Strona 1 z 2

ROZRZĄD !!!! - KOSMOS :))

: pt maja 13, 2005 9:16 pm
autor: leon20vt
K.... zarżnałem najpierw uniaka jeżdząc z dziurawą chłodnicą i doprowadzając do 130C :lol: :lol: a teraz jak mamy nową głowicę , chłodnice , nowiutkie uszczelki i połowa uniaka mechanicznie jest nowa albo i więcej to mamy problem z rozrządem .

Ustawiamy wg znaków i nawet nie zapala , kręci jakby chciał a nie mógł , przestawiając do przodu o kolejny ząbek jest ciut lepiej , po 3 czy 4 ząbkach nawet udaje się zapalać ale gaśnie po puszczeniu gazu . Idąc dalej cofamy się z efektem - czyli dupa zbita

Czy ktoś wie jak ustawić ten rozrząd ?? Jakieś odnośniki ?? Wszystko inne sprawdzone , świece nowe , iskra jest , dymek przy kręceniu sie pojawia z rury , wtryski leją ok , aku nowy .

PS. Jest też nowa zawiecha Bilsteina , nowe wahacze , nowe heble Brembo + Ferodo , oleje , nowy zderzak i nowy FMIC :)

ale co z tego jak nie bangla dziad zasrany włoski :lol: :lol: :lol:

Pomóżta chłopy !!

: pt maja 13, 2005 11:15 pm
autor: ziuzio
Znaki masz na kole pasowym(jedna krecha) , a do bloku powinien być przykręcony taki wskaźnik. Ewentualnie ustaw tak żeby czujnik położenia wału był dokładnie nad tym wystającym ząbkiem. Trzecia możliwość sprawdzenia ustawienia wału to nawiercenie na kole zamachowym i znaki na "okienku" w obudowie skrzyni biegów-ustawia się na zero.
A wałek rozrządu(a raczej kółko) ma tylko jeden znak i wskaźnik na obudowie paska rozrządu(krzywki na pierwszym garze powinny wtedy naciskać szklanki zaworowe-jak odkręcisz korek wlewu oleju to będzie widać).
Ale wg mnie to lepiej sprawdź kopułkę oraz kolejność kabli na kopułce, ewentualnie kable które odpinałeś i być może zapomniałeś zapiąć z powrotem :D

: pt maja 13, 2005 11:30 pm
autor: leon20vt
Sprawdzaliśmy 20 razy ale może za 21 coś wyjdzie ;)

Ale dzięki za info . Jutro zrobimy konfrontacje :)

: ndz maja 15, 2005 10:46 am
autor: leon20vt
Masakra , słuchajcie :

Głowica po splanowaniu o 0,1mm , sprawdzona szczelna
Nowe uszczelki
Nowe paski alternatora i rozrządu
Rozrzad ustawiony idealnie
Zapłon działa w odp kolejności
Ustawiony idealnie , sprawdzany lampą
Wtryski leją wszystkie
Nowy olej , silnik wymyty w środku z capuccino , nowy filtr
Świece nowe , kable też założone w odp kolejnosci ( poza tym jak np zamienie 2 z 3 kablem to chodzi tak samo :shock: )
Rozrusznik kreci ok , aku też nowiutki

I teraz tak :

Zapala praktycznie ok , ale wogóle nie trzyma wolnych i chodzi na nich na 3 garach , jak się wkręci pod odpaleniu to na wysokie wchodzi ok i działa na 4 gary . Ale wystarczy że zejdzie do 1500-1000 i albo zaraz gaśnie albo ma z 500 obr i wogóle nie reaguje na gaz !

O co tu k.... chodzi ??? Wszystkie węże wymienione podciśnieniowe , wszystko super szczelne , sprawdzaliśmy kompresorem i nigdzie nic nie ucieka .

Jest jedna rzecz którą bardzo podejrzewam : że pierścienie dostały po dupie od przegrzania bo na 1 cyl ma kompresje 10,5 . 2 : 4,5 :lol: , 3: 6,5 4:7,5

Czy to może być wg was przyczyną takiego zachowania ?? Chcioałbym sprawdzić swoje podejrzenia z wami , troche dłużej macie uniaki .

