Strona 1 z 1

szarpie PGT i inne....

: wt lip 01, 2008 11:20 pm
autor: dj_o
Witam!
Znalazłem trochę czasu na zajęcie się autem i posprawdzałem już praktycznie wszystko....

Objawy:
1) Odpalam samochód - około 500 obrotów , trzęsie, po chwili gaśnie
śmierdzi benzyną.... (pali się kontrolka wtrysku)
odpalam drugi raz - wyższe obroty ale znów schodzi niżej - nacisnę gaz to po chwili (róznie, czasem od razu, czasem strzeli i schodzi z obrotów, nadal śmierdzi pb) zaczyna normalnie pracować - wyrównują sie obroty i jałowy jest ok. Tutaj po odpaleniu chwile świeci kontrolka wtrysku i później gaśnie (w momencie kiedy silnik zaczyna już normalnie pracować).

2) jadę powoli, ok 2 tyś obrotów, naciskam pedał gazu (normalnie, bez pełnego buta) - trzęsie (ale nie zawsze), w momencie jak pojawia się już doładowanie przestaje....

3) przy jeździe powyżej 4 tys obrotów zapala się kontrolka wtrysku, jak trzymam gaz (tak dosyć ostro), to świeci, puszczam, to po chwili gaśnie....

4) autodiagnoza - kod 1423 - co to??

5) zamiast zaworu ebc - wlutowany jest opornik, też tak macie w PGT, jak montujecie bov-a?? czy po prostu niezapięta wtyczka??

Z osprzętu - to czego jestem pewien - lambda nowa, przepływka nowa, czujniki CTS, AIT dobre, czujnik faz rozrządu poprawnie ustawiony, rozrząd poprawnie, czujnik halla na kole pasowym ok, ciśnienie paliwa ok,pompa nowa, oporność wtrysków ok, krokowy ok, TPS ok. MBC ustawiam na lekko ponad połowę skali doładowania.

Zastanawia mnie wpływ czujnika barometrycznego na pracę silnika, tu muszę jeszcze zmierzyć napięcie.

A teraz proszę o pomoc.....

: śr lip 02, 2008 12:09 pm
autor: 2rotor
mnie to pachnie uwaloną przepływką, proponuję podmienić na sprawną i zobaczyć.

A opornik masz wlutowany po to żeby Ci błędu nie wywalał po odpięciu EBC, to akurat nic nie ma wspólnego z BOVem. Zamiast niego masz MBC z tego co piszesz.

: śr lip 02, 2008 12:36 pm
autor: dj_o
co do opornika, to miałem na myśli ebc :wink: myślałem ze bez niczego nie wywali błedu braku zaworu, ale ok :wink:

co do przepływki, to jest nowa, sprowadziłem z anglii...... mam jeszcze 2 inne. na tamtych odpalam samochód to od razu gaśnie....

: śr lip 02, 2008 5:52 pm
autor: paullo
sorki za głupie pytanie ale co to jest EBC i BOV :oops:

: śr lip 02, 2008 8:31 pm
autor: dj_o
Ebc - electronic boost control - zawór elektryczny sterujący doładowaniem - upuszcza ciśnienie, żeby to nie przekraczało zadanych wartości, sterowany ECU (bądź świnią).
BOV - blow-off valve, zawór upustowy, najczęściej atmosferyczny, jak turbina zaczyna ładować i zdejmiesz z gazu, to słychać "pfff" :wink:
A tak przy okazji czy Ty Paullo jeździsz czarnym PGT, które często widuję w Opolu??

: śr lip 02, 2008 8:57 pm
autor: Lui
to nie to :P

to czarne co jest na blachach z nysy w opolu to jakieś gt look tylko, z tyłu ma bębny a i z przodu hamulce małe

: śr lip 02, 2008 9:32 pm
autor: dj_o
Lui, nie chodzi mi o to ze spojlerami, ja wiem że to tylko gt-look.
Ten punciak co stał kiedyś na placu kopernika - teraz ma go ktoś z nysy, bo na prószkowskiej na polibudzie widziałem jak syknął przy wjeździe na parking i czekał aż auto ostygnie, więc wyedukowany. :wink:

A wracając do moich problemów, to jeszcze przed kupnem PGT sporo się naczytałem, że to auto nie lubi atmosferycznych Bov-ów... czy mój zawór może być przyczyną problemów - bo jakby nie było puszcza już zmierzone przez przepływkę powietrze. Jutro pokaże co za cudo siedzi w moim punciaku.

: czw lip 03, 2008 10:06 am
autor: dr kozioł
auto zalane i dlatego sie trzesie i gasnie moze smt sie zepsulo i nie modyfikuje mapy albo modyfikuje niebardzo. w momencie pojawienia sie doladowania jest w stanie przepalic tą wache i dlatego jedzie normalnie
zapalenie kontrolki powyzej 4 tys spoeodowane jest za wysokim doladowaniem ( mapsensor pokazuje blad)

: czw lip 03, 2008 8:03 pm
autor: paullo
czasem jestem w opolu ale tak wygląda moja włoszczyzna:
Obrazek
Obrazek

: czw lip 03, 2008 8:06 pm
autor: paullo
BOV-a mam założonego ale MBC to nie wiem gdzie to jest bo oryginalnie to doładowaniem u mnie steruje bączek przy turbinie ale jest on mechaniczny a nie elektroniczyny. Odłączyłem go i mam MBC 1,2 bara na garrett t-25 :D

: czw lip 03, 2008 8:10 pm
autor: paullo
sorki :oops: , nie wiem gdzie jes EBC a nie MBC

: pt lip 04, 2008 3:49 pm
autor: dj_o
Widziałem już tego gt-ka, nie wiedziałem, że to Twój :wink:

A wracając do problemu @dr kozioł - nie mam smt, ani żadnej innej świnii....
W osprzęcie zmenione na nieoryginalne są jedynie bov atmosferyczny monza type III, mbc i stożek (wcześniej była wkładka k&n) - reszta seria.