Strona 1 z 1

Głowica - co zrobić aby było lepiej

: czw gru 11, 2008 1:19 pm
autor: ZibiUT
A wiec. Pękłą mi głowica w dwóch miejscach.
Mam druga seryjną ale tak sie zastanawiam aby odrazu moze zrobić troszke wiecej niż normalny remoncik.

Kilka pytań:

1. Czy jest sens dawać wieksze zawory jezeli nie bede ruszał kanałów?
2. Jakich przyrostów moge się spodziewać po daniu wiekszych zaworów?
3. O czego dać zawory aby były wieksze a zarazem tak samo wytrzymałe jak w UT

Rozchodzi się o głowice od 1,3T

: czw gru 11, 2008 2:50 pm
autor: DeviL
Chyba trzaby dopasowac kanal pod wiekszy zawor ,zeby byl zysk , mozna sobie zaprojektowac i jakies firmy wg projektu robia takie zawory , znajomy tak robil dla siebie ;) w sumie to najlepiej chyba jak cos zrobic po calosci odpowiednio przylgnie , zawory na 3-katy i odrazu moze o 1-2mm wieksze ssace ,do tego kanaly i przy tym samym booscie sprawdzic jak sie poprawilo , w teorii z 10-15km powinnes zyskac , jakby wszystko bylo dobrze zrobione :roll:

: czw gru 11, 2008 3:32 pm
autor: ZibiUT
No własnie a co z wydechowymi ??
Pozostawić seryjne??

Znalazłem wymiary:

długość - 108 mm
srednica - 36 mm
kąt - 45*
sred. trzonka - 8 mm

Juz wiem ze zawory z 1,4 NA mają 37,5 ale to chyba gra nie warta swieczki.

Wiem ze fiat scudo 1,6 ma ssace o wymiarach:
długość - 108,5 mm
srednica - 39,5 mm
reszta tak samo.

Czy takie zawory się zmieszczą?

: czw gru 11, 2008 4:43 pm
autor: hz10
" głowicy poza powiększeniem zaworów ssących do wielkości 41mm zostały powiększone kanały dolotowe na całej długości na wymiar 33mm" to ja zrobiłem

: czw gru 11, 2008 6:27 pm
autor: ZibiUT
Z jakiej wersji fiata ulysse masz te zawory??
Wg katalogu są 41,5 mm z 1,8. Czy to te??

Ile płaciłeś za włozenie wiekszych zaworów??
Czy gniazda musiałeś nowe wkladac czy dało rade przeszlifowac??

: czw gru 11, 2008 7:04 pm
autor: DeviL
Ogolnie zawsze ssace daja wiecej niz wydechowe , chyba ,ze celujesz w wieksze moce tylko, ze wtedy stroker sie przydaje a taniej wychodzi zapodanie wiekszego silnika ;) U mnie np sa zawory 43.5mm a w ksiazce GC pisal o jakis mesta 49mm ,ze takich uzywaja w mocno tuningowanych wozidlach ,w stage 1 proponowal do mego silnika zawory 44mm , czyli jedyni o 0.5mm wieksze , porting oraz walki z wolnossaka i to mialo dac z 25-30km niby , wieksze otwarcie , wieksze zawory , wiekszy przeplyw , wieksza moc ;)

: czw gru 11, 2008 9:57 pm
autor: hz10
Zibi122 pisze:Z jakiej wersji fiata ulysse masz te zawory??
Wg katalogu są 41,5 mm z 1,8. Czy to te??

Ile płaciłeś za włozenie wiekszych zaworów??
Czy gniazda musiałeś nowe wkladac czy dało rade przeszlifowac??
tak to te z ulysse gnizada zostały osadzone nowe, koszt po wszelkich upustach 150 pln za 4 sztuki, trzeba też przerobić 1 rowek zapinki w zaworze . niestety nie to jest najtrudniejsze a portowanie wlotów , masakra .

: pt gru 12, 2008 8:41 am
autor: ZibiUT
Mi za wymiane gniazda zaworu krzykneli 80 zł /szt

: pt gru 12, 2008 8:55 am
autor: hz10
ja i tak płaciłem 2 x bo za pierwszym najpierw zrobiłem zawory a potem przy portowaniu okazało sie że był bombelek w odlewie i głowica na złom za drugim razem najpierw zrobiłem portowanie a potem zawory 8)

: sob gru 13, 2008 3:52 pm
autor: ZibiUT
DeviL pisze:Ogolnie zawsze ssace daja wiecej niz wydechowe , chyba ,ze celujesz w wieksze moce tylko, ze wtedy stroker sie przydaje a taniej wychodzi zapodanie wiekszego silnika ;)
Jezeli udało by się na tym doładowaniu co jest czyli 1,15 bara uzyskac 200 KM to bym był very happy. I tak planuje zapodać 1,3 bara a potem walić z nitro jeszcze.

: sob gru 13, 2008 5:18 pm
autor: DeviL
Jesli na mapie kompresora dla takiego boostu jest mozliwy przeplyw 20lbs/min tzn ,ze teoretycznie mozesz miec 200km , wlasnie dlatego VE sie zwieksza robiac walki , zawory , kanaly , bo seryjnie silnik nie ma na tyle przeplywu zrobionego by mimo boostu i mozliwego przeplywu turbo przyjac tyle powietrza by dac moc , cbdu :twisted:

: pn sty 26, 2009 10:15 pm
autor: Weider
ja sie podpinam pod temat
właśnie robię remont silnika i myslę nad głowica, zamierzam właśnie zwiększy zawory ssace, co do portingu to moze wiecie gdzie w krk cos takiego robia bo samemu to nie mam czasu i sprzetu tego robic.
wałek to myśle da do Rewal na oszlifowanie, jakie parametry proponujecie?
bo ja sie niezbyt na tym znam

: pn sty 26, 2009 10:23 pm
autor: ZibiUT
Jezeli bedą wstanie zrobić to dobrze to podaj parametry wałka Pipercamsa i bedzie dobrze.

W seryjne gniazda wejdą zawory np 37,5 mm co juz coś da.