Strona 1 z 2
Problem z uruchmieniem na zimnym silniku.
: wt wrz 04, 2007 7:21 pm
autor: Luu
Witam
Mam dziwny problem.
Otórz nie mogę uruchomić auta na zimnym silniku. Muszę do oporu kręcić rozrusznikiem i pulsacyjnie wciskać gaz. Jeśli jakimś sposobem autko załapuje pojawiają sie kłęby dymu z rury wydechowej i mam wrażenie jakby samochód pracował na 2 cylindrach. Wtedy muszę go potrzymać kilka sekund na 2 - 3 tyś obrotów i potem jest już ok. Na ciepłym silniku jest ok.
Gdzie tkwi problem?
Na świecach jest iskra.
A dodam jeszcze, że po wykręceniu świecy z jednego z cylindrów wylatuje dym spalonej benzyny. Ponadto mam wrażenie jakby przy takim uruchamianiu zmniejszał sie poziom benzyny w zbiorniku ( wczoraj pół baku, dziś przed odpaleniem pół, a po kilku probach już dwie krechy mniej)
dzięki za pomoc
: wt wrz 04, 2007 10:38 pm
autor: ZibiUT
a jakie jest spalanie ogólnie.
Ja jak miałem uszkodzony regulator to miałem bardzo podobne objawy.
Benzyna nie cofała sie do zbiornika i wszystko spalał.cięzko uruchomić było własnie.
: śr wrz 05, 2007 4:40 pm
autor: Luu
Zibi122 pisze:a jakie jest spalanie ogólnie.
Ja jak miałem uszkodzony regulator to miałem bardzo podobne objawy.
Benzyna nie cofała sie do zbiornika i wszystko spalał.cięzko uruchomić było własnie.
Tzn. przed tym problem spalał dość ekonomicznie.
Teraz jakby więcej, generalnie gdzie sie nie rusze to czuć spaloną benzynę. (albo mam tylko takie wrażenie)
: śr wrz 05, 2007 6:34 pm
autor: DeviL
Nieraz tez czujnik temp czy cos padniete powoduje bledne odczyty w ecu i zalewanie silnika np
: śr wrz 05, 2007 7:09 pm
autor: Luu
DeviL pisze:Nieraz tez czujnik temp czy cos padniete powoduje bledne odczyty w ecu i zalewanie silnika np
czujnik temperatury jest raczej ok bo na desce rozdzielczej temp silnika wzrasta w miare rozgrzania.
Hmmm ale co mogło paść....
A może iskra na świecy być zbyt mała? tzn zbyt słaba? bo taką opcję teraz też biorę pod uwagę.... moze wymienić świece? czy szukać przyczyny raczej w walniętym jakimś czujniku? tylko w jakim i gdzie?
: śr wrz 05, 2007 7:34 pm
autor: DeviL
Wymien swiece to sobie sprawdzic czy to cos dalo

: czw wrz 06, 2007 1:45 am
autor: ziuzio
Luu pisze:
czujnik temperatury jest raczej ok bo na desce rozdzielczej temp silnika wzrasta w miare rozgrzania.
Hmmm ale co mogło paść....
Wskaźnik na desce jest niezależny od czujnika temperatury dla ECU, który jest wkręcony w obudowę termostatu:). Sprawdź go oraz regulator ciśnienia paliwa, jak napisał Zibi.
: pt wrz 07, 2007 4:03 pm
autor: skadubek
Mogą być dwa czujniki...
1. ten który pokazuje tem. silnika na desce może pokazywać ok. ale i tak bedzie walnięty u mnie tak było....
2. czujnik przy termostacie
Raczej stawiam na to drugie spróbuj odpiąć 1 potem 2 drugi obserwuj reakcje auta

: pt wrz 07, 2007 4:13 pm
autor: DeviL
Albo podskocz do kogos kto ma miernik i zbadajcie rezystancje dla zimnego i naprzyklad rozgrzanego dla jakiejs temp , powinny byc gdzies dane ile ma byc przy jakiej temp
: czw wrz 13, 2007 9:49 pm
autor: Luu
Powiem tak: sprawdziłem ten czujnik przy termostacie tzn. odpiąłem kabelek i wpiąłem, przeczyściłem styki. Jest dobrze (tzn to chyba była przyczyna

). Teraz tylko musze czasem dłużej zakręcić rozrusznikiem i czasem lekko dodać gazu (na zimnym silniku) ale łapie ok, nic nie dymi czyli bardzo prawidłowo. Co jeszcze ew. mozna sprawdzić aby krócej odpalał na zimnym silniku?
: pt wrz 14, 2007 12:47 pm
autor: ZibiUT
ten typ tak ma
Nic chyba już nie zrobisz z tym. To nie nowy silnik i raczej nie zapali od dotkniecia. Ewentualnie moze zamontowanie nowej cewki albo jakiejść mocniejszej coś pomoze ale w to watpię.
: pt wrz 14, 2007 2:43 pm
autor: Luu
ok, rozumiem.
Dzięki za pomoc

: pt wrz 14, 2007 5:01 pm
autor: skadubek
Qurcze teraz mój nie chce palić jak zimny tak jakby miał odcięte paliwo bo nie śmierdzi nie czuć paliwkiem nic kręce kręce i nic....dopiero klema"-" out 2min. i auto odpala jak nówka

i to raz się dzieje raz nie....ach te włoskie sprzęty

: pn wrz 24, 2007 7:47 pm
autor: Luu
Cholera jednak to nie koniec problemów...
Od dwóch dni jak odpalam na zimym silniku to kopci na niebiesko, potem przestaje i już jeździ normalnie.
O co tym razem chodzi ?
: pn wrz 24, 2007 8:40 pm
autor: skadubek
Pewnie pierścionki

Jak już sie zagrzeje elegancko to wyjmij bagnet i pogazuj zobacz czy sie kopci jeśli tak to nie ma już pierścionków...