Strona 1 z 2

Uszczelka pod zaworami.

: pn paź 29, 2007 6:46 pm
autor: Luu
Jak zwykle mam powód do radości :x
Tym razem kolejna niespodziewajka.
Problem polegał na tym, że auto nie chciało odpalić. Gdy już jakimś sposobem udało sie go uruchomić to trzeba było trzymać go na minimum 2tyś obr. (kiedyś już o tym pisałem na forum, problem był, potem zniknął a teraz znowu sie powtarza). Postanowiłem kupić nowe świece zapłonowe sądząc, że możliwe iż w nich tkwi problem i niedowład jednego cylindra. Zamontowałem, owszem autko łapie szybciej ale dalej nie trybi tak jak powinno - na początku na jakby na 3 cylindrach potem już na 4 tylko poniżej 2tyś obr. nie moge zejść bo gaśnie. Sprawidziłem iskrę, oraz wtryski - paliwo i elektryka do cylindrów dociera czyli jest ok. Przejechałem sie jakieś 10km. Turbina nie chce sie włączyć. Mocniej depne na gaz to auto z miejsca muli i zatyka. Po przejechaniu tego odcinka zajrzałem pod mache i znalazłem mokry blok silnika. Zalany jakby płynem chłodzącym z rozcięczonym olejem. Przyczyna to popękana uszczelka pod zaworami.
Moje pytanie jest takie:
1. Czy w UT do zaworów docierają przewody chlodzące z płynem? (bo jakim sposobem znalazł sie na uszczelce od zaworów)?
2. Co z tą turbiną?
3. Takie są objawy wywalonej uszczelki? tzn poniżej 2 tyś obr. silnik gaśnie? Czy mam liczyć na to, że jeszcze coś walnęło ? :x
4. Jakie są koszta nowej uszczelki i na co zwracać uwage podczas wymiany?

Jako dodatek dorzucam dwie fotki świec. Pierwsza przejechała w aucie zaledwie 10km i tak wygląda. Druga to stara, ktora była do tej pory. Jestem ciekaw waszych opinii na ich temat.

: pn paź 29, 2007 7:41 pm
autor: dr kozioł
auto przelane paliwem po maxie.
problem z przeplywka bym obstawial . co do problemow z paleniem na 1 cylinder to moze kable WN?
natomiast do zaworow plyn nie dociera wiec nie wiem skad sie tam wzial
moze wycieka spod uszczelki pod glową?
dziala ci ogrzewanie w aucie prawidlowo?

: pn paź 29, 2007 8:02 pm
autor: Luu
dr kozioł pisze:auto przelane paliwem po maxie.
problem z przeplywka bym obstawial . co do problemow z paleniem na 1 cylinder to moze kable WN?
natomiast do zaworow plyn nie dociera wiec nie wiem skad sie tam wzial
moze wycieka spod uszczelki pod glową?
dziala ci ogrzewanie w aucie prawidlowo?
I tu sie wszystko wyjaśnia dlaczego żarł mi tak dużo na 100km (pisałem też o tym problemie)
Ja również patrząc na te świece uważam, że w mieszance za dużo mam benzyny, ale niech sie wypowiedzą specjaliści.
Kable WN są ok.
Mnie tu bardziej martwi to, że auto gaśnie na niskich obrotach - czego nie było wcześniej, i co z tą turbiną?
Uszczelka z pod głowicy jest sucha, a ten płyn (może sie myle, że to chłodniczy ale jest bardzo ciekły i śmierdzi jak chłodniczy) wycieka ewidentnie z pod zaworów.
Ogrzewanie działa. Nagrzewa sie wolniej jak w uno 1.0 ale znośnie. Jakaś sugestia w sprawie ogrzewania? zapowietrzone? czy cuś ?

