V roczniki 95-00 - średnica 200mm
3. Punto GT 1,4T - 215mm.
4. Scudo 1,6 80KM (tylko koło zamachowe) 215mm
We wszytkich przypadkach bez 4. wymienić należy CAŁY KOMPLET czyli koło zamachowe, docisk, tarcza i ewentualnie łozysko wyciskowe/oporowe. Nie można wymienić samej tarczy i docisku czy inaczej. W przypadku punktu 4. nalezy zamontować docisk i tarczę z PuntoGT
Kolejnym rozwiazaniem jest jeszcze kupienie sportowego docisku i tarczy do seryjnego koła zamachowego.
1,4T
W tym silniku wystepował tylko jeden rodzaj sprzegła o średnicy 200mm - 20 zebów 20,1x23,1.
Można zamontować z:
1. Punto GT 1,4T - 215mm
2. Scudo 1,6 80KM (tylko koło zamachowe) 215mm.
Ewentualnie dedykowany zestaw sportowy.
PuntoGT
W Punto były sprzegła 215 mm i nie ma już możliwości zmian na wieksze. Jedynym rozwiazaniem jest montaż sportowego zestawu sprzegła.
Do sprzegła od PuntoGT pasuje tarcza od silników 1,8 16V ale sprawdzajcie jakie ma wymiary.
Jeżeli ma ktoś jeszcze jakieś uwagi to proszę dopisać.