Strona 1 z 1

Uno 1,4 ie

: wt mar 27, 2007 6:58 pm
autor: Abuk
Mam pytanie: Jeśli posiadam Uno 1,4 ie rok 95 i chciałbym do niego turbo założyć to jakie są wskazania przy pracy nad tym? Z góry dzięki za odpowiedż. Pozdrawiam

Re: Uno 1,4 ie

: wt mar 27, 2007 8:28 pm
autor: Bini0
Abuk pisze:Mam pytanie: Jeśli posiadam Uno 1,4 ie rok 95 i chciałbym do niego turbo założyć to jakie są wskazania przy pracy nad tym? Z góry dzięki za odpowiedż. Pozdrawiam
Kupno Uno Turbo i przełożenie wszystkiego do Uno 1,4

: wt mar 27, 2007 9:34 pm
autor: Pumba_bielsko
polecam tak zrobic

: wt mar 27, 2007 9:37 pm
autor: Bini0
Pumba_bielsko pisze:polecam tak zrobic
Dobrze by było przy okazji przekładania wszystkich części porządnie je obejrzeć i dla pewności to co da się i powinno wymienić, po prostu wymienić na nowe.

: śr mar 28, 2007 9:19 am
autor: Pumba_bielsko
no i nie mozna zapomniec o hamulcach oczywiscie :lol:

: śr mar 28, 2007 5:08 pm
autor: Abuk
Chodziło mi bardziej o to jak do tego silnika co posiadam założyć Turbo
jakoś niechcę się go pozbywać :o

: śr mar 28, 2007 8:46 pm
autor: Bini0
Abuk pisze:Chodziło mi bardziej o to jak do tego silnika co posiadam założyć Turbo
jakoś niechcę się go pozbywać :o
Zastosować kolektor z Uno Turbo lub Punto GT i turbinę do niego pasującą

: śr mar 28, 2007 9:00 pm
autor: Pumba_bielsko
załozyc inna miske wydajniejszą pompe pozmieniac troche przewodów by zasilic turbo zmienic wtryski troche poprzestawiac elektryke i bedzie dobre:] serio nie opłaca sie tego robic zaturbienie silnika to koszt okoo 4 7 tys wiec kup sobei albo silnik albo odrazu 1.4 t

: śr mar 28, 2007 9:23 pm
autor: hz10
i jeszcze trzeba odprężyć silnik :wink:

: śr mar 28, 2007 9:53 pm
autor: Lui
Jeśli naprawdę chcesz to zrobić a nie jesteś tysięczną osobą zawracającą dupę to mam trochę części które byś napewno potrzebował
(to nie oferta ale też wykaz potrzebych częśći)

-kolektor wydechowy
-kolektor dolotowy z wtryskiwaczami
-całą elektornikę od wtrysku, tj, komputery (paliwo i zapłon), czujniki,przepływka, wiązki
-pompa paliwa

do tego musiałbyś kupić jeszcze samą turbosprężarkę dorobić przewody olejowe i wodne, a także całe orurowanie z dolotem (chociaż mam dużą część orurowania ze zwykłego UT, ale IC mam tylko z nissana 200sx)

: czw mar 29, 2007 1:34 am
autor: Abuk
Dzięki wszystkim za rady. Chodzi o to że kumpel który zajmuje się takimi rzeczami proponował mi tą przeróbkę . Ponoć silnik 1,4 jest seryjnie przygotowany pod turbo . A jeśli chodzi o odprężanie silnika to ponoć starszy silnik tego niepotrzebuje bo sprężanie jest już mniejsze (kwestia zużycia ).

Pumba_bielsko będziesz chyba kojażył kolesia też jest z Bielska wołają go Kefir :D Pozdrowienia dla bbracers ! Pozdrów Kokosa bo jakoś ostatnio niemożemy się spotkać :).

: pt mar 30, 2007 12:23 pm
autor: jugo500
mam jeszcze w starych zapasach blok z kompletnym dołem do wolnossaka 1.4 tanio oddam gdyby się okazało ,ze nie nadaje się pod turbo :twisted: :twisted: :twisted:



edit : głowice tez mam 8)

: pn kwie 02, 2007 10:42 pm
autor: mops
Abuk pisze:Dzięki wszystkim za rady. Chodzi o to że kumpel który zajmuje się takimi rzeczami proponował mi tą przeróbkę . Ponoć silnik 1,4 jest seryjnie przygotowany pod turbo .
kumpel widocznie nie wie czym sie zajmuje ;-)

silnik z 1,4 n/a ma:

zbyt duzy stopien sprezania,
mniej wydajny plaszcz wodny odprowadzajacy cieplo do okladu chlodzenia,
nie sadze tez by byl tak przygotowany jezeli chodzi o sprawe materialow zastosowanych do produkcji (np nie posiada zaworow z wkladkami sodowymi zapewniajacymi lepsze odprowadzanie ciepla itd...)

Podsumowujac - jezeli sie za to wezmiesz - to szukaj nowego silnika 1,4 bo swoj rozwalisz ;-(

: pn kwie 02, 2007 11:21 pm
autor: Pumba_bielsko
no i mops powrócił i powiedział prawde


tak tak kojaże Kefira pozdrawiam 8)