Strona 1 z 3

Regeneracja walka

: wt sty 29, 2008 1:37 pm
autor: mrowczan
Witam.
Mam troche przytarta jedna krzywke i zastanawiam sie, gdzie to oddac do regeneracji. Dzwonilem do Halczynskiego i mowil, niby twardosc tej regenerowanej krzywki bedzie wieksza, niz serii i chce za to ok 160zl oraz do Heinricha, ktory swoja prace ceni na ... 50zl i niby tez gwarantuje, ze predzej pozostale sie zetra, niz ta regenerowana. Macie jakies doswiadczenie w tym temacie?

: wt sty 29, 2008 2:38 pm
autor: ziuzio
Halczyńskiego mogę polecić, robiłem u niego wałki do 126 i nie miałem z nimi problemów(choć niektórym zdzarzało się zetrzeć krzywki, ale przyczyną mogły być zużyte szklanki).
Regenerowałem też jakiś wałek do 2.0dohc i również nie miałem problemów ze ścieraniem.
Krzywki są ok pod względem czasów, co podobno(bo tylko o tym słyszałem) nie zawsze wychodzi dobrze u Heinricha.
Regenerowana krzywka jest napawana, stąd później na powierzchnie są czasami mini kratery, ale nie mają one większego negatywnego wpływu(a sam koleś twierdzi, że dobrze, bo 'siedzi' sobie tam olej...).
Podsumowując, polecam Halczyńskiego, ale ponegocjuj coś cenę :).

: wt sty 29, 2008 4:36 pm
autor: kania_
polecam Halczynskiego
ale taniej wyjdzie http://www.allegro.pl/item299696756_wal ... _benz.html

natomiast tuningi jak najbardziej Halczynski

: wt sty 29, 2008 5:09 pm
autor: ziuzio
Z tym, że wałek od 1.3T ma gorsze parametry niż ten z 1.4T/PGT,
lepiej znaleźć jakiś wałek 1.4 lub nawet 1.6n/a(no chyba że tanio trafi się jakiś rarytasik z 1.5, ale to stosunkowo rzadki okaz).

: wt sty 29, 2008 5:20 pm
autor: kania_
nie widzilem nigdzie ze to 1.4
a co do waleczka z 1.5 to jest problem tym ze niema wyjscia na pletwe aparatu :(

: wt sty 29, 2008 7:48 pm
autor: mrowczan
Wole nie wsadzac walka z 1.3T do PGT :) Chodzi mi glowie o trwalosc tego napawu - nie zetrze sie to po kilku tys km? Bo slyszalem rozne opinie... Tak poza tym troche mnie dziwi az 3x roznica w cenie i sam nie wiem, na co sie zdecydowac :P

: wt sty 29, 2008 9:52 pm
autor: Lui
kania_ pisze:nie widzilem nigdzie ze to 1.4
a co do waleczka z 1.5 to jest problem tym ze niema wyjscia na pletwe aparatu :(
w pgt i w uno 1.4 to akurat nie problem :)

: wt sty 29, 2008 10:41 pm
autor: kania_
Halczynski stary walek jest prosty i pracuje w lozyskach pewnie
a wczesniej ci on plytke chyba zje :P
mialem juz kilkanascie walkow od tego pana regenerowane i tuningowe
(technologia wykonania zawsze taka sama, przez napawanie)
walki zawsze dobrze wykonane u mnie w dohc'u jezdzilem pare lat
i przy sprzedazy silnika najmniejszych oznak zuzycia nie bylo

Polecam pana
(co do scierajacych sie walkow to moze to byl przypadek przy samym przeszlifowaniu na mniejszy zarys a klient nie dal do azotowania, wiem ze namawiali go do takich czarow)

Re: Regeneracja walka

: pn lut 04, 2008 1:54 pm
autor: 2rotor
mrowczan pisze:Witam.
Mam troche przytarta jedna krzywke i zastanawiam sie, gdzie to oddac do regeneracji. Dzwonilem do Halczynskiego i mowil, niby twardosc tej regenerowanej krzywki bedzie wieksza, niz serii i chce za to ok 160zl oraz do Heinricha, ktory swoja prace ceni na ... 50zl i niby tez gwarantuje, ze predzej pozostale sie zetra, niz ta regenerowana. Macie jakies doswiadczenie w tym temacie?

A tak z ciekawości zapytam: jaki masz przebieg i na jakim oleju jeździsz?

: pn lut 04, 2008 10:47 pm
autor: mrowczan
189 tys i jezdze na Castrolu EDGE 10w60

: pn lut 04, 2008 11:22 pm
autor: JARO_Cz-wa
Taka mała ciekawostka. Na foto dwie krzywki mojego wałka z silnika po przebiegu 194tys km. Oleje za mojego posiadania: castrol magnatec, elf sporti, valvoline (wszystkie półsyntetyki 10W-40).
6 krzywek w dość podobnym stanie, tylko dwie z dolotów 3 i 4 cylindra były nie tknięte.

Ja to się tak zastanawiam czy może tego wałka nie wysłać gdzieś gdzie zrobili by z niego coś o bardziej sportowej charakterystyce :roll:

: wt lut 05, 2008 8:50 am
autor: 2rotor
JARO_Cz-wa pisze:Taka mała ciekawostka. Na foto dwie krzywki mojego wałka z silnika po przebiegu 194tys km. Oleje za mojego posiadania: castrol magnatec, elf sporti, valvoline (wszystkie półsyntetyki 10W-40).
6 krzywek w dość podobnym stanie, tylko dwie z dolotów 3 i 4 cylindra były nie tknięte.

Ja to się tak zastanawiam czy może tego wałka nie wysłać gdzieś gdzie zrobili by z niego coś o bardziej sportowej charakterystyce :roll:

O w mordę ale masakra, wygląda jakby ktoś sie nad nim znęcał ze szlifierką. Olej ewidentnie musiał nie dochodzić do krzywek...

: wt lut 05, 2008 9:01 am
autor: hz10
olej to nie wszystko ważne aby były odpowiednie luzy na zaworach i płytki muszą być koniecznie ze swerą a nie płaskie!!

: wt lut 05, 2008 11:36 am
autor: kania_
Jaro jak czopy walka dobre to do Halczynskiego oddaj

: wt lut 05, 2008 1:54 pm
autor: JARO_Cz-wa
hz10 pisze:olej to nie wszystko ważne aby były odpowiednie luzy na zaworach i płytki muszą być koniecznie ze swerą a nie płaskie!!
Luzy były w normie. Nie spotkałem się z płytkami ze sferą :lol: Jak to to wygląda i co daje pozytywnego :?: Moim zdaniem lepsze płaskie, bo wiekszą powierznią się styka krzywka z płytką więc mnijesze obciążenia miejscowe dla wałka, bo siła przekazywana z wałka na płytke rozkłada się na większej powierzchni.