Strona 1 z 1

uciekanie wody

: czw maja 10, 2007 9:47 am
autor: mouk80
Ubywa mi szybko wody ze zbiorniczka. Pod autem sucho i raczej nie wyglada, zeby ktorys z przewodow byl dziurawy. Codziennie ostatnio musze dolewac.
Jakie moga byc tego powody?

: czw maja 10, 2007 10:05 am
autor: ziuzio
Może to być uszczelka pod głowicą i wtedy zasysa płyn do cylindrów lub do oleju(jeśli nie przybywa Ci oleju, to raczej pierwsza oopcja).
Możliwe też że gdzieś płyn Ci wycieka i odrazu odparowywuje-podokręcaj na początek wszystkie opaski na wężach.

: czw maja 10, 2007 4:13 pm
autor: DeviL
Byl podobny temat zalozony przeze mnie :P Mala nieszczelnosc vel nie dokrecona opaska na rurce , woda parowala , jakze dziwnie ludzie patrzyli jak w deszczu w korku mialem taka 5cm mgle nad maska :lol:

: czw maja 10, 2007 9:31 pm
autor: skadubek
A czy ten temat nie jest powiązany z przerywaniem ?? twojego sprzeta??
Pewnie masz uszczelke pod głowicą wywaloną !! i tu jest poczatek.....

: czw maja 10, 2007 9:34 pm
autor: McBanan
o tym samym pomysalem moze na tyle duzo wody lyka w cylinder ktorys ze zaczyna przerywac

: sob maja 12, 2007 8:36 am
autor: mouk80
mechanik stwierdzil ze to jakas uszczelka przy kolektorze. Ponoc dlatego mi autko tak dymilo. Myslalem ze to olej, a to para wodna:)
Mialem tez ogromne przebicia na kablach do swiec. Beda wymienione kable, swiece, kopulka palec i chyba cewka ma byc przeniesiona w inne miejsce, zeby kable byly duzo krótsze. bo w tej chwili to mi praktycznie na cala szerokosc auta ida.
Pozapychane tez sa jakies takie cienkie wezyki i nie ma na nich odpowiedniego cisnienia.
Sprawdzana byla kompresja i wyszlo na kazdym cylindrze 6,5. To kiepsko czy jeszcze nie tak zle?
Ten Pan ma porsche 944 2.5 T, Mitshubishi 3000GT i honde crx, a jak sie przejechal Uniakiem, to stwierdzil, se nigdy w zyciu czyms tak szybkim nie jechal.
Zaczal dlubac w ksiazkach co to za silnik no i okazalo sie ze to jest ta najmocniejsza 118 konna wersja, a ze turbina laduje sporo ponad bara, to faktycznie jedzie jak szalone.
Cisnienie niestety bedzie obnizone :( Bardzo chetnie bym sobie takie zostawil, wiec chyba trzeba zakuć silnik za niedlugo. Gdzie szukac czesci do tego?

: sob maja 12, 2007 9:08 am
autor: Lui
uuu to komprecha slabiutka :?

: sob maja 12, 2007 9:44 am
autor: mouk80
Lui pisze:uuu to komprecha slabiutka :?
a jaka jest norma dla 1.4 T ?

: sob maja 12, 2007 10:59 am
autor: rożek
mouk80 pisze:
Lui pisze:uuu to komprecha slabiutka :?
a jaka jest norma dla 1.4 T ?
nie znam się na turbo ale one chyba mają coś około 7

: sob maja 12, 2007 11:09 am
autor: McBanan
UT na sprezanie 7,7

: sob maja 12, 2007 11:55 am
autor: Lui
komprecha powinna byc 10-11

: sob maja 12, 2007 2:06 pm
autor: mouk80
Lui pisze:komprecha powinna byc 10-11
10-11 to nie jest w silnikach wolnossacych tylko?

: sob maja 12, 2007 3:02 pm
autor: Lui
nie

: sob maja 12, 2007 4:09 pm
autor: DeviL
W wolnossacych jest 12.5-14 :roll:

: sob maja 12, 2007 4:50 pm
autor: ZibiUT
Mylisz dwie rózne rzeczy.

Jezeli masz tak niską kompresję to silnik praktycznie do remontu. Wartość norlamna to 10-12. Dla silnika NA 12-14 Granica zurzycia dla turbo to coś około 6 własnie.

Spadek kompresji nie koniecznie musi być spowodowany złym stanem cylindrow i pierścieni. Moga być nieszczelne pierścienie. Należałoby zrobić próbe olejową. Poszukaj w szukajce na naszym forum a wszystko to było już pisane.

Stopień speżania to coś innego. W turbo to około 8:1 i tego nie da się zmierzyć. Jest to warotość wyliczana. W silnikach NA jest powyżej 10:1 ale to już zalezy od silnika, producenta itd