Strona 1 z 5
sprzęgło
: ndz lip 20, 2008 2:34 pm
autor: Luu
Rozebrałem wkońcu swoje ślizgające sie sprzęgło. wyczytałem, że tanią alternatywą jest podmiana kompletnego sprzęgła z bravy 1.6 16v. Moje jak sie okazało było od nowości auta
Czy do tego sprzęgła z bravy obowiązkowo potrzebne jest koło zamachowe z bravy czy uniakowe nie jest przypadkiem takie samo ?
ew. inne pomysły na komplet sprzegła za małe pieniądze? bo dedykowany zestaw sachsa do ut za prawie 600zł,to stanowczo za duzo jak dla mnie.
Fotki mojego sprzęgła:

: ndz lip 20, 2008 3:07 pm
autor: turbomaniak
: ndz lip 20, 2008 3:11 pm
autor: turbomaniak
: ndz lip 20, 2008 9:03 pm
autor: 2rotor
bez przesady, 600zł za sprzęgło SACHSa to tak dużo żeby trzeba było kombinować? Znajomy to głupiej almery 1,5 zabulił coś ok 1000.
: ndz lip 20, 2008 11:08 pm
autor: wsk
A co do sprzegła z bravo 1.6 16V raczej trzeba zmienic koło zamachowe. Bo ja mam takie sprzegło u siebie i na bank koło tez jest z bravo.
: pn lip 21, 2008 4:04 am
autor: ziuzio
Do 1.4T z tarczą 200mm najtańszą alternatywą jet sprzęgło z Poldka, z tym że docisk z Poldka jest cięższy i słabszy niż UTowy, choć jakieś dobre Valeo sprawdza się:), nie pasuje również łożysko wyciskowe.
Do Twojego zamachu da się także zamontować 215mm z PGT, po małej przeróbce koła u dobrego tokarza i masz pewność, że bedzie git;).
A sprzęgło do PGT to już 400zł:).
: pn lip 21, 2008 10:23 am
autor: ZibiUT
ziuzio pisze:Do 1.4T z tarczą 200mm najtańszą alternatywą jet sprzęgło z Poldka, z tym że docisk z Poldka jest cięższy i słabszy niż UTowy, choć jakieś dobre Valeo sprawdza się:), nie pasuje również łożysko wyciskowe.
Do Twojego zamachu da się także zamontować 215mm z PGT, po małej przeróbce koła u dobrego tokarza i masz pewność, że bedzie git;).
A sprzęgło do PGT to już 400zł:).
Jakie przeróbki??
: pn lip 21, 2008 11:53 am
autor: Pawlak
Ja miesiac temu wymieniałem na komplet sprzęgła na oryginalne do UT 1.4 na valeo i polecam
: pn lip 21, 2008 1:00 pm
autor: Luu
Coś mi sie wydaje, że dostać zestaw do pgt nie bedzie łatwo

, właśnie a jakie przeróbki związane z kołem zamachowym musiałbym wykonać?
Pawlak, ile zestaw dedykonaty do ut valeo cie kosztował?
: pn lip 21, 2008 10:46 pm
autor: ziuzio
Zibi122 pisze:
Jakie przeróbki??
Trzeba przetoczyć powierzchnię pod 215mm oraz nawiercić i nagwintować sześć otworów M8, aby przykręcić docisk do koła:).
Praktycznie każdy zakład zajmujący się szlifem wałów/tokarz, jeśli będzie chciał to wykona taką operację:).
Ale konieczne jest koło zamachowe od UT1.4, zamach od UT1.3 nie ma już powierzchni, gdzie dałoby się przykręcić większy docisk; w 1.3 maksymalna tarcza to 200mm z 1.6 16V-oczywiście bez większej rzeźby;).
: wt lip 22, 2008 9:33 am
autor: 2rotor
Luu pisze:Coś mi sie wydaje, że dostać zestaw do pgt nie bedzie łatwo

, właśnie a jakie przeróbki związane z kołem zamachowym musiałbym wykonać?
Pawlak, ile zestaw dedykonaty do ut valeo cie kosztował?
Do PGT bez problemu dostaniesz Valeo albo SACHSa.
: wt lip 22, 2008 9:43 am
autor: ZibiUT
A co z ilością zębów na kole i rozrusznikiem czy np czujnikiem na kole??
Wszystko pasuje?
: wt lip 22, 2008 1:29 pm
autor: Pawlak
Pawlak, ile zestaw dedykonaty do ut valeo cie kosztował?[/quote]
W tychach cena 530zł

ale mam znajomego i intercarsie i dałem 430zł zawsze to 100-ka mniej

ale sie zdzieiłem bo chłopaki na forum kiedys pisali ze kosztuje gdzies w okolicach 450-470 no coz chyba wszystko idzie w góre
: wt lip 22, 2008 8:46 pm
autor: hz10
Zibi122 pisze:A co z ilością zębów na kole i rozrusznikiem czy np czujnikiem na kole??
Wszystko pasuje?
wszystko pasuje p&p ma takie założone u siebie

: sob lis 08, 2008 3:57 pm
autor: tusiu1988
Witam, wyczytałem ten temat z prostego powodu pada mi sprzęgło i z tego co tu wyczytałem to do 1.3 pasuje tylko z brawy 1.6 wystko dobrze ale problem jest w moim miasteczku bo mają kosmiczne ceny czy nic innego kompletnego nie podejdzie???? np tipo 1.6? lub 1.4? prosze o pomoc.