Punto GT - modyfikacje i możliwości
: ndz wrz 09, 2007 12:25 am
Witam
Przeglądam posty na różnych forach, ale tak nie do końca znalazłem odpowiedzi na pytania które mnie nurtują i prosiłbym o porade i nakierowanie na odpowiednią drogę jeśli chce zbłądzić
Wiec posiadam Punto GT 94r. seryjne turbo IHI, wtryski i intercooler. Z tego co wiem to z kompem nic niebyło dłubane. Nieseryjne rzeczy to DV aluminiowy Properfekt-a, filtr stożkowy bezpośrednio na przepływce oraz zmodyfikowny wydech na odcinku od miejsca gdzie znajdował sie katalizator - którego juz niema, wydech to rura 65mm na tłumiku srodkowym przelotow-komorowym (z vectry) oraz tłumik koncowy o srednicy 60mm (pierwszy tłumik z ducato 2,5tds).
W planach mam przerobienie jeszcze down-pipe i rury od niego do kata tzn chce zrobic jeden cały element, bo wyczytałem ze z tej małej turbawki wykrzesac cos mozna stosujac wieksza komore w down-pipe i powiekszajac srednice na poczatkowym odcinku rury od niego.
I moje pytanie jest takie jaka srednice tej rury dać bo planuje cos koło 70-75mm i czy jest ewentualnie sens dawac jeszcze grubsza rure na tym odcinku i jaka wogóle moge odczuc poprawe
Kolejny mój plan to zrobienie tunela który zabierałbym czesciowy powietrze z chłodnicy głównej i w zamknietej komorze z intercoolerem nakierunkowywałby na niego powietrze. Czy ktoś z Was to praktykował i czy to cos zauważalnego da
Czy zakładając do tego mbc i powiekszajac dzieki temu dołądowanie z 1,3 na około 1,5 czy bede musiał cos robić jeszcze z kompem sterujacym silnikiem
Na co wogóle byście proponowali jesli zwrócić uwagę jeśli chodzi o takie modyfikacje i ewentualnie o czym jeszcze innym pomyśleć, by zmodyfikować

Przeglądam posty na różnych forach, ale tak nie do końca znalazłem odpowiedzi na pytania które mnie nurtują i prosiłbym o porade i nakierowanie na odpowiednią drogę jeśli chce zbłądzić

Wiec posiadam Punto GT 94r. seryjne turbo IHI, wtryski i intercooler. Z tego co wiem to z kompem nic niebyło dłubane. Nieseryjne rzeczy to DV aluminiowy Properfekt-a, filtr stożkowy bezpośrednio na przepływce oraz zmodyfikowny wydech na odcinku od miejsca gdzie znajdował sie katalizator - którego juz niema, wydech to rura 65mm na tłumiku srodkowym przelotow-komorowym (z vectry) oraz tłumik koncowy o srednicy 60mm (pierwszy tłumik z ducato 2,5tds).
W planach mam przerobienie jeszcze down-pipe i rury od niego do kata tzn chce zrobic jeden cały element, bo wyczytałem ze z tej małej turbawki wykrzesac cos mozna stosujac wieksza komore w down-pipe i powiekszajac srednice na poczatkowym odcinku rury od niego.


Kolejny mój plan to zrobienie tunela który zabierałbym czesciowy powietrze z chłodnicy głównej i w zamknietej komorze z intercoolerem nakierunkowywałby na niego powietrze. Czy ktoś z Was to praktykował i czy to cos zauważalnego da

Czy zakładając do tego mbc i powiekszajac dzieki temu dołądowanie z 1,3 na około 1,5 czy bede musiał cos robić jeszcze z kompem sterujacym silnikiem

Na co wogóle byście proponowali jesli zwrócić uwagę jeśli chodzi o takie modyfikacje i ewentualnie o czym jeszcze innym pomyśleć, by zmodyfikować

