Strona 1 z 2

Uklad chlodzenia

: pn gru 01, 2008 9:32 pm
autor: jered
Mam taki problem:mialem malo plynu w ukladzie chlodzenia,dolalem,ubylo,znalazlem przyczyne-pekniety doy waz wychodzacy z chlodnicy.Tylko ze po dolaniu przez chwile kopcil na jasno,potem przestal i teraz znowu nie ma plynu w ukladzie,a nie widzialem zeby wycieklo przez ktorys z wezy.Czy moze to byc UPG?

: pn gru 01, 2008 9:54 pm
autor: Abarth
Kolego przyczyną może być np pęknięcie uszczelki pod głowicą, ewentualnie pękniecie głowicy jeśli przegrzałeś furę a było mało lub w ogóle płynu chłodzącego....

: pn gru 01, 2008 9:57 pm
autor: jered
DjGTExodus pisze:Kolego przyczyną może być np pęknięcie uszczelki pod głowicą, ewentualnie pękniecie głowicy jeśli przegrzałeś furę a było mało lub w ogóle płynu chłodzącego....
Plyn byl nie uciekl caly.Bylo go ponizej min w zbiorniczku wyrownawczym

: pn gru 01, 2008 10:05 pm
autor: turbomaniak
Szukaj dalej jakiegos wycieku, jezeli nic nie znajdziesz to tez obstawiam uszczelke pod glowica. Zwroc uwage na weze przy turbo, bo jesli tam masz wyciek to latwo tego nie zauwazysz bo plyn momentalnie bedzie odparowywal

: pn gru 01, 2008 10:10 pm
autor: lukasz1t
Dokładnie, tym bardziej jeżeli kopci. Wtedy może być nie tylko uszczelka, ale również pęknięta głowica albo nawet blok. Sprawdź też zbiornik wyrównawczy, u mnie raz był pęknięty.

: pn gru 01, 2008 11:28 pm
autor: jered
turbomaniak pisze:Szukaj dalej jakiegos wycieku, jezeli nic nie znajdziesz to tez obstawiam uszczelke pod glowica. Zwroc uwage na weze przy turbo, bo jesli tam masz wyciek to latwo tego nie zauwazysz bo plyn momentalnie bedzie odparowywal
No to doleje i bede obserwowal

: pn gru 01, 2008 11:32 pm
autor: tusiu1988
Najlepiej wyjąć świece bedziesz widział czy pije wode czy idzie za silnik

: pn gru 01, 2008 11:41 pm
autor: jered
tusiu1988 pisze:Najlepiej wyjąć świece bedziesz widział czy pije wode czy idzie za silnik
Jak to rozpoznam?

: wt gru 02, 2008 12:15 am
autor: turbomaniak
Moze rozpoznasz a moze nie, wszystko zalezy jak szybko tego plynu ubywa. Prawidlowy kolor swiecy po jezdzie na rozgrzanym silniku to jasno brazowy. A co do tego ze jak dolales plynu i go ubylo to poprostu mogles miec jeszcze powietrze w ukladzie i dlatego ten nagly ubytek. Uzupelnij i patrz co bedzie sie dzialo

: wt gru 02, 2008 6:55 am
autor: tusiu1988
A takie pytanie dolewasz pod sam korek czy jak ten płyn? Ja musze mieć na minimum bo inaczej mi go wywala korkiem(zwiększa objętość)

: wt gru 02, 2008 8:52 am
autor: turbomaniak
U mnie mam troche powyzej minimum

: wt gru 02, 2008 6:50 pm
autor: tusiu1988
a kolego Jered, ile dolewasz płynu?

: wt gru 02, 2008 8:04 pm
autor: jered
tusiu1988 pisze:a kolego Jered, ile dolewasz płynu?
Tak pomiedzy minimum a max

: wt gru 02, 2008 8:13 pm
autor: tusiu1988
Ja miałem pęknięty zbiorniczek wyrównawczy i płynu ubywało ale nie kapało aż po ostrzejszej jeżdzie go zgasiłem i zaczeło powolutku kapać( wzrosło bardzo ciśnienie w układzie), sprawdzałeś może na zapalonym i bardzo gorącym silniku czy coś gdzieś, jakoś nie puszcza

: wt gru 02, 2008 11:23 pm
autor: jered
tusiu1988 pisze:Ja miałem pęknięty zbiorniczek wyrównawczy i płynu ubywało ale nie kapało aż po ostrzejszej jeżdzie go zgasiłem i zaczeło powolutku kapać( wzrosło bardzo ciśnienie w układzie), sprawdzałeś może na zapalonym i bardzo gorącym silniku czy coś gdzieś, jakoś nie puszcza
Puszczalo na tym dolnym wezu,ale wymienilem go,dolalem plynu do poziomu ktory napisalem wczesniej,ale po paru dniach poziom ponizej minimum i nie widzialem wycieku,albo zeby sie gdzzies pocilo.