Strona 1 z 1

Ktoś pomocny ze śląska, opolszczyzny lub okolic....

: sob kwie 19, 2008 10:42 pm
autor: dj_o
Witam!
Czy znalazłby się jakiś pomocny posiadacz PGT, który w ramach testu pozwoliłby na sprawdzenie swojej przepływki w moim samochodzie??
Mam dwie padnięte - na jednej występuje bład 1221, na drugiej silnik nie funkcjonuje prawidłowo..... szarpie, zamula....
W pierwszym przypadku zasłonięcie częsci przepływki powoduje ze silnik zaczyna równiutko pracowac na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu.
W drugim jeszcze bardziej nierówno pracuje, trudno jest utrzymac go na chodzie - przy naciśnięciu pedału gazu reaguje niejako z opoznieniem.
W obu przypadkach po odpaleniu naciskanie gazu owocuje strzałami w dolot.
Dlatego byłbym niezmiernie wdzięczny, jesli ktoś umożliwiłby taki test. Odwdzięczyłbym się napewno....

: sob kwie 19, 2008 11:06 pm
autor: hz10
jeżeli masz padnietą przepływke i jest ona z gorącym drutem to popatrz do środka są takie cienkie druciki w kształcie trójkąta jeżeli jeden z nich jest przerwany to do kosza :wink:

: sob kwie 19, 2008 11:48 pm
autor: dj_o
Tak to jest przepływka masowa....
Niestety ze względu na swoją konstrukcję ma określoną żywotność.... na drucikach zbiera się osad i przestaje działać poprawnie.... najchętniej bym już wywalił przepływkę na korzyść Maf->map tylko znów ptrzebna by była mapa na prawie seryjnym gt-ku...

: ndz kwie 20, 2008 12:14 am
autor: hz10
przepływka z gorącym drutem nie może sie zasyfić bo przy kazdym odpaleniu płynie przez drutu prąd oczyszczjący tzn rozgrzewa je do czerwoności więc przeplywka albo działa albo nie nie ma stanów pośrednich że "słabo działa". błąd przeplywki będziesz miał również jeżeli masz mocno nie szczelny układ od maf do głowicy :arrow:

: ndz kwie 20, 2008 11:15 am
autor: dj_o
W sumie racja - nie wiedziałem, ze ten drut rozgrzewa się do czerwoności :wink: W każdym badź razie jest jeszcze czujnik temperatury, jesli się nie mylę to ma platynowe elementy.... nawet kiedy powietrze ochładza drut i ta część funkcjonuje poprawnie to czujnik może źle wskazywać...
Mniejsza o dywagacje na ten temat.
Odcinek za maf jest szczelny - cały przekopałem IC, orurowanie, weze do przepustnicy itd.... tutaj napewno nie ma przecieku...
Chcę poprostu upewnić sie na 100% ze to przepływka....