Strona 1 z 1

PGT T25 czy T28?

: pt sty 11, 2008 11:24 pm
autor: mrowczan
Witam.
Juz tak mnie zamotali, ze sam nie wiem, co robic... Chce wycisnac z Punciaka ok 200km, przy czym auto ma byc do jazdy na codzien. Jaka dmuchawe lepiej wsadzic? Przy ilu obrotach T28 bedzie sie rozkrecac? Bo mnie strasza, ze bedzie za duza...
Pozdrawiam

: sob sty 12, 2008 12:02 am
autor: 2rotor
T25 i T28 to jest typoszereg sprężarek. Modeli jest masa. Poszukaj bo było niedawno o T25. Poza tym sprężarka to dopiero początek zabawy. Do tego wtryski, pompa paliwa, IC, ECU itd itd....200HP na codzień - stacje benzynowe będą Cię kochać :)

: sob sty 12, 2008 7:17 pm
autor: DeviL
T28 ma wydajnosc w sumie taka jak T3 (z coupe 16vt) , roznia sie glownie czescia goraca , co w sumie wcale nie znaczy ze t28 wkreci sie szybciej , w sumie gej kroft pisal w ksiazce ze silnik 1.6 na T2 przy booscie 1.4-1.5 bar o ile dobrze pamietam daje rade zrobic 230KM (przy odpowiednim osprzecie) , co wg mnie jest bajka , a t2 dlugo nie pozyje , zreszta nie wiem jak on to wymyslil ,skoro to turbo jest tak male (widzialem) ,ze nie ma takiej wydajnosci ,ale pisal tak . A skoro t25 ma wiadoma wydajnosc wlasnie w okolicy 220-230KM przy niewielkim booscie , to lepiej taka brac (tansza regeneracja niz t28) + nie widzialem nigdy mapy kompresora t28 i nigdzie nie ma , wiec trudno tam cos liczyc , roznica moze byc 500-1000 obr miedzy t25 a t28 w ladowaniu tego samego cisnienia , ale jak wiadomo nie boostem a flow-em sie jedzie :wink: zaleta t28 dodatkowo ,mniej nagrzewa powietrze , co mozna olac jak sie ma duzy IC

: sob sty 12, 2008 10:03 pm
autor: Lui
nakręcają się tak samo bo t28 ma taką samą część wydechową, a to właśnie bezwładność turbiny ma największy wpływ na wkręcanie się

regeneracja jest taka sama w przypadku t2/t25/t28, takie same środki mają

: ndz sty 13, 2008 12:14 am
autor: JARO_Cz-wa
DeviL pisze:T28 ma wydajnosc w sumie taka jak T3 (z coupe 16vt) , roznia sie glownie czescia goraca , co w sumie wcale nie znaczy ze t28 wkreci sie szybciej , w sumie gej kroft pisal w ksiazce ze silnik 1.6 na T2 przy booscie 1.4-1.5 bar o ile dobrze pamietam daje rade zrobic 230KM (przy odpowiednim osprzecie) , co wg mnie jest bajka , a t2 dlugo nie pozyje , zreszta nie wiem jak on to wymyslil ,skoro to turbo jest tak male (widzialem) ,ze nie ma takiej wydajnosci ,ale pisal tak . A skoro t25 ma wiadoma wydajnosc wlasnie w okolicy 220-230KM przy niewielkim booscie , to lepiej taka brac (tansza regeneracja niz t28) + nie widzialem nigdy mapy kompresora t28 i nigdzie nie ma , wiec trudno tam cos liczyc , roznica moze byc 500-1000 obr miedzy t25 a t28 w ladowaniu tego samego cisnienia , ale jak wiadomo nie boostem a flow-em sie jedzie :wink: zaleta t28 dodatkowo ,mniej nagrzewa powietrze , co mozna olac jak sie ma duzy IC
a to turbo z coupe 2,0 16V czyli GARRETT TB0367 to jakby się mogło sprawdzić w pgt? Coś próbowałem zgooglować na ten temat ale jakby jak na złość jakieś lepsze stronki już nieaktywne były :roll:
Z tego co gdzieś tam zasłyszałęm to dość ciekawą opcją jest turbo z saaba 2.0B - ktoś może to potwierdzić :?: Ile bezpiecznie można na tym wykręcić :?:

: ndz sty 13, 2008 9:30 am
autor: hz10
takie duże turbo do jazdy na codzień bedzie miało dużego laga ale do wszystkiego sie idzie przyzwyczaić :wink:

: ndz sty 13, 2008 5:27 pm
autor: DeviL
Na youtubie byly 2 filmiki z pgt na t3 :wink:

Re: PGT T25 czy T28?

: sob sty 26, 2008 2:39 pm
autor: JacekGD
mrowczan pisze:Witam.
Juz tak mnie zamotali, ze sam nie wiem, co robic... Chce wycisnac z Punciaka ok 200km, przy czym auto ma byc do jazdy na codzien. Jaka dmuchawe lepiej wsadzic? Przy ilu obrotach T28 bedzie sie rozkrecac? Bo mnie strasza, ze bedzie za duza...
Pozdrawiam
Wg mnie jedyna i słuszna to tb2810 z Fiat Coupe 20VT,lancia kappa 20VT :)
Obrazek
Jest to fabryczna hybryda pomiędzy T25 a T3 :) Przy doładowaniu 1,5-1,6 bara 200KM W porównaniu do seryjnej VL7 zaczyna budzic sie od 3500 i dmucha juz mega przy 4000 :)
Potzrebujesz MBC, SMT6, stryski wysokokoporowe np z fiata Coupe 20VT, choć bym sie upierał że seryjne wystarcza, ale nie próbowałem, bo te z 20VT mają kurcze takie możliwosci że SMT słóży bardziej do shamowania paliwka niz dodania :) Fajnie by było miec swieżą sonde no i super czlowieka co by potem to wysterował. Jak sie mój nie sprzeda to wreszcie Go dopicuje na 220KM, FMIC i mapsensor,zaworek n75 i wreeeszcie dwie mapki :)
Turbinki można kupic za 200-400pln , niestety wtedy jest to złom , przeważnie z krzywą oską, takze trzeba za turbinke liczyc do 2kpln, ale wtedy jest niunia sliczniunia :)
Turbinka pasuje idealnie pod nasz kolektor i wogóle (fajnie jak by zrobić nowy, i odsunac lekko od alternatora) ale na seri tez sie da, trzeba było troche oklepac downpip'a z 20VT, osłone termiczną i obudowe altka , cisano ale 15kkm i wszystko żyje :)

Jak by co to pisz :) Albo moze chcesz juz mojego gotowego :)
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3940949


P.S

Auto frówa, niestety tylko do 240 bo skrzynia za kótka ;( i jak sie wystroi porządnie to nie ma bólu az takiego z paliwkiem. Pamietaj o sondzie, wymien odrazu