Strona 1 z 1
powyżej 4500 obrotów szarpie, pomóżcie!!!
: wt sie 14, 2007 6:33 pm
autor: paullo
witam wszystkich, jestem nowy na forum, mam PGT od 5 miesięcy, ostatnio przytrafiła mi się niespodzianka, wypaliło mi zawór wydechowy, trzy dni temu skończyłem remony, wymiana uszczelki pod głowicą, remont głowicy, pierścienie na tłokach.
jak złożyłem z kolegą to wszystko teraz mechanicznie jest ok ale elektryka coś szwankuje bo na wolnych obrotach pracuje nie równo, ale jak się przyśpiesza to jest ok, dopiero około 4,500 obrotów kilka razy dość gwałtownie przerwie i obrotomierz spada do 2000 i zaraz wraca na 4,500 obrotów ale wał korbowy napewno nie spada do 2000.
myślałem , że to odcina wtryski ale w serwisie powiedzieli mi , że to chyba iskra.
aha, powiedzcie mi co to jest i jak to się ustawia, bo na tym nie ma znaku tylko jest wycięty kawałek kółeczka

Shot with
DiMAGE Z3 at 2007-08-14
kto może niech pomoże, będę wdzięczny
: wt sie 14, 2007 6:39 pm
autor: DeviL
A moze czujnik polozenia walu ?

: wt sie 14, 2007 6:46 pm
autor: paullo
czujnik położenia wału chyba jest ok bo nic przy nim nie majsterkowaliśmy
: wt sie 14, 2007 7:11 pm
autor: DeviL
paullo pisze:czujnik położenia wału chyba jest ok bo nic przy nim nie majsterkowaliśmy
A cewka dobra ?
: wt sie 14, 2007 7:16 pm
autor: paullo
no jak zapale na wolnych obrotach iskra jest na każdym baniaku
: wt sie 14, 2007 7:16 pm
autor: paullo
a co to za czujnik?
kolega powiedział mi, że to od fazy wtrysku?
prawda to czy nie
: wt sie 14, 2007 9:41 pm
autor: ziuzio
W GMP ma być ten coś ustawiony zerem na kresce, pewnie jest źle ustawione i stąd problemy:).
: wt sie 14, 2007 11:30 pm
autor: dr kozioł
czujnik fazy wtrysku - zgadza sie
ma byc ustawiony tak ze kiedy rozrzad jest na znakach to w okienku na czujniku kreska powinna byc jak najblizej przerwy znajdujacej sie na niebieskiej kresce.
: śr sie 15, 2007 1:05 pm
autor: paullo
aha, czyli kółeczko w czujniku nie ma być ustawione na tym dużym wycięciu tylko na niebieskiej kresce, aha...
no ja właśnie się zastanawiałem czy to jest jakieś zabrudzenie czy kreska niebieska zrobiona pisakiem
czyli tym szerokim wycięciem nie sugerować się tak?
tak mniejwięcej ma to wyglądać dr kozioł

Shot at 2007-08-15
: śr sie 15, 2007 9:55 pm
autor: paullo

Shot at 2007-08-15
mam prośbe, zobaczcie w swoich punciakach jak ten czujnik nr.11 jest u was ustawiony gdy koło wałka rozrządu jest na punkcie
z góry dzięki
: czw sie 16, 2007 10:14 pm
autor: paullo
koledzy, powiedzcie jak ma być ustawiony ten czyjnik fazy wtrysku, bo ba tym kółku jest takie jedno centymetrowe wycięcie i potem jakby dwa punktu zaznaczone niebieskim pisakiem
: czw sie 16, 2007 11:16 pm
autor: dr kozioł
na tej tarczcre ktora jest pod szkielkiem jest taka niebieska kreska ktora w pewnym miejscu jest przerwana. przerwa w niebieskiej kresce ma dlugosc kolo milimetra a moze mniej
i wlasnie na tej przerwie ma byc ustawiony znak ze szkielka.
zadna czerwona sie nei sugerujesz ani inna - istotna jest tylko ta niebieska i przerw na niej ( przerwa nie znajduje sie na polowie tylko tak w 2/3 dlugosci niebieskiej kreski).
Mam nadzieje ze zrozumiale? bo juz lepiej nie umiem:)
: pt sie 17, 2007 4:57 pm
autor: paullo
dzieki dr kozioł
już znalazłem przyczyne
zamieniłem wtyczki od silnika krokowego i czujnika spalania stukowego
ale ten czujnik fazy wtrysku też już ustawiłem tak jak napisałeś
serdeczne dzieki