Strona 1 z 2

1,4 N/A MODYFIKACJA SILNIKA

: śr kwie 08, 2009 10:25 pm
autor: Abarth
Witam jak wiecie tymczasowo w moim projekcie znajdować się będzie silnik 1,4 N/A został wycięty katalizator i powędruje przelotowy układ wydechowy wraz z tłumikiem końcowym MUGEN lecz to zdecydowanie mało :? w związku z czym zwracam się z zapytaniem co mogę zrobić z tą jednostką???? interesuje mnie jaki wałek rozrządu mogę ewentualnie zamiennie zastosować?? ewentualnie koło zamachowe :?: :?: Plan głowicy?? Interesuje mnie również temat przeróbki kolektora i zapodanie gaźników 8) macie ewentualnie jakieś pomysły :?: :?: jednostka wolnossąca wiadomo mniejszy potencjał i trudniej wykrzesać z niej moc :x :x :x ale tymczasowo muszę się zadowolić tym co mam :roll:

Z góry dziękuje za info :)

: śr kwie 08, 2009 10:51 pm
autor: goofer007
Szkoda ładować kasy w ten silnik, przynajmniej w mojej opinii, lepiej szukac jedynego właściwego motoru :twisted:

Ale jak już chcesz się bawić to można by skołować parę gratów i uturbić dziada na jakieś 0,5 bara co by się za szybko nie rozleciał :lol:

: śr kwie 08, 2009 10:57 pm
autor: Abarth
Nie chce pakować kasy w turbo chce żeby chodził lepiej niż seria bo znając życie będzie mi mało :roll: w planach mam oczywiście swap ale to plan na przyszły sezon wiadomo że będzie prawdopodobnie wymagała remontu kapitalnego a i na pewno nie pozostanie seryjny :P silnik który obecnie posiadam jest pewny i ma oryginalny przebieg 116tys po regularnych wymianach nie katowany :wink: więc można delikatnie coś pogrzebać czekam na propozycje :roll:

: czw kwie 09, 2009 12:05 am
autor: Tschoob
rozczarowalem sie...myslalem ze pakujesz turbo...n/a zeby jezdzilo (szczegolnie 1.4 69 km) to potrzebujesz kolo 3 tysi...szkoda kasy i zachodzi...za 1,5 kupisz slupek 1.4T z pgt a za kolejne 2,5 remont+dodatkowa moc...
jezeli chcesz miec mocne 1.4 n/a to robisz glowice(500+zawory,talerzyki i sprezyny),walek(900),wtryski,dolot i wydech obliczony(2000) i strojenie(1500)....za ta cene zrobisz seria turbo.....
max z 1.4 n/a wyciagnieto 98 km i chlppak osiagnal 17,066 na 1/4 mili...

pzdr

: czw kwie 09, 2009 12:33 am
autor: goofer007
No niestety, bez uturbienia, a najlepiej silnika od UT nic się nie wskóra, za to można wtopić kupę kasy :(

I chyba nikt Ci tu nic innego nie doradzi, bo to forum ut, gdzie na pierwszym miejscu stawiane są osiągi...

: czw kwie 09, 2009 12:45 pm
autor: lukasz1t
Ale z tego co ja zrozumiałem to ma być tylko przejściowe...

Wszystko zależy od tego ile masz kasy i czy jesteś w stanie wpakować ją w taki silnik (a jak koledzy mówią to koszt przeróbki nie jest mały). Jak sam widzisz z 1,4 n/a nie wyciągniesz więcej niż nawet ma najsłabszy silnik w UT. Myślę że nie warto zawracać sobie głowy takimi przeróbkami (no chyba że jesteś zdesperowany :P ) i spokojnie można się "przemęczyć" ze zwykłym 1,4. Przynajmniej w eksploatacji będzie nieco tańszy... ;)

: czw kwie 09, 2009 4:45 pm
autor: Abarth
DObrze zrozumiałeś jest to STEGE przejściowy 1,4 N/A szkoda zabawy i pieniążków :roll: na przyszły sezon rozejrzę się za Serduszkiem bo remont blacharki pochłonął niebotyczne pieniążki :? a mam jeszcze parę rzeczy na ten sezon do zrobienia :) Dzięki za info

: czw kwie 09, 2009 6:30 pm
autor: rożek
wsadz gaźnik bo na wtrysku straszna lipa te silniki

: czw kwie 09, 2009 8:06 pm
autor: Abarth
Pomyślimy 8)

: sob kwie 25, 2009 12:19 am
autor: Leo
etam, mam 1.4 z głowcą i przepustnicą większą, nie mam prawa narzekać. zrobiło się 94 konie , i to się fajnie odpycha w wysokich obrotach.

: sob kwie 25, 2009 6:51 am
autor: ZibiUT
Tylko koszty jakie były?
Jak zrobi samemu całą obrówkę to bedzie taniej napewno.

: sob kwie 25, 2009 10:50 am
autor: kania_
te silniki robi sie naprawde ponad 100KM w N/A ale koszty ida naprawde z tysiace zl

p.s.
jak to ktos kiedys madry powiedzial najprostsza modyfikacja silnika N/A w kierunku mocy to turbo :P

: sob kwie 25, 2009 7:59 pm
autor: turbomaniak
Dokladnie tak jak pisze kania, nie warto bawic sie w tuning n/a bo duzo mniejszym kosztem mozna uzyskac duzo lepsze osiagi dzieki turbo :D

: sob kwie 25, 2009 9:33 pm
autor: Ortes
Ale w rajdach niestety już nie ta klasa i nawet osiągi UT nic nie dadzą w starciu z subarką :p
Też mam 1,4 i nie zamienię na turbo( chociaż czuję respekt ;) ). Ponadto za mój wydech przelotowy dałem 400 więc nie tak źle :p.
A co do wałka, to z jakich samochodów polecacie? Mogę pakować i chce, bo mam sentyment do mojej maszynki. Pierwszy właściciel i tylko 86kkm :D

: sob kwie 25, 2009 10:03 pm
autor: rożek
Ortes pisze:Ale w rajdach niestety już nie ta klasa i nawet osiągi UT nic nie dadzą w starciu z subarką :p
Też mam 1,4 i nie zamienię na turbo( chociaż czuję respekt ;) ). Ponadto za mój wydech przelotowy dałem 400 więc nie tak źle :p.
A co do wałka, to z jakich samochodów polecacie? Mogę pakować i chce, bo mam sentyment do mojej maszynki. Pierwszy właściciel i tylko 86kkm :D
Ogólnie to silnik 1,5 od uno jakoś lepiej wypada przy tym 1.4.... 1,5 miały one lepszy wałek, większe zawory itp.do tego mpi z przepustnicą 55mm, świnia smt6 i już jakoś jedzie