Strona 1 z 2

Wtryskiwacze

: czw maja 19, 2005 8:55 pm
autor: ziuzio
Jaką oporność mają wtryskiwacze w UTcie 1.4(lub1.3) oraz jaką wydajność(znalazłem że 1.3 ma 170ccm a 1.4 ma 189ccm-ale może ktoś ma pewniejsze dane) ??
Czy seryjny "komputer" wtrysku od 1.4T obsłuży wtryskiwacze 240ccm-chodzi o to czy zmniejszy on odpowiednio czas wtrysku, tak aby na "dole" nie było niepotrzebnie za bogato??
Może któs już wsadzał jakieś wydajniejsze wtryskiwacze??

Re: Wtryskiwacze

: czw maja 19, 2005 10:55 pm
autor: murcki
ziuzio pisze:Jaką oporność mają wtryskiwacze w UTcie 1.4(lub1.3) oraz jaką wydajność(znalazłem że 1.3 ma 170ccm a 1.4 ma 189ccm-ale może ktoś ma pewniejsze dane) ??
15 - 17 ohm przy 20 stopniach. Jeżeli chodzi o pozostałą część pytania, to najzwyczajniej w świecie nie wiem.

: czw maja 19, 2005 11:42 pm
autor: ziuzio
Dzięki.
Nad resztą więc się poeksperymentuje kiedyś :D .

Re: Wtryskiwacze

: pn cze 13, 2005 1:43 pm
autor: Yaninnya
ziuzio pisze:Jaką oporność mają wtryskiwacze w UTcie 1.4(lub1.3) oraz jaką wydajność(znalazłem że 1.3 ma 170ccm a 1.4 ma 189ccm-ale może ktoś ma pewniejsze dane) ??
Są t.zw. wysokooporowe, czyli mają w granicach 14.5 - 16 Ohm (a przynajmniej tyle powinny mieć). Co do wydajności, to mają jakoś tak, jak napisałeś. I tak w rzeczywistości mają zwykle kilka % więcej.
ziuzio pisze:Czy seryjny "komputer" wtrysku od 1.4T obsłuży wtryskiwacze 240ccm-chodzi o to czy zmniejszy on odpowiednio czas wtrysku, tak aby na "dole" nie było niepotrzebnie za bogato??
Nie, musisz "pomajstrować" śrubą co.
ziuzio pisze:Może któs już wsadzał jakieś wydajniejsze wtryskiwacze??
Osobiście właśnie wsadzam, a znam kilka silników na wydajniejszych silnikach i jeśli wszystko jest sensownie dobrane (wtryskiwacze do ciśnienia czy wydajności turbiny, IC, itp.), to wszystko działa o.k.

: pn cze 13, 2005 5:05 pm
autor: ziuzio
Do dobierania wydajności wtrysków jest taki śmieszny i tylko przybliżający wzór(są inne dokładniejsze, zależne od kilkunastu parametrów, ale dające i tak zbliżone wyniki do tego przybliżonego :D ) w zależności od mocy w którą 'uderzamy' : "wydaność"="(moc*6)"/"ilość cylindrów".
Jednak seryjny ECU nie daje rady nawet z 215ccm wtryskiwaczami-śruba CO "wypada" u mnie poza zakres regulacyjny - naciągnięcie sprężyny działa, ale przy większych doładowaniach oczywiście ubogo :D - można wzbogacić tnąc ścieżki i zmieniając ich oporności, ale nie chcę popsuć przepływki :wink: - kiedyś jak będę przy gotówce to się wmontuje SMT6, a na razie opornik na czujniku temperatury powyżej 0.7 bar :P .
A jakie montujesz wtryski??od Coupe 16VT:)??

: pn cze 13, 2005 5:55 pm
autor: ZibiUT
ziuzio pisze:w zależności od mocy w którą 'uderzamy' : "wydaność"="(moc*6)"/"ilość cylindrów".
Czyli jak chce 150 KM to (150*6)/4 = 225 ccm
Czyli seryjnie nie dadzą rady?? (1,3T)
ziuzio pisze: Jednak seryjny ECU nie daje rady nawet z 215ccm wtryskiwaczami-śruba CO "wypada" u mnie poza zakres regulacyjny - naciągnięcie sprężyny działa, a na razie opornik na czujniku temperatury powyżej 0.7 bar :P .
Czy coś bliżej o tych 2 rozwiązaniach bo już jak na razie mam 0,7 bara ale pewnie bede chciał wiecej?

: pn cze 13, 2005 6:26 pm
autor: ziuzio
Wzór jest mocno przybliżony i jest z dużą rezerwą, np. Hondziarze na seryjnych 240ccm wyciągają 200km i też jest dobrze :) . Więc wzór daje tylko orientacyjną wartość wydajności wtryskiwaczy :) .