Podejrzewacie coś jeszcze ???

Thx

: ndz maja 15, 2005 10:56 am
autor: ziuzio
leon20vt pisze:
Jest jedna rzecz którą bardzo podejrzewam : że pierścienie dostały po dupie od przegrzania bo na 1 cyl ma kompresje 10,5 . 2 : 4,5 :lol: , 3: 6,5 4:7,5
Jeżeli kompresję dobrze sprawdzałeś to tylko na pierwszym garku masz prawidłową :( i skoro mówisz że głowica szczelna to albo popękały pierścienie albo raczej pólki między nimi. Ewentualnie pomierz jeszcze krzywki na wałku rozrządu lub same luzy :?

: ndz maja 15, 2005 1:21 pm
autor: leon20vt
Kompresje to umiem sprawdzać ;)

Ale dziwne że przed przegrzaniem wszystko było ok a teraz tak dziwnie chodzi na wolnych ?? Wałki są ok moim zdaniem . Świece jak sie wykreca to sa niby ok i własnie na 2 nam nie pali na wolnych czyli tam gdzie komprecha jest zbita .

Jaka ma byc nominalna kompresja ??

: ndz maja 15, 2005 3:17 pm
autor: ZibiUT
Minimalna kompresja w 1,3T w zalezności od modelu to:

146 A2 000 - 6
146 A2 146 - 5
146 A2 246 - 5

Ja bym stawiał właśnie na to choć sprawdz jeszcze regulator ciśnienia paliwa bo mój nie puszcza na powrót i efekt był taki że silnik chodził cały czas na 1600-2000 obr a czasami spadał na niskie tak własnie około 600-800 i nie chciał wchodzić i chodził na 3 cylindrach.

: ndz maja 15, 2005 5:53 pm
autor: leon20vt
Dzięki za rade ! Jutro sprawdzimy , może to to . Oby bo nie chce mi się robić szlifu cylidnrów , nowych tłoków i pierścieni :)


PS. Tak na marginesie gdzie można w razie czego kupić nowe tłoki do Uniaka 1.3T 87` i pierścienie i jaki to koszt ???

: ndz maja 15, 2005 6:10 pm
autor: ziuzio
Tłoków nowych raczej do 1.3T nie kupisz, do 1.4T bez stresu. Pierścienie podchodzą od jakiegoś Meśka na 81mm i kolesie Ci zrobią je na 80.5mm.
Jak potrzeba to mam tłoki do UTa 1.3 z pierścieniami(ale pierścienie dał bym nowe), używki-do końca trzymały po 10.5, trzymają fabryczne 80.44, ale zrobiło się 1.4T :wink: .

: ndz maja 15, 2005 11:18 pm
autor: ZibiUT
Pierścienie bez problemu dostaniesz albo w Elit ( ja kupowałem nominalne) albo w IC powinni tez mieć. Co do tłków to może być problem chyba że zamówisz w Fiacie ale wtedy to cena może byc spora.

Powodzenia

: ndz maja 15, 2005 11:27 pm
autor: leon20vt
A znasz może jakiś numer katalogowy tych pierścieni ??

: ndz maja 15, 2005 11:34 pm
autor: ZibiUT
Nie nie znam. Poprostu zadzwoniłem i sprawdzili i były. Sa to pierścienie firmy GOETZ i na pydełku było napisane że sa też do silnika 1,5.

: pn maja 16, 2005 7:58 am
autor: ziuzio
Zibi122 pisze:Nie nie znam. Poprostu zadzwoniłem i sprawdzili i były. Sa to pierścienie firmy GOETZ i na pudełku było napisane że sa też do silnika 1,5.
A 1.5 ma tłok 86.4mm :shock: .

: pn maja 16, 2005 8:24 am
autor: ZibiUT
Też mnie to zastanawiało ale niewnikałem bo do mnie pasowały.

: pn maja 16, 2005 12:29 pm
autor: MadMaR
leon20vt pisze:Kompresje to umiem sprawdzać ;)

Ale dziwne że przed przegrzaniem wszystko było ok a teraz tak dziwnie chodzi na wolnych ??
Wczesniej miales dobra kompresje. Przegrzales silnik i pierscienie szlag trafil.