Strona 1 z 1

Zasilanie pompy paliwa

: śr maja 04, 2005 11:21 am
autor: ZibiUT
Czy zbyt cienki przewód zasilający pompy paliwa moze powodować jej wariowanie??

Sytuacja jest taka że jak robiłem przekładkę silnika to tej wiązki nie zmieniałem tylko zostawiłem starą z 1,4 N/A. Porównując średnicę pzewodów między 1,4 N/A a 1,3T jest 1mm2 do 2,5 mm2 około odpowiednio.

Objawy są takie że pompka na początku pracuje OK czyli normalne bzyczenie a po paru chwilach słychać ją jak by miała się rozpaść, takie głośne bardzo bzyczenia jak by wiertarka udarowa i za chwile znowu cichnie.

Podejżewam że również przez pompkę paliwa mam czasami problemy z przyspieszaniem znaczy ja mu na gaz a on do mnie Obrazek dopiero jak odpuszczę gaz i/lub na sprzegle przegazuję to idzie spowrotem.

: śr maja 04, 2005 11:45 am
autor: mops
Hmmmm...

Takie skoki przy przyspieszaniu mialem jak mi padl czujnik cisnienia w MICROPLEKSIE.. Tylko ze skoro mowisz ze pompa "rozmawia z Toba" to chyba nie bedzie to..

A masz dobrze polaczone kabelki przy tym przekazniku (kolo przeplywki), ktory zalacza pompe ??

Przychodzi mi do glowy jeszcze walniety regulator cisnienia paliwa lub nieszczelnosc w jego polaczeniu z kolektorem dolotowym...

: śr maja 04, 2005 11:53 am
autor: ZibiUT
Kabelki są OK bo jak sprawdzałęm dlaczego pompa nie chodzi to pokoleii sprawdziłęm każdy i szły tak gdzie trzeba.

Własnie nie mam jak sprawdzić ciśnienia na listwie to by dużo wyjaśniło.

Zdjąłem wczoraj wąż przed przepływką i obserwowałem jak klapka się wychyla i wygląda to tak że jak zaczyna przerywać to klapka staje w jakiejś pozycji ale moża ją lekko ruszyć i silnik dalej się wkręca.

Może to wina potencjiometru w przepływce??

: śr maja 04, 2005 12:48 pm
autor: mops
Zibi122 pisze:Kabelki są OK bo jak sprawdzałęm dlaczego pompa nie chodzi to pokoleii sprawdziłęm każdy i szły tak gdzie trzeba.

Własnie nie mam jak sprawdzić ciśnienia na listwie to by dużo wyjaśniło.

Zdjąłem wczoraj wąż przed przepływką i obserwowałem jak klapka się wychyla i wygląda to tak że jak zaczyna przerywać to klapka staje w jakiejś pozycji ale moża ją lekko ruszyć i silnik dalej się wkręca.

Może to wina potencjiometru w przepływce??
moze klapka ci sie zacina w przeplywce???

: śr maja 04, 2005 1:04 pm
autor: ZibiUT
Klapkę sprawdzałęm kilka razy i chodzi lekko . Przed założeniem przepływka była myta bo niestety troszkę się ubrudziła.

: śr maja 04, 2005 6:23 pm
autor: ziuzio
Bzyczenie pompy to norma w UTcie, naprawdę nie do odróznienia kiedy naprawdę pada, a kiedy działa jak trzeba :lol: , a tak wogóle to jak masz podpiętą tę pompę paliwa do zbiornika-masz zbiornik z UTa czy dorabiałeś króciec na dnie oryginalnego??

Klapka ruszana palcem może chodzić lekko, ale pod wpływem siły od przepływającego powietrza może chodzić ciężej(np.ociera się o coś) :idea: .
Przewód do pompy lepiej jakbyś zmienił na taki jak jest seryjnie w UT, bo ten niepotrzenie będzie Ci się grzał i w razie potrzeby zrobi Ci małe ognisko w aucie(może wizja katastroficzna, aczkowlwiek możliwa).

Co do ciśnienia mogę Ci doradzić sposób awaryjny pomiaru, niestety bardzo amatorski, ale w pełni dokładny:
jeśli masz manometr do mierzenia ciśnienia w kołach, taki zegarowy ze skalą do 5 bar, to podłącz do niego przewód z paliwem od pompy i zasteruj pompę tak żeby pracowała i patrz jakie ciśnienie Ci pokaże, ewentualnie weź jakiś trójniczek, wepnij go w układ paliwowy, i podłącz się z manometrem do trójnika, odpal furę i krótka(!) jazda w celu sprawdzenia czy wszystko w porządku ;) .

UWAGA!!Sposób w pełni druciarski, gaśnica musi być w zasięgu ręki na wszelki wypadek, bo w końcu manometr do ciśnienia gazów nie jest olejoodporny(przeważnie), ale bez problemu to wytrzymuje jeżeli pomiar jest szybki ;) (sam tak sprawdzałem już dwa razy gdy stłukł mi się manometr do cieczy).

: czw maja 05, 2005 11:38 pm
autor: ZibiUT
A takie pytanko Jaki filtr paliwa dac ten przy baku?? Nigdzie nie ma napisane jai to powinien być.

: pt maja 06, 2005 12:19 am
autor: ziuzio
Njalepiej oryginalny, a jak nie możesz dostać to o odpowiedniej przepustowości :wink: .

: pt maja 06, 2005 8:54 am
autor: marcin77
ziuzio pisze:Njalepiej oryginalny, a jak nie możesz dostać to o odpowiedniej przepustowości :wink: .
a jaki powinien być przy silniku filtr paliwa (kupiłem od UT) ale okazało się że jest od poloneza gli (chyba), czy to ma wpływ na dostarczanie paliwa :?: (poprzedni właściciel tak miał przekombinowane)

: pt maja 06, 2005 9:41 am
autor: ZibiUT
Ja kupiłęm filtr wg katalogu IC PP 829 chyba i jest to taki jak oryginał

: pt maja 06, 2005 12:48 pm
autor: marcin77
też taki mam (w garażu), poprzednik przerobił mocowanie pod polonezowy filtr więc prawidłowy model czeka na lepszy czas :lol:

: pt maja 06, 2005 9:50 pm
autor: ziuzio
Przy silniku powinien być tak filtr na holenderki(w każdym razie jak się to nie nazywa to powinno się tam kręcić śrubkami ;) ). Przy zbiorniku to widziałem filtr od Poldka, tyle że jest trochę duży :| .

: sob maja 07, 2005 2:15 pm
autor: ZibiUT
Mój problem z pompką rozwiązany

http://www.kampo.waw.pl/unoturbo/viewtopic.php?t=200