Strona 1 z 3
Kolektor wydechowy PGT
: pn mar 16, 2009 7:29 pm
autor: Vision
Witam.
Pierwszy post na forum ale od razu przejdźmy do rzeczy.
Chcę ściągnąć kolektor wydechowy i zastanawiam się jak to zrobić...
Obszukałem różne źródła i nic sensownego nie wyczytałem...
Tak więc mam prośbę do kogoś kto taką akcję przeprowadzał i jakieś wskazówki żeby to zrobić z jak najmniejszym rozkręcaniem motoru...
Z góry dzięki za pomoc
: pn mar 16, 2009 8:05 pm
autor: ZibiUT
Odkrecić kolektor dolotowy, turbine, wydech, olej i chłodzenie do turbiny, dolot, podpore kolektora wydechowego i już wyjdzie.

: pn mar 16, 2009 8:18 pm
autor: Vision
Ogólnie dużo pierniczenia jest z tym kolektorem?
Da rade się połapać później co i jak ;>
Pytam bo to mój pierwszy kontakt z włochem i mam lekkie obawy

: pn mar 16, 2009 8:49 pm
autor: ZibiUT
Da rade tylko trzeba pamietać mniej wiecej co i gdzie było. Bedziesz wymieniać uszczelki czy cos jeszcze??
: pn mar 16, 2009 9:09 pm
autor: Vision
Sprawa jest taka że man prawdopodobnie pęknięty kolektor...
Więc możliwe że będzie spawanie...
Śruba od strony przepływki ma zerwany gwint...
ogólnie to ruina którą stopniowo trzeba odbudowywać....
Bedzie trochę walki ale damy rade

: pn mar 16, 2009 11:29 pm
autor: mrowczan
Jak robisz to pierwszy raz, to mozesz miec lekka zamote, bo strasznie to na pierwszy rzut oka wyglada

Poza tym porob zdjecia kolektora z bliska i zobacz, czy to na bank pekniecie, bo szkoda meczarni na wyciaganie, jak ma sie okazac, ze to nie to. Jakie sa objawy, ze podejrzewasz kolektor? Bo jak peknie, to i tak tamtedy spaliny nie uciekaja, bo jak sie nagrzeje, to sie zeliwo rozszerza i samo sie uszczelnia, takze jesli pierdzenie, to na 90% nie od tego

: wt mar 17, 2009 12:49 pm
autor: Vision
Ogólnie to ewidentnie gdzieś dmucha bokiem przy wydechowym...
Świeci się check, pali jak smok...
Sonda w wydech była wkładana i wyszło że jest 9% tlenu w spalinach...
Wydech szczelny tak samo jak i wszelke łączenia turbo/muszla/dp/reszta wydechu
Mój drugi typ który mam nadzieje że się sprawdzi to wydmuchana uszczelka poprzez tę luźną śrube...
: wt mar 17, 2009 1:15 pm
autor: mrowczan
no to masz juz odpowiedz

kolektor tez pewnie pekniety, ale spaliny tamtedy nie uciekaja. sciagaj wiec kolektor, planuj, nowa uszczelka i jazda

: pn mar 23, 2009 2:27 pm
autor: Vision
Kolektor był zdjęty wszystko cacy poszło...
Ale...
Wyjechałem w sobotę po wymianie uszczelki przez którą dmuchało... Wszystko było cacy... Wczoraj wieczorem uszczelkę wydmuchało znowu :/
Mój błąd że nie dałem go do planowania
Jaki koszt jest takiej operacji mniejwiecej?
Szlag mnie trafił :/
Aaaa i jeszcze jedno...
Spalanie rzędu 15litrów przy normalnej jeździe (tak do ok 4 tys) spowodowane jest tą uszczelką?
: pn mar 23, 2009 4:49 pm
autor: Ósmy
Vision pisze:Kolektor był zdjęty wszystko cacy poszło...
Ale...
Wyjechałem w sobotę po wymianie uszczelki przez którą dmuchało... Wszystko było cacy... Wczoraj wieczorem uszczelkę wydmuchało znowu :/
Mój błąd że nie dałem go do planowania
Jaki koszt jest takiej operacji mniejwiecej?
Szlag mnie trafił :/
Aaaa i jeszcze jedno...
Spalanie rzędu 15litrów przy normalnej jeździe (tak do ok 4 tys) spowodowane jest tą uszczelką?
Haha jeżeli moge to podepne sie pod temat Czym może być spowodowane bardzo duze spalanie PGT... nowa sonda, drugi komputer, druga przeplywka, nowy czujnik w termostacie, nowe świece i przewody, druga cewka, spalanie jednakowo duze przy jezdzie spokojnej jak i przy pelnym bucie... Może macie jeszcze jakies pomysly? (fakt jest taki iż przepuszcza na laczeniu turbo-> kolektor, oraz na pęknietym kolektorze)

: wt mar 24, 2009 3:22 pm
autor: mrowczan
Przez wydmuchana uszczelke pod kolektorem raczej nie ma opcji, zeby palilo o polowe wiecej, niz powinno, wiec przyczyny szukaj gdzies indziej

A kolektor splanowac mozesz sobie sam - kupujesz wieksza ilosc papieru sciernego (np w Castoramie czy Praktikerze sprzedaja na metry), ktory mocujesz tasma dwustronna na szybie, kladziesz ja na stole i trzeeeesz kolektorem, trzeeeesz i jeeeeeszcze trzeeeesz, az bedzie sie srebrzyc jego cala powierzchnia stykajaca z glowica

Zrob to samo z flansza pod turbo, bo pewnie tez bedzie pokrzywiona

: wt mar 24, 2009 3:43 pm
autor: tusiu1988
Nie pamiętam już kto ale był taki sam problem, za gorąco na spalinach i wypala uszczelke, nie wiem jak w punto ale w uno czujnik w termostacie i po sparwie
: śr mar 25, 2009 10:30 am
autor: Luu
U mnie wypalało uszczelki pod kolektorem. Wystarczyło go splanowac i po problemie.
Czujnik w termostacie sie do tego nie przyczynił

: śr mar 25, 2009 11:06 am
autor: Vision
Luu pisze:U mnie wypalało uszczelki pod kolektorem. Wystarczyło go splanowac i po problemie.
Czujnik w termostacie sie do tego nie przyczynił

A gdy wywalało ci uszczelkę to spalanie skakało dość mocno w górę?
I niech mi ktoś wkońcu powie ile powinno palić punto przy jeżdzie tak do 4tys obr... Bez szaleństw... Na spokojnie
: śr mar 25, 2009 11:16 am
autor: Rafalinek
Mi przy jeździe do 3,5 tys RPM na skręconym doładowaniu palił w granicach 9,5 - 10 litrów. Teraz jeżdżę na 0,8Br i do 4-4,5 tys. RPM (autko jeszcze na dotarciu) to pali ok. 10,5. Jazda dynamiczna w miarę możliwości
