Strona 1 z 1

Nieszczelność

: czw mar 20, 2008 5:31 pm
autor: maciek
Witam, kolejny problem dotyczy nieszczelności między turbiną a kolektorem.
Wczoraj udału mi się nareszcze wyregulować auto na tyle, że poczułem przynajmniej ze 100 koni więc nie zastanawiajac się długo przegoniłem go parę razy po prostej.
Wszysko było ok aż w pewnym momencie podczas "przyspieszania" :) usłyczałem syk powietrza za deską i tak już zostało.
Dzisiaj sprawdziłem drogę powietrza od turbo do kolektora i nie znalazłem nieszczelności (no chyba że intercooler puścił (jego nie wyjmowałem).
Dodam że siedząc w kabinie syk słyszalny jest bardzo wyraźnie jakby dobiegał od strony pasażera i nieszczelność znajdowała się tuż za przegrodą.
Jak powinien zachowywać się WG przy pregazówce na biegu jałowym? Mój nawet nie drgnie.

: czw mar 20, 2008 5:48 pm
autor: ZibiUT
I tak z WG powinno być.

Sprawdź przewód łączący turbinę z rurą która idzie dalej. tam często mi pękało. Potem zobacz przewody te cienkie podciśnieniowe. A na koniec zobacz czy nie dmucha Ci z przewodu co idzie do zegarów. moze on spadł. Wskaźnik Ci działa?? Co pokazuje?

: czw mar 20, 2008 7:23 pm
autor: skadubek
Albo przewód podciśnienia który idzie do kompa w podszybiu i słychać od strony pasażera :wink: możliwości jest pare....miłego szukania 8)

: czw mar 20, 2008 9:09 pm
autor: Grzegorz1987
Ja sądze,że przewód podciśnienia który idzie do kompa w podszybiu bo to samo miałem...

: pt mar 21, 2008 1:20 am
autor: maciek
Przewód w podszybiu? Do kompa wkompowanego w prawe nadkole? To tam też jest doprowadzone ciśnienie?
Myslełem, że tylko microplex ma węże ciśnieniowe.

: pt mar 21, 2008 8:26 am
autor: skadubek
Z tyłu kolektora dolotowego idzie jeden mały przewód ciśnieniowy w podszybie....obok takiej grubej wiązki z takim czarnym kolankiem :roll:

: pt mar 21, 2008 7:26 pm
autor: ziuzio
Ale maciek ma UT, więc nie ma takiego wężyka:).
Szukaj dokładnie; czasem pęknięta guma jest nie do poznania gdy nie rozpycha ją ciśnienie, więc nie tylko patrz, ale dotykaj i ściskaj;).

: sob mar 22, 2008 2:01 am
autor: maciek
No i znalazłem... Ziuzio trafnie skomentował - w UT 1.4 nie ma wężyka z kolektora w podszybie tylko (chyba) gumowa zaślepka niedaleko czujnika odcinki.
Podktęciłem bov i przejrzałem wszystkie węże wraz z opaskami. Jedno z dwóch ale zdało rezultat :) "Czarny rycerz" znowu powrócił do życia.
Dzięki za wsparcie panowie!