Rozwiązanie na 0.7bar to opornik 1kohm wpinany przez przekaźnik szeregowo w obwód czujnika temperatury w termostacie powyżej ciśnienia 0.7 bar. Sterowanie z czujnika nadmiernego doładowania(w 1.4T jest regulowany śrubką i ustawiłem go na 0.7), przekaźnik zwierno-rozwierny tak aby w położeniu "nie za sterowanym" zamykał zwykły/rzeczywisty obwód czunika temperatury. Oczywiście można się bawić z innymi wartościami oporników(np.przy oporze rzędu 4.7kohm silnik jest już zalewany paliwem i gaśnie :twisted: ), jak również wymyślić jakiś sprytny układzik, który będzie stopniowo zwiększał opór w zależności od doładowania(np. oparty na map sensorze z Microplexa :idea: ), ale jakoś nie miałem koncepcji jak to zrobić kiedy bawiłem się z moim ebc :roll: , może jak będzie trochę więcej czasu to pomyślę "głębiej" nad tym :P

: pn cze 13, 2005 7:16 pm
autor: ZibiUT
ja dzisiaj sprawdzałem AFR miernikiem mV i wskazania wyszły od 880 mV w dolnym zakresie obrotów do 910 przy ok 6000 obr/min. Wskazywało by na to, że przy tym doładowaniu ( 0,7 bar) ilość paliwa jest OK. Zobaczymy co będzie sie dalej działo. Co jeszcze trzeba zrobić aby te 150 KM uzyskać oprócz zwiększenia doładowania do 1 bar i utrzymania AFR na poziomie jw?

: pn cze 13, 2005 9:22 pm
autor: ziuzio
W sumie nie trzeba nic więcej robić(oprócz odłączenia czujnika w kolektorze,no i sprawdzenia czy opaski na dolocie dobrze skręcone:)). Składy rzeczywiście dobre :twisted:

: czw cze 16, 2005 1:15 am
autor: leon20vt
150KM --> nie do zrealizowania na seryjnej turbince w 1.3T

Nasze 130KM to było jak wskazówka ciś.doł. przekręcała się o połowe prawie :)

: czw cze 16, 2005 9:58 am
autor: ZibiUT
leon20vt pisze:150KM --> nie do zrealizowania na seryjnej turbince w 1.3T

Nasze 130KM to było jak wskazówka ciś.doł. przekręcała się o połowe prawie :)
To coś nie tak z waszym silnikiem (zreszta chyba jest)
To jest nie mój wykres a zapozyczony od jednego z uzytkowników forum.
Jak widać 0,75 bara duży IC i sprawny silnik = 130 KM
To co 150 KM sie nie da przy 1 bar??
Obrazek

: czw cze 16, 2005 6:52 pm
autor: leon20vt
Maybe baby :)

: sob lip 16, 2005 12:53 pm
autor: GreG
Czy do uzyskania ok 130KM wystarcza seryjne wtryskiwacze od 1.3 ?? czy moze zaopatrzeć sie w te od 1.4 bo z tego co czytam sa wydajniejsze, ale czy pasuja bez problemu do silnika 1.3 ??

: ndz lip 17, 2005 8:01 pm
autor: ziuzio
Od 1.4T nie pasują bez przerobek(w sensie cała listwa, pojedyncze "sikacze" jak najbardziej :) ), najlepiej zaopatrz się we wtryskiwacze od Fiata Argenta 2.0i.e.-wydajność między 1.3T a 1.4T i znajdziesz je szybciej niż te od 1.4T.

: śr lip 20, 2005 11:14 am
autor: Yaninnya
GreG pisze:Czy do uzyskania ok 130KM wystarcza seryjne wtryskiwacze od 1.3 ??
Absolutnie wystarczają. Mają wydatek 174 cm3/min (0 280 150 708), tak więc do około 140 KM nie trzeba ich wymieniać.
GreG pisze:czy moze zaopatrzeć sie w te od 1.4 bo z tego co czytam sa wydajniejsze, ale czy pasuja bez problemu do silnika 1.3 ??
Wtryskiwacze 1.4 (0 280 150 702) mają wydajność 210 cm3/min, czyli teoretycznie wystarczają do ok. 170 KM. Jednak mają inne połączenie do listwy paliwowej (trzeba je modyfikować, uważny tokarz powinien Ci to zrobić, jednak niezwykle ważne jest, by przy tej modyfikacji nie dostały się wióry do wtryskiwacza). Jeśli to za mało, możesz użyć np. wtryskiwaczy z Cromy Turbo i.e. (0 280 150 701), które mają wydatek 234 cm3/min i spokojnie wystarczają pod 190 KM. Też trzeba je modyfikować. Generalnie bardzo trudno jest znaleźć wtryskiwacze zasilane z listwy paliwowej poprzez elastyczne przewody (tak, jak w UT 1.3), a wszystkie inne trzeba nieco modyfikować. Nie jest to wielka filozofia, jednak musi robić to ktoś, kto potrafi zachować czystość podczas obróbki. Dodatkowym problemem jest "czapeczka", która w takich wtryskiwaczach ma zbyt dużą średnicę, jednak można samą krawędź po prostu ściąć (nie zdejmuj jednak całego kapturka, zmienia to niekożystnie kształt strugi paliwa).