Strona 1 z 1
Punto GT i problem z zaworem DV po małym remoncie silnika
: czw gru 20, 2007 4:51 pm
autor: JARO_Cz-wa
Witam
Dzis wkoncu skończyłem skłądać moje pgt no i wreszcie silnik zagadał
niestety mam mały problem:
- na postoju, gdy przygazuje zawór dv działa jak należy i otwiera się (słychać swist powietrza z filtra)
- w czasie jazdy gdy turbo dmuchnie choćby około 0,3 bara (odczyt z zegarów), po zdjeciu nogi z gazu słychać odbijające się powietrze od wirnika turbosprężarki
Wymieniany był miedzy innymi wężyk który idzie do trójnika do którego podpiety jest wskaźnik i zawór dv. Wężyki sprawdzałem gdy wszystko składałem i było ok. Wszystko jest podpięte nic nie spadło.
Aha zawór dv do aluminiowy properfekta typ I
Jak myślicie co może być przyczyną

Przed remontem wszystko było ok.
PS W tej chwili mam wałek z wzniosami 8,8/8,8
: czw gru 20, 2007 5:17 pm
autor: DeviL
Jak mozna uslyszec odbijajace powietrze od wirnika ?

Chyba surge powoduje ,ze wirnik wariuje
: pt gru 21, 2007 1:08 am
autor: JARO_Cz-wa
DeviL pisze:Jak mozna uslyszec odbijajace powietrze od wirnika ?

Chyba surge powoduje ,ze wirnik wariuje
Myśle że wiadomo o co mi chodziło

: ndz gru 23, 2007 5:47 pm
autor: dr kozioł
DeviL pisze:Jak mozna uslyszec odbijajace powietrze od wirnika ?
mozna mozna

: pt sty 11, 2008 4:22 pm
autor: JARO_Cz-wa
Wykrecilem o okolo 3 obroty srube regulacyjna w zaworze dv i podokrecałęm opaski na wężu od kolektora do serwa hamulcowego. Nadmuchałem kompresorem do kolektora dolotowego 1,6 bara i niby niebyło słychać żeby gdzieś powietrze uchodziło(przepustnica zamknięta)
Niby narazie jest spokój przy dołądowaniu do okolo 1 bara.
Tylko co spowodowało że musiałem regulować dv
Dodam ze przed remontem miałem dziure w rurze łączącej IC z kolektorem moze tam tez troche powietrza uchodziło po zamknięciu przepustnic ale zeby az tyle

: śr mar 05, 2008 12:41 am
autor: JARO_Cz-wa
JARO_Cz-wa pisze:Wykrecilem o okolo 3 obroty srube regulacyjna w zaworze dv i podokrecałęm opaski na wężu od kolektora do serwa hamulcowego. Nadmuchałem kompresorem do kolektora dolotowego 1,6 bara i niby niebyło słychać żeby gdzieś powietrze uchodziło(przepustnica zamknięta)
Niby narazie jest spokój przy dołądowaniu do okolo 1 bara.
Tylko co spowodowało że musiałem regulować dv
Dodam ze przed remontem miałem dziure w rurze łączącej IC z kolektorem moze tam tez troche powietrza uchodziło po zamknięciu przepustnic ale zeby az tyle

W ostatnich dniach zacząłem znów powoli naprężać sprężyne w zaworze DV i co zauważyłem to przy wzrastaniu doładowania przy powiedzmy jakichs 0,4-0,5 pojawia się jakiś taki strasznie głośny świst powietrza jakby gdzieś uchodziło pod bardzo dużym ciśnieniem, ale po dalszym wzrośnięciu ciśnienia świst ten zanika.
Jakoś niemam pomysłu czym jest on powodowany

może macie jakieś sugestie
Tak mi troche po głowie chodzi jakaś nieszczelność na odcinku głowica>kolektor wydechowy>turbo, ale tego narazie niemiałem jak sprawdzić tak na szybko

: śr mar 05, 2008 6:16 pm
autor: paullo
zprawdz cały wydech od głowicy aż do łączenia na 2 śruby, u mnie było podobnie jak rozszczelniło mi się to łączenie wydechu w miejscu na 3 śruby

: śr mar 05, 2008 6:16 pm
autor: paullo
s
: pt mar 07, 2008 1:02 am
autor: JARO_Cz-wa
JARO_Cz-wa pisze:...Tak mi troche po głowie chodzi jakaś nieszczelność na odcinku głowica>kolektor wydechowy>turbo, ale tego narazie niemiałem jak sprawdzić tak na szybko

No i była nieszczelność miedzy kolektorem wydechowym a turbo, jedna nakrętka się poluzowała a drugiej wogóle niebyło
1,5h gimnastykowania się z nakręceniem nowej i zakręcaniem

ale usterka ustąpiła
