Strona 1 z 4
witam pytanie o swap silnika z ut -->u
: śr paź 03, 2007 8:18 pm
autor: pietro
witam wszystkich!!!
Powiedzmy że posiadam kompletny silnik z ut 1,4 i chce go włożyc do zwykłego uniacza (a posiadam jeszcze na gaźniku) jako że buda trzymi się dobrze więc na takie cos sie zdecydowałem ..
I teraz mam pare pytań.. narazie chce przełożyc sam silnik bez modyfikacjii hamulcy i zawieszenia, mam sam silnik 1,4 T z skrzynia i całą elektroniką bez chłodnicy cieczy czy podejdzie chłodnica z una 1,4 , bak i pompa paliwa, i czy pułośki będą pasowały do piast tych ktore obecnie posiadam i oprócz tego jakie zmiany mnie jeszcze czekają (oprócz ukł. ham. i zawieszenia) no i jak mam się podpiąć do starej stacyjkii żeby to odpalić?

, bede bardzo wdzięczny za jaką kolwiek pomoc pozdrawiam wszystkich
: śr paź 03, 2007 9:52 pm
autor: ZibiUT
Półosie pasują. Zchłodnica bedzie kłopot bo UT ma chłodzenie turbiny cieczą i powrót jest do zbiorniczka wyrównawczego. W zwykłym U nie ma zbiorniczka oddzielnego tylko jest razem w chłodnicy. Po za tym musisz zmienić przynajmniej pompkę paliwa jezeli chcesz zostawić zbiornik stary to trzeba pompke zanurzeniową od jakiegoś auta z wysokim ciśnieniem na listwie lub kupić walbro wewnętrzną. Z elektryką da rade ale trzeba troszkę się pobawić. Do tego wydech cały trzeba zrobić przynajmniej na 52 mm.
: śr paź 03, 2007 9:53 pm
autor: Lui
sam robiłem swap silnika UT do gaźnika to mogę ci pomóc
elektryka jest banalna, wystarczy że masz całe dwie wiązki co są z komputerami, wystarczy dolutować kilka kabli do wiązki z 1.0 +zasilanie pompy i już
baku przekładać nie musisz wysatrczy z gaźnika tylko trzeba zamocować jakąś zewnętrzną pompę która musi być z UT albo inna zewnętrzna takiej lub lepszej wydajności
nie wiem jak z tymi piastami jest, jakby nie pasowało to ja mam drugie piasty z zwrotnicami
jeśli chodzi o hamulce to lepsze dobre z 1.0 niż kiepskie z UT

Re: witam pytanie o swap silnika z ut -->u
: czw paź 04, 2007 7:01 pm
autor: pietro
jeszce może być problem a napewno będzie zpodłączeniem skrzyni biegów chodzi mi o wodziki itd. itp te co mam nie podejda napewno, chłodnice może będę miał orginalną bo jak nie to powstanie problem. Czy ut ma pompke paliwową zanurzona w baku czy może zewnętrzną bo tego to nie wiem ? a wydech podłączyć pod tłumik końcowy czy ten co jest przed końcowym? Pod koniec miesiąca bede zmieniał to wtedy pytań bede miał więcej ..
pozdr...
: czw paź 04, 2007 7:35 pm
autor: Lui
wydech ma być CAŁY (od turbosprężarki) od uno turbo
pompa przecież napisałem - zewnętrzna

: czw paź 04, 2007 7:52 pm
autor: pietro
[quote="Lui"]wydech ma być CAŁY (od turbosprężarki) od uno turbo
tylko że ja nie posiadam od uno turbo jak napisałem mam kawłek rury i bede dorabiał całkiem nowy tylko niewiem co z tłumikiem przed kóncowym (no bo końcowy to nie problem) tylko co z tym wcześniej czym można go zastąpić?
pozdr
: czw paź 04, 2007 8:24 pm
autor: Lui
albo nie dawać wcale, albo dać jaką kolwiek przelotówkę którą gdzieś zmieścisz

: pn paź 08, 2007 10:48 am
autor: pietro
witam
mam jeszcze pytanko o hamulce, chciałby troszke ulepszyć i założyć np: od sieny albo palio (gdzieś obiło mi się o ouszy że pasują) wiesz może cos na ten temat jakie te zaciski i tarcze?
pozdr...
: pn paź 08, 2007 10:59 am
autor: ZibiUT
Pasują od Sieny i od Palio. Albo 240 mm wentylowane albo 257 went.
Jezeli 240 mm to nie powinno być problemów z felgami czyli na 13" spokojnie ale trzeba to sprawdzić. Jezeli chodzi o 257 mm to już minimum 14" felgi. Musisz mieć komplet zacisków z jarzmami bo inaczej nie bedzie pasowac. Polecam 257 mm, naprawde nieźle się hamuje nawet mając bębny z tyło. Podobno jeszcze zakładaja pompe hamulcową od poloneza i też dużop daje.
: pn paź 08, 2007 11:35 am
autor: Lui
pompa z poloneza? pierwsze słysze może ktoś rozjaśnić temat?
: pn paź 08, 2007 11:58 am
autor: ZibiUT
Z tego co widzę w katalogu intercarsu to pompa od poloneza ma około 20 mm, a w uno standardowym 19 mm. Nie ma innych danych wiec nie moge nic wiecej powiedzieć. Koleś na AK o tym pisał.
: pn paź 08, 2007 12:19 pm
autor: pietro
do 240mm i 257mm są ter same zaciski a tylko różnią się jarzma? jak to jest bo na alledrogo jeden zacisk to koszt z rzędu 250 do 350 zł
pozdr..
: pn paź 08, 2007 4:22 pm
autor: ZibiUT
http://www.allegro.pl/item249174688_prz ... palio.html
tu masz komplet za 200 zł . Jak się dogadasz to pewnie za połowe wyrwiesz same zaciski, jarzma i tarcze. Dopytaj tylko czy to 257 czy 240.
A to jest ng GG:4115891 do kolesia z łodzi co sprzedaje takie rzeczy. Moze on bedzie miał.
Jezeli chodzi o róznice to w zalezności od rocznika są albo z tłoczkiem 48 mm albo 52 mm.
: pn paź 08, 2007 4:37 pm
autor: DeviL
Ja polecam katalog ebc brakes do szukania w ktorych wloskich wozidlach byly dane tarcze , a po klockach widzimy ktore dokladnie sa takie same itd

: pn paź 08, 2007 4:55 pm
autor: mouk80
Zibi122 pisze:http://www.allegro.pl/item249174688_przednie_zwrotnice_kpl_siena_palio.html
tu masz komplet za 200 zł . Jak się dogadasz to pewnie za połowe wyrwiesz same zaciski, jarzma i tarcze. Dopytaj tylko czy to 257 czy 240.
A to jest ng GG:4115891 do kolesia z łodzi co sprzedaje takie rzeczy. Moze on bedzie miał.
Jezeli chodzi o róznice to w zalezności od rocznika są albo z tłoczkiem 48 mm albo 52 mm.
Takie cos lepiej hamuje niz seryjne w UT?