Strona 1 z 1
da się wymienić panewki gł. bez wyciągania wału
: pn lut 04, 2008 5:14 pm
autor: paullo
mam szybkie pytanko.
zamierzam niedługo wymienić panewki, korby wiadomo wymienie od dołu bez problemu ale mam pytanko czy da się wymienić panewki główne bez ściągania wału

: pn lut 04, 2008 5:20 pm
autor: ziuzio
Da się, tylko trzeba je wysuwać po wale w odpowiednim kierunku(pchaj płaską stronę jakimś płaskim i giętkim narzędziem w kierunku zamka):).
Ale jeśli chcesz wymieniać panewki, a wał będzie kiepski, to niewiele pomoże ten zabieg; no chyba że jest to operacja profilaktyczna.
: wt lut 05, 2008 11:53 am
autor: kania_
tak to sie robi na nie uczciwa odsprzedaz...
jak chcesz jezdzic to wyjmij wal jak nalezy, zrób szlif walu i paneweczki na nadwymiar
: wt lut 05, 2008 5:04 pm
autor: hz10
a po co szlifować wał który trzyma wymiar

no chyba że nie trzyma ale żeby zajeździć główne czopy to sie tża postarać
: wt lut 05, 2008 7:30 pm
autor: paullo
no właśnie...
wymieniam panewki bo silnik nie trzyma mi coś obrotów na jałowym, wskazówka obrotomierza ledwo wychyla się ponad tan pręcik co podtrzymuje wskazówke, czyli ledwo 500 obr/min.
jak olej jest zimny to trzyma na wskażniku ciśnienia oleju "pgt" pełną skale czyli 3, ale po ostrej jeździe po mieście około godzinki to przy obrotach około 500 na min. to licho już jest.
trzeba będzie zobaczyć też na wał

: wt lut 05, 2008 8:48 pm
autor: JARO_Cz-wa
paullo pisze:no właśnie...
...jak olej jest zimny to trzyma na wskażniku ciśnienia oleju "pgt" pełną skale czyli 3, ale po ostrej jeździe po mieście około godzinki to przy obrotach około 500 na min. to licho już jest.
trzeba będzie zobaczyć też na wał

Ja bym na początek się zastanowił czemu obrotów nie trzyma i rozwiązał ten problem, bo przy faktycznych obrotach 500/min i rozgrzanym oleju to sama pompa nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia oleju, bo nawet na zimnym jest wyraźnie mnijesze. Też kiedyś jakoś takie obroty mi się czasem spontanicznie pojawiały i gasł

,ale poczyściłem złączki i jakoś na szczęście przesło mu
U mnie po normalniej jezdzie po rozgrzaniu silnika to trzyma mi około 1,6 na wskaźniku oleju, a jak sie go przeciagnie pare kilosów na max aż turbo świeci

to spada do około 1,1. Według obrotomierza obroty około 800-900/min.
: śr lut 06, 2008 12:07 am
autor: Lui
to musisz zrobić coś z tymi obrotami, ja mam z 1000-1100 zawsze lepiej większe niż dopuszczać do spadków bo to niezdrowe ani dla turbo ani dla panewek
: śr lut 06, 2008 7:20 am
autor: skadubek
Jeśli kontrolka od ciśnienia nie mryga to ja bym najpeirw poszukał innej przyczyny tak wolnych obrotów
Bo wskaźnik nie jest zbyt wiarygodny

: śr lut 06, 2008 10:15 am
autor: kania_
Hz10 jak trzyma wymiar to po co ruszac panewki?
Jak panewki sie kwalifikuja do wymiany to z reguly czopy na tych panewkach wymagaja obróbki: czy to szlif czy polerowanie ale zawsze

: sob lut 09, 2008 6:48 pm
autor: paullo
dzięki chłopaki, napewno sprawdze najpierw obroty.
można ewentualnie podkręcić śrubke na przepustnicy, żeby podnieść obroty, wiem, że to nie jest najlepsze rozwiązanie ale nie wiem dlaczego fizycznie obroty są takie małe