Strona 1 z 1
ciśnienie oleju
: śr mar 21, 2007 9:39 pm
autor: hz10
witam
tak więc po złożeniu wszystkiego pojawił sie problem z ciśnieniem na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku . tzn zaczyna mrygać ciśnienie oleju przy ok 800 obr. czy dobrze myśle że winna temu jest turbina tzn. wyczytałem gdzieś w necie że przed t3 powinna być śruba kalibracyjna fi 1.5mm . dodam że na orginalnej turbinie nie było mowy o zapalaniu sie ciśnienia do tego stopnia że ciśnienie gasło od kręcenia rozrusznikiem
pozdrawiam
: śr mar 21, 2007 10:24 pm
autor: ZibiUT
Jest mozliwe ze cisnienie z tego powodu spadło. Na StreetRacing jest taki watek i tam własnie pisali o tym. Mozesz jeszcze zwiekszyć cisnienie oleju poporzez wlozenie podkładki pod spręzynę w pompie oleju.
: śr mar 21, 2007 10:34 pm
autor: hz10
tak ale na wolnych obrotach i tak ten zawór jest zamknięty

czy orietujesz sie jakie powinno być ciśnienie przy 3tyś?
: śr mar 21, 2007 10:37 pm
autor: DeviL
Srednio powinno byc okolo 1 bar per 1tys obr , u mnie na zimnym jak odpalam to mam 6 bar (1-1.5k obr) , jak sie nagrzeje to spada do jakis 1.1 bar przy 800obr +/-50 . Przy 3tys obr mam 2.8-3bar cisn oleju jak jade

: śr mar 21, 2007 10:54 pm
autor: hz10
no to u mnie jest coś zjebane

na wolnych to jak pisałem, na gorącym oleju pokazuje 2 do 3 atm przy wysokich obrotach

widze że nie obędzie sie bez podłączenia "pewnego" czujnika bo nie chce zajechać silnika świerzo po modach i takiej ilości włożonej pracy

: czw mar 22, 2007 8:34 am
autor: ZibiUT
Czesto zdarza się ze nie działa poprawnie wskaźnik. Podłacz sobie mechaniczny i wtedy bedziesz wiedział.
: czw mar 22, 2007 4:06 pm
autor: DeviL
Jesli jednak to nie wina wskaznika , to polecam sprawdzic pompe oleju bo na jakies 90% mogla pasc , jak nie pompa to niestety gorzej bedzie
: czw mar 22, 2007 8:14 pm
autor: hz10
niestety ale szewc w dziurawych butach chodzi

i nie ma kiedy sprawdzić. co do stanu silnika to wszystko było mierzone po rozebraniu i wyszło nominał

natomiast pamiętam że ciśnienie maksymalne wg wskaźnika max jest takie samo przed jak i po rozbiórce

: pt mar 23, 2007 7:57 pm
autor: hz10
Zibi122 pisze:Czesto zdarza się ze nie działa poprawnie wskaźnik. Podłacz sobie mechaniczny i wtedy bedziesz wiedział.
miałeś racje

ciśnienie przy 80stopniach oleju wynosi
1. 1tyś 1.5 atm.
2. 2tyś 4 atm.
3. 5tyś 5 atm.
kurde a już chodziłem zesrany

: pt mar 30, 2007 10:44 am
autor: KFAS
hz10 pisze:Zibi122 pisze:Czesto zdarza się ze nie działa poprawnie wskaźnik. Podłacz sobie mechaniczny i wtedy bedziesz wiedział.
miałeś racje

ciśnienie przy 80stopniach oleju wynosi
1. 1tyś 1.5 atm.
2. 2tyś 4 atm.
3. 5tyś 5 atm.
kurde a już chodziłem zesrany

nie wiem skąd Wy bierzecie takie dane bo Ja trzymam orginalną książek serwisową do uno (robi się w aso) i napisane jest jak byk, że ciśnienie robocze w temperaturze 100 stopni powinno zawierać się w granicy
3,43-4,90
nic tu nie pisze o wolnych obrotach itp. a tym bardziej nie ma jakiegoś stopniowania przy jakich obrotach jakie powinno być.....
dane dotyczą silnika 1116, 1372 i.e. , 1372 turbo i.e.
PODSTAWA TO PODPIĄĆ ZWYKŁY MANOMETR I SPRAWDZIĆ CIŚNIENIE
DLA ZUPEŁNEJ PEWNOŚCI
: pt mar 30, 2007 2:44 pm
autor: DeviL
Kazde auto ma inne cisn olejy, np fiat coupe turbo do 3 bar , wskaznik w pgt tez do takiej wartosci jest

U mnie np na zimnym jak odpalam to zaczyna zabawe od 6 barow , a konczy na 1 barze jak sie nagrzeje (bieg jalowy)

: pt mar 30, 2007 7:37 pm
autor: rosssssa
DeviL pisze:Kazde auto ma inne cisn olejy, np fiat coupe turbo do 3 bar , wskaznik w pgt tez do takiej wartosci jest

U mnie np na zimnym jak odpalam to zaczyna zabawe od 6 barow , a konczy na 1 barze jak sie nagrzeje (bieg jalowy)

ale to że skala jest do 3barów nie znaczy że więjce nie na pompuje

: sob mar 31, 2007 8:13 am
autor: hz10
KFAS pisze:hz10 pisze:Zibi122 pisze:Czesto zdarza się ze nie działa poprawnie wskaźnik. Podłacz sobie mechaniczny i wtedy bedziesz wiedział.
miałeś racje

ciśnienie przy 80stopniach oleju wynosi
1. 1tyś 1.5 atm.
2. 2tyś 4 atm.
3. 5tyś 5 atm.
kurde a już chodziłem zesrany

nie wiem skąd Wy bierzecie takie dane bo Ja trzymam orginalną książek serwisową do uno (robi się w aso) i napisane jest jak byk, że ciśnienie robocze w temperaturze 100 stopni powinno zawierać się w granicy
3,43-4,90
nic tu nie pisze o wolnych obrotach itp. a tym bardziej nie ma jakiegoś stopniowania przy jakich obrotach jakie powinno być.....
dane dotyczą silnika 1116, 1372 i.e. , 1372 turbo i.e.
PODSTAWA TO PODPIĄĆ ZWYKŁY MANOMETR I SPRAWDZIĆ CIŚNIENIE
DLA ZUPEŁNEJ PEWNOŚCI
te dane które podałem pochodzą z MANOMETRU

i dotyczą mojego silnika