: pn paź 29, 2007 8:24 pm
autor: hz10
jak moze płyn wyciekać z pod zaworów :roll: tak jak kozioł napisał masz *mam ograniczony zasób słów-muszę używać wulgaryzmów* przelane auto :!: jak by sie dostawał płyn do komory spalania to miałbyś ją czystą bez nalotów

: pn paź 29, 2007 8:37 pm
autor: Luu
hz10 pisze:jak moze płyn wyciekać z pod zaworów :roll: tak jak kozioł napisał masz *mam ograniczony zasób słów-muszę używać wulgaryzmów* przelane auto :!: jak by sie dostawał płyn do komory spalania to miałbyś ją czystą bez nalotów
No dobra ok, narazie tą ciecz zostawmy w spokoju, może to poprostu olej a mi sie już myli, choć żadkie to i nie przypominające olej, ale mniejsza o to.

Jak ustawić przepływkę?

: pn paź 29, 2007 8:38 pm
autor: Lui
naciągać sprężynę :)

: pn paź 29, 2007 8:53 pm
autor: Luu
Lui pisze:naciągać sprężynę :)
To jest w tym miejscu?
Przyznaję, że nie wiem... :oops:

: pn paź 29, 2007 9:01 pm
autor: ZibiUT
To co zaznaczyłeś to tylko przepustnica. Naciągnac spręzyne trzeba w przepływomierzu czyli tym co na czerwono

: pn paź 29, 2007 9:08 pm
autor: Luu
Zibi122 pisze:To co zaznaczyłeś to tylko przepustnica. Naciągnac spręzyne trzeba w przepływomierzu czyli tym co na czerwono
:oops: dzięki....
Czyli tą sprężyne mam ustawić na czuja? stopniowo naciągając? A potem tylko patrzeć na świece czy nie mają nalotu?

: pn paź 29, 2007 10:43 pm
autor: Lui
najlepiej sprawdzać efekty z szerokopasmową sondą AFR :)

: wt paź 30, 2007 6:43 am
autor: Luu
Lui pisze:najlepiej sprawdzać efekty z szerokopasmową sondą AFR :)
A właśnie... Standardowa sonda lambda jest odpowiedzialna rowniez za efekty spalania. Jak sprawdzić czy ona jest ok ?

: wt paź 30, 2007 9:18 am
autor: marcin77
jak zrobisz u siebie to zapraszam zrobić porządek z moim :lol: , akurat mam 2 przepływki i po podmiance spala mi teraz "tylko" niecałe 15l/100 (poprzednio 17)

: wt paź 30, 2007 12:40 pm
autor: DeviL
marcin77 pisze:jak zrobisz u siebie to zapraszam zrobić porządek z moim :lol: , akurat mam 2 przepływki i po podmiance spala mi teraz "tylko" niecałe 15l/100 (poprzednio 17)
to u mnie taka roznica jest miedzy 98 a 95 oktanowym paliwie :wink: stare silniki sporo pala

: wt paź 30, 2007 1:42 pm
autor: marcin77
DeviL pisze:
marcin77 pisze:jak zrobisz u siebie to zapraszam zrobić porządek z moim :lol: , akurat mam 2 przepływki i po podmiance spala mi teraz "tylko" niecałe 15l/100 (poprzednio 17)
to u mnie taka roznica jest miedzy 98 a 95 oktanowym paliwie :wink: stare silniki sporo pala
czyli na 98 powinno mnie spalać :?:

: wt paź 30, 2007 2:32 pm
autor: DeviL
marcin77 pisze:
DeviL pisze:
marcin77 pisze:jak zrobisz u siebie to zapraszam zrobić porządek z moim :lol: , akurat mam 2 przepływki i po podmiance spala mi teraz "tylko" niecałe 15l/100 (poprzednio 17)
to u mnie taka roznica jest miedzy 98 a 95 oktanowym paliwie :wink: stare silniki sporo pala
czyli na 98 powinno mnie spalać :?:
U mnie akurat tak dziwnie jest ,nie wiem czemu :twisted: Jak kiedys zalalem jakies 98 ultima czy verva , to bylo gorzej , moj silnik lubi tylko czyste 98 :roll: :wink: