Strona 1 z 2
Skład mieszanki
: czw cze 02, 2005 6:55 pm
autor: ziuzio
Pewnego dnia coś się stało z moim bolidem-trochę zwolniły mu wolne obroty i w momencie kiedy zaczyna się tworzyć nadciśnienie w dolocie zmienia się dźwięk ze świstu na klekotanie jak Dieslu(nieznaczne,ale dla mnie słyszalne)-jest to zapewne spalanie stukowe, ponieważ AFR spadł w całym zakresie obrotów. Niestety śrubka na przepływce nie zmienia już nic, sprężyna w przepływce odpuszczona na max(puszczenie o kolejny ząb powoduje uchylenie klapki

), wtryskiwacze badałem i leją książkową ilość paliwa, podobnie pompa trzyma ciśnienie tak jak trzeba(przy każdej wartości doładowania,czyli regulator ciśnienia też dobry), czujnik położenia przepustnicy też jest dobry, podobnie czujnik temperatury

.
I jest za ubogo, średnio i przeciętnie w granicach 15:1, oczywiście pchnięcie klapki paluchem daje oczekiwany rezultat-wolne obroty podwyższają się i AFR wędruje w okolice 13.5:1, tyle że sprężyny w przepływce nie da się już popuścić.
Kompresja oczywiście jest w porządku(na razie, bo jak tak dalej pójdzie to już nie będzie

)
Co mogło się jeszcze popsuć(ECU wydaje się być dobry, bo po założeniu innego, w 100% pewnego, jest to samo)??
Re: Skład mieszanki
: czw cze 02, 2005 7:24 pm
autor: Bini0
Lipne paliwo ?
: czw cze 02, 2005 7:31 pm
autor: ziuzio
Hmmm, o tym nie pomyślałem

. Co prawda zawsze leje Pb98 na Neste i nie było problemów, ale może tym razem była akcja 'wielka dolewka' nie tylko w Pizza Hut

. Jedank jak nie będzie poprawy ponastępnym tankowaniu to i tak lipa dalej

.
: czw cze 02, 2005 8:11 pm
autor: ZibiUT
Jak mierzyłeś AFR??
: czw cze 02, 2005 8:14 pm
autor: ziuzio
Z sondy 'lambada'

. Co prawda wąskopasmowa, ale ogólny pogląd daje, nawet dość dokładny kiedy podłączasz się z miliwoltomierzem.
: czw cze 02, 2005 8:21 pm
autor: ZibiUT
Wiecej info poprosze bo ja elektronik z wykształcenia jest to moze co se zmajstruje. Jakie powiiny być wartości, przy jakiej temp, itd
Moze charakterystykę sondy masz??
: czw cze 02, 2005 8:33 pm
autor: ziuzio
Tu masz trochę info na ten temat-jest charakterystyka, schemat urządzonka(którego koszt zbudowania wyniósł mnie 13zł

) które daje ogólny pogląd na skład mieszanki(miliwoltomierz jest dużo dokładniejszy,bo to urządzonko świeci się co 100mV)->
http://www.fabrio.it/puntogt/index.htm
: czw cze 02, 2005 9:09 pm
autor: Bini0
Zrobic afr to nie problem - sam juz kilka takich patentow zrobilem.
: czw cze 02, 2005 9:18 pm
autor: ZibiUT
No to dawaj tu opis co i jak??
: czw cze 02, 2005 10:48 pm
autor: ziuzio
Na szczęście to nie paliwo, ale czujnik położenia przepustnicy-działał, ale nie niestety jakoś dziwnie i jak się go mierzyło nie założonego to działał, a po założeniu odwalał kitę i nie działał

. Wszystko wróciło do normy teraz, ale i tak jakoś ubożej,ale to już raczej wina benzynki

.
Binio, co masz na myśli pisząc 'zrobiłem afr'??masz na myśli wskaźnik??Schemat jest na tamtej stronie...

: czw cze 02, 2005 10:51 pm
autor: ZibiUT
A ja moze zrobie taki fajny wskazówkowy

jak bede miał chwile i pare PLN
: pt cze 03, 2005 12:03 am
autor: apac
ziuzio pisze:Tu masz trochę info na ten temat-jest charakterystyka, schemat urządzonka(którego koszt zbudowania wyniósł mnie 13zł

)
Ja tez takie chce

Na ledach

Mozna zlozyc zamowienie?

: pt cze 03, 2005 10:18 am
autor: ziuzio
Żaden problem

: pt cze 03, 2005 3:21 pm
autor: Bini0
ziuzio pisze:Żaden problem

Wlasnie dokladnie taki jak na tym schemacie - na ledach
: pt cze 03, 2005 7:42 pm
autor: MadMaR
Pamietajcie, ze wąskopasmowa sonda lambda nie ma charakterystyki liniowej.