Strona 1 z 1

Innovate LC-1

: pt paź 19, 2007 12:45 am
autor: apac
Jestem zainteresowany taka zabawka.
Obrazek
http://www.innovatemotorsports.com/products/lc1.php

Chlopaki za strojenie chca sporo, a ja ciagle cos zmieniam w aucie i przestaje sie to oplacac :roll: Pytanie - obecnie smt pokazuje afr z seryjnej sondy. Chcialbym podlaczyc 2 kanal do smt6, natomiast pierwszy wykozystac do prostego wskaznika diodowego
http://photos03.allegro.pl/photos/orygi ... /256650814
Chodzi tu o kotrole ustawien podczas jazdy bez pcta, strojenie bedzie przeprowadzane tylko przy uzyciu 2 kanalu. Gdzie podlaczyc, jak ustawic smt6 aby dzialal kanal 2, jak ustawic kanal 1 aby diodowy wskaznik pokazywal w miare mozliwosci dokladnie. Ponizej jego charkaterystyka:

Napięcia załączenia diod i odpowiadający im skład mieszanki

Nr.
od lewej//Kolor//Napięcie włączenia [mV] //Lambda mieszanka
12 czerwony 940 i wyżej 0,8 i niżej
11 czerwony 905 – 940 0,75-0,9
10 żółty 850 – 905 0,85-0,95
9 żółty 770 – 850 0,90-0,98
8 żółty 650 – 770 0,95-0,99
7 zielony 450 – 650 0,98-1,00
6 zielony 180 – 450 1,00-1,01
5 żółty 120 – 180 1,01-1,05
4 żółty 70 – 120 1,04-1,15
3 czerwony 36 – 70 1,10-1,30
2 czerwony 15 – 36 1,20-1,6
1 czerwony 0 – 15 1,4 i wyżej

Chcialem tez kanal nr 1 podlaczyc do kompa silnika i pozbyc sie zupelnie zwyklej sondy. Jest sens? Moze Lui sie wypowie - ma juz doswiadczenie z takimi zabawkami :) Z gory dzieki za pomoc :)

: pt paź 19, 2007 2:31 pm
autor: Lui
ja używałem tylko zakresu 0-5v

miałem go podłączony jako AMP input do smt6 (może też być jako temperatura)

lm1 (czy w twoim wypadku lc1) i smt6 ustawiasz np. że 2,5v to 14.7 a np 5v to 10

wtedy pokazuje ładnie w smt6 jaki mamy AFR :)

co do zastąpienia seryjnej sondy to raczej niebardzo, bo seria ma charakterystykę nieliniową a lc1 ma tylko liniową

jeśli chodzi o wskaźnik to zrobiłbym tak

ustawić charakterystyke tak że AFR 14.7 to 1.47 volta a AFR 10 to 1.0 volta i mamy AFR na jakimś multimetrze :)

albo inna metoda wydrukować nową skalę do jakiegoś woltomierza w zakresie 5v :)

: pt paź 19, 2007 9:44 pm
autor: ZibiUT
LC1 ma standardowo jedno wyjscie liniowe a drugie własnie jako emulacja waskopasmówki. Ja podpiąłem własnie jedno pod kompa a drugie bedzie pod wskaźnikiem zrobionym z wyswietlacza LCD i mikrokontrolera. Zaprogramowałem mikrokontroler tak, ze pokazuje takie wartoiści jakie sa naprawde wykorzystując wyjscie liniowe. W lc1 0V to 7,35 AFR a 5V to 22 AFR. Niestety cały projekt skończy się dopiero pewnie jednak w przyszłym roku wiec jeszcze nie ma fotek.

: sob paź 20, 2007 12:50 pm
autor: apac
Zibi122 pisze:LC1 ma standardowo jedno wyjscie liniowe a drugie własnie jako emulacja waskopasmówki. Ja podpiąłem własnie jedno pod kompa a drugie bedzie pod wskaźnikiem zrobionym z wyswietlacza LCD i mikrokontrolera. Zaprogramowałem mikrokontroler tak, ze pokazuje takie wartoiści jakie sa naprawde wykorzystując wyjscie liniowe. W lc1 0V to 7,35 AFR a 5V to 22 AFR. Niestety cały projekt skończy się dopiero pewnie jednak w przyszłym roku wiec jeszcze nie ma fotek.
Jak ustawiles pierwszy kanal aby bez problemu wspolpracowal z kompem w samochodzie? Podpinam sygnal z kanalu 1 tam gdzie seryjna sonde, natomiast dodatkowe dwa przewody od ogrzewania (seria) pozostaja nie podpiete - zgadza sie?

