Remont silnika - co wymieniać, koszta itp

Dyskusje "o wszystkim" i "o niczym" ;-)

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

sobi_126
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: pt sty 18, 2008 11:55 pm

Remont silnika - co wymieniać, koszta itp

Post autor: sobi_126 »

Niedługo wypłata i przypływ świeżej gotówki więc trzeba ruszyć z pracą. Na miejsce padnietej turbiny jest już nowa, teraz zabieram się za silnik. Zeby uniknać kłopotów po włożeniu silnika do autka chcę zrobić remont silnika. W planach:

regeneracja głowicy(docieranie zaworów,wym. uszczelniaczy, planowanie)
nowe pierścienie i panewki
komplet uszczelek silnika

Teraz pytanie do was: Co jeszcze wymienić? Czego nie ruszać? Jakie sa orietacyjne ceny wymienionych części, bo u mnie w okolicy nie mam mozliwości sprawdzenia, a w necie nie udało mi się znaleść
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

Przypomina mi to dywagacjie w rodzaju ludzie stuka mi cos w silniku co to moze byc?

W twoim przypadku ludzie robie silnik co wymienic?

podstawa jest taka jaki budzet?
drugie jaka kondycjia silnika/przebieg?
trzy jak ma byc wykonany remont?
cztery jak bedzie uzytkowany silnik?
piec czy bedzie krecony czy seria?

w silniku mozna wymienic wszystko tylko czy sie to kalkuluje?
mozna wymienic:
-pompy: wody, oleju,
-panewki glówne, korbowe, oporowe, sworznia tloka, walka posredniego
-walki rozrzadu, posredni, korbowy (w tym regeneracja)
-zimeringi, uszczelki, uszczelniacze zaworowe
-pierscienie (polsrodek), cale tloki (ze sworzniami i pierscieniami)
-korbowody
-zawory, sprezyny, talezyki
-kola rozrzadu, napinacz rozrzadu, pasek rozrzadu
-kolektor wydechowy
-wtryskiwacze i inna elektronike
-turbosprezarke
-intercooler
-chodnice oleju
-filtr oleju
i pewnie o czyms zapomnialem


co wymienic zlezy czy robisz by robic (miaem z takimi stycznosc :P )
czy robisz najnizszym kosztem (z takimi tez mialem :P )
lub robisz tylko to co trzeba i powinno wymienic

w przypadku jak zamierzasz krecic motor pozniej nie warto regenerowac walka tylko szukac 1.5 lub 1.4T (bo lepszy niz 1.3)
i tak dalej wtedy sie nie oszczedza na materialach (gorna polka)
i np. jak masz wysrany icek to nie wymieniasz na serie tylko wiekszy np. croma, coupe lub volva czy inne jak na forum znajdziesz

taki krotki wykad z robienia silnika
sobi_126
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: pt sty 18, 2008 11:55 pm

Post autor: sobi_126 »

silnik sam w sobienie jest w najgorszej kondycji, własnie zakupiłem do niego drugą turbinę bo obecna miała juz luzy. Silnik ma głownie latać w kjs. Bedzie to jeździło w maluchu więc chce uniknąć zbednego wyjmowania silnika za jakiś czas bo troche roboty by z tym było. Silnik na razie seria, jedynie zamontowany MBC. Mierzyłem wał i cylindry, wszystko w normie mimo przbiegu 160 000km. Wycieki oleju jedynie spod pokrywy wałka i na wale od strony koła. Takie rzeczy jak wspomniana przez ciebie pompa wody może być wymieniona bez wyjmowania silnika. Chcę zafundować poprostu silnikowi małą kosmetyke, chciałem się dowiedzieć na co zwrócic uwagę i wymienić zanim się zepsuje ..
ODPOWIEDZ