Strona 1 z 2

Składam silnik i części zostaje :)

: śr lis 12, 2008 7:59 pm
autor: David_KRK
Tak jak w temacie - kończę składać 1.4T, ale coś mi części zostaje. Składam wg Haynes'a , a i tak pewnie będę pytał o różne drobiazgi.
Na początek jakaś mała osłona (fotka w załączniku) - gdzie to powinno siedzieć?

: śr lis 12, 2008 8:08 pm
autor: ZibiUT
to jest osłona koła zamachowego przykrecana do skrzyni. Jak przykrecisz skrzynie do bloku to ją potem musisz przykreci.

: czw lis 13, 2008 8:11 pm
autor: David_KRK
Dzięki, to mi nie przyszło do głowy :oops:
Jeszcze nie założyłem koła zamachowego, osłonka zaplątała się w częściach z okolicy alternatora i nigdzie tam nie chciała pasować...

: sob lis 15, 2008 5:24 pm
autor: David_KRK
No i kolejne pytania:

1. Czy między kolektorem a sprężarką powinna być jakaś uszczelka, czy tylko skręcić ile się da? Jak w przypadku połączenia sprężarka - dp?

2. Mam turbinkę IHI i dp od garetta - nie pasuje 1 otwór. Skręcić na 3 śrubach i będzie działało, czy szukać innego dp?

3. Zawór powietrza dodatkowego powinien być przykręcony do głowicy, obok świecy 4tego cylindra? Tak mi pasuje, ale nie jestem pewny na 100%

4. W obudowie wałka rozrządu znalazłem 4 otwory, naprzeciwko korka wlewu oleju. Jeden jest zaślepiony, w 3 pozostałych jest gwint, tak jakby coś tam było przykręcane od strony wtryskiwaczy (okolice pierwszego wtryskiwacza i regulatora ciśnienia paliwa). Co tam powinno być?

5. Co powinno siedzieć w bloku poniżej czujnika ciśnienia oleju (tego na kontrolkę). Wygląda jak miejsce na korek do usuwania chłodziwa z bloku... Ale śruba która mi została i tam w miarę pasuje nie ma gwintu na całej długości i się cała nie wkręca. Coś musiałem pomieszać, tylko nie wiem co.

: sob lis 15, 2008 10:31 pm
autor: Ósmy
AD.
3 i 4. zawór dodatkowego powietrza przykrecasz w te 3 otwory ktore masz na pokrywie rozrzadu z prawej strony od przeplywki.
5. Tam jest króciec ktory doprowadza wode(plyn) do chlodzenia turbiny.

: ndz lis 16, 2008 12:16 am
autor: ZibiUT
Ósmy pisze:AD.

5. Tam jest króciec ktory doprowadza wode(plyn) do chlodzenia turbiny.
Nie. Kolega nie mówi o tym z tyłu bloku pod kolektorem a z przodu.
Z przodu jest korek do spuszczania wody z bloku. On moze nie mieć do końca gwintu bo to śruba stożkowa jest. Wkreż do pewnego momentu az bedzie ciezej szło i zostaw.

ad. 1 Pomiedzy kolektor a sprezarkę daj uszczelkę. Uszczelkę kupisz za 10 zł w sklepie z czesciami do LUBLINA. Na takiej starczy.

ad. 2 Jezeli dp pasuje powieszchniowo tak jak trzeba to mozesz zaryzukowac ale prawdopodobnie bedzie dmuchać. To połaczenie mozesz dac na paste do wydechów. powinna starczyć.

ad. 4 Dwa otwory z trzech o których piszesz uzywane sa do mocowania wspornika wspomagania.

: ndz lis 16, 2008 1:03 pm
autor: rożek
To że tak spytam - lublin ma taką samą turbine?

: ndz lis 16, 2008 1:17 pm
autor: hz10
były w lublinach t25

: ndz lis 16, 2008 3:20 pm
autor: Ósmy
Oj to przepraszam nie docztałem dobrze OCB. Sorki :oops:

: ndz sty 25, 2009 4:18 pm
autor: David_KRK
No to kolejna zagadka - od czego te miejsca pozaznaczane na fotce, w okolicy filtra oleju?
Podejrzewam że nr 5 to ten korek do płynu chłodniczego, a nr 2 do czujnika ciśnienia oleju na zegar, ale pewny nie jestem.
A reszta ?? :roll:

: ndz sty 25, 2009 4:43 pm
autor: tusiu1988
nr 2 to czujnik ciśnienia oleju co do reszty nie wiem :roll:

: ndz sty 25, 2009 4:54 pm
autor: wsk
Tylko to jest czujnik cisnia oleju do wskaznika cisnienia oleju na zegarach. Jest taki wiekszy. Taki baczek.

: ndz sty 25, 2009 4:54 pm
autor: ZibiUT
Tak jak napisałes:
-2 to czujnik cisnieni
-5 to korek spustowy płynu

Reszta to tylko otwory do pzykrecenie czegoś w innycch wersjach silnikowych lub innych samochodch

: ndz sty 25, 2009 11:01 pm
autor: David_KRK
Dzięki wszystkim, to mi już rozjaśniło sytuację.
Ten czujnik powyżej (5) to jest czujnik ciśnienia oleju na kontrolkę, dobrze myślę?

: ndz sty 25, 2009 11:52 pm
autor: ziuzio
David_KRK pisze:Dzięki wszystkim, to mi już rozjaśniło sytuację.
Ten czujnik powyżej (5) to jest czujnik ciśnienia oleju na kontrolkę, dobrze myślę?
Tak.