Strona 1 z 1
MODY w turbo
: wt kwie 17, 2007 7:23 am
autor: rosssssa
No i jak zwykle prztszedł nowy sezon i człowiek chce coś jednak zrobi z furą
I tak mnie przyszło do głowy że mozna w mojej IHI, której nic nie dolega powiększyć kompresorek zamiast kupować inne większe tułbo i później kombinowć bo coś nie pasuje.
Jak myslicie ile moze to dać??
i jakie są tego zbiżone koszty??
: wt kwie 17, 2007 10:03 am
autor: Lui
nie ma sensu
takie hybrydy to tylko dla szpanu chyba się robi, bo najwięcej w przypadku takich małych urbin daje właśnie odetkanie wydechu
no i jakbyś dał większy kompresor to mogło by się za szybko wkręcać i zajechała by sie sprężarka szybko....
: wt kwie 17, 2007 11:42 am
autor: rosssssa
jak to ...
dlaczego miało by się szybciej wkręcać??
przyecież chce zwiekszyć strone zimną, a nie wydechową!!!
a z tego co mi wiadomo to raczej przez to nie będzie się szybciej wkręcać!!!
i czemu dla szpanu!!!
czy nic to nie da??
: wt kwie 17, 2007 2:31 pm
autor: szociu
Jako że moja szkarada gtti ma podobną turbawkę (z tej samej rodziny IHI RHB5) to się wypowiem, zwiększając stronę zimną możesz zwiększyć maksymalne ciśnienie jakie da ci turbina ale kosztem przesunięcia momentu w którym turbina będzie je dawać na wyższe obroty. DO szkarady gtti w Anglii hybrydowe turbiny robi camskill z kółkiem kompresora z garreta T28, koszt ok 3000 więc sie nie kalkuluje, chciałem żeby mi wykonali coś podobnego u nas na miejscu to Turbo tecu powiedzieli że się nie podejmą. Proponuję sprawdzić do jakich silników wsadzane były turbiny z tej rodziny(chodzi o pasowanie bolt on na kolektor) , do szkarady pasują i dają super rezultaty turbiny z Maserati Biturbo właśnie ze względu na większy kompresor, ale w naszym pięknym kraju to tez abstrakcja. Podobne parametry ma kompreso z turbiny stosowanej w 3.1TD Isuzu tyle że Diesel to niższe EGT, aczkolwiek informacji o różnicy w materiale wykonania nie znalazłem. To tyle z mojej strony, generalnie łatwiej jest wyspawać nowy kolektor i wsadzić inne turbo.
: wt kwie 17, 2007 2:56 pm
autor: Lui
rosssssa pisze:jak to ...
dlaczego miało by się szybciej wkręcać??
przyecież chce zwiekszyć strone zimną, a nie wydechową!!!
a z tego co mi wiadomo to raczej przez to nie będzie się szybciej wkręcać!!!
nie napisałem że się będzie szybciej wkręcać, będzie się za szybko wkręcać , ciśnienie będzie rosło zbyt szybko a przepływ nie, kompresor będzie pracować poza surge line i prędej czy później się zajedzie
rosssssa pisze:
i czemu dla szpanu!!!
czy nic to nie da??
tak mi się napisało
za dużo to nie da bo co z tego że kompresor nadmucha super dużo zimnego powietrza jak silnik go nieweźmie bo będzie się dusił spalinami z przytkanego wydechu.....