: sob paź 20, 2007 4:50 pm
autor: ZibiUT
Tak. Nie podpiąłem grzania a sygnał tam gdzie seria a reszte zostawiłem tak jak była na obrazku. własnie mniej wiecej tak działa wąskopasmówka.

: czw paź 25, 2007 10:55 am
autor: apac
Chce podlaczyc wyjscie 0-5V do smt aby logowac afr z reszta parametrow. Lui rozkminial to na streetracing
w smt 6 wpisuje sie dwie takie komendy:

al 0 20 26
ah 8 14.7 132

a sygnał z sondy ustwia się wtedy na 0,5v dla AFR 20 i 2,5v dla 14.7

i wtedy ta skala temperatury silnika po prawej wyskalowana jest od 20 do 10
Skad biora sie poszczegolne parametry? Czy na wyjsciu analogowym zamiast defaultowego: 0V at 7,35 AFR & 5V at 22,39 AFR trzeba ustawic 0,5V at 20 AFR & 2,5V at 14,7 AFR ? Dobrze to rozumiem?

Obrazek

Na razie testuje sam soft - nie podlaczam do kompa ani smt, ani LC-1. U mnie po wklepaniu tych dwoch linijek w zakladce z analogowa mapia jest niby ok, ale jak na chwile przelacze na zakladke injection i wracam, to z powrotem mam skale dla temperatury 0-120 :roll:

PS: Czy odpowiednie ustawienia w Setup display->Advanced settings
ON, AFR Input Voltage np: Min=0 Max=5 oraz AFR IN Min=7.35
Max=22.39 maja znaczenie? Kiedys mielismy problemy z kalibracja czujnika temp i pomoglo przegranie mapy z smt samochodu w ktorym to dzialalo :roll: Nie bylismy w stanie zrobic tego w inny sposob.

: ndz paź 28, 2007 8:01 pm
autor: Lui
1. tak

2. afr będzie widoczny tylko na injection/ignition i na logu
u mnie był tam zawsze :roll:

3.

: śr lis 14, 2007 9:29 pm
autor: apac
Calosc juz zamontowana w samochodzie. Wszystko ok, poza tym, ze podczas hamowania silnikiem(zamknieta przepustnica) sonda twierdzi, ze jest bardzo bogato. Na waskim pasmie zawsze pokazywalo ubogo podczas takiej akcji - co bylo latwe do wytlumaczenia :roll: Nie wiem jak to tlumaczyc.

: śr lis 14, 2007 9:57 pm
autor: Lui
ha, a bova masz?

: czw lis 15, 2007 12:09 am
autor: apac
DV - seria :roll:

: czw lis 15, 2007 9:03 am
autor: ZibiUT
Sprawdz czujnik połozenia przpustnicy moze nie działa i komputer leje mała dawke paliwa co i tak jest za duzo do ilości powietrza.

Jak lekko dotykasz gazu to powinno być słychać takie pykanie. Jezeli tego nie ma to jest uszkodzony. Nic innego nie przychodzi mi do głowy no chyba ze w zakresie podciśnienia w mapie w smt masz duże wartości to moze i tak bedzie.

: czw lis 22, 2007 12:27 am
autor: apac
Zibi122 pisze:Sprawdz czujnik połozenia przpustnicy moze nie działa i komputer leje mała dawke paliwa co i tak jest za duzo do ilości powietrza.

Jak lekko dotykasz gazu to powinno być słychać takie pykanie. Jezeli tego nie ma to jest uszkodzony. Nic innego nie przychodzi mi do głowy no chyba ze w zakresie podciśnienia w mapie w smt masz duże wartości to moze i tak bedzie.
Zmienila sie tylko sonda i pojawilo sie takie zjawisko. Wczesniej bylo ok. Czujnik przy przepustnicy dziala raczej jak trzeba. Dziwne :roll: Sprawdze jeszcze jak to wyglada w przypadku konkretnych wartosci AFR. W tym celu nabylem cos takiego;

http://www.mjm.pl/mierniki_vs1.html
Obrazek

Mam ustawione na wyjsciu 0,70V - 7 AFR, 2,20V - 22 AFR wiec najprosciej jak można. Na wyswietlaczu jest mozliwosc wyswietlania "przecinka" w 2 pozycjach wiec wskazania sa czytelne: 07,0 - 22,0 :) Szkoda, ze nie potrafi robic pomiarow czesciej niz 3x/sek. Mimo to fajny gadzet i nie drogi ~ 32 zl (nie liczac kosztu sondy i sterownika...)