Strona 1 z 2

dalej nie zapala [druga strona]

: śr lut 14, 2007 2:14 pm
autor: Lui
a przekaznik dobry jest wymienialem go z pompa

co sprawdzic? bo juz nie moge sie polapac w tych kablach

: śr lut 14, 2007 3:27 pm
autor: Lui
zorientowalem sie ze plus tez wlacza sie dopiero jak krecimy rozrusznikiem, wtryski chodza, zapalac nie zapala, walcze dalej :D

: śr lut 14, 2007 4:42 pm
autor: Lui
jest tego typu lipa, nie mam obrotów na smt6, jak sprawdzic czujnik polozenia walu?

: śr lut 14, 2007 4:56 pm
autor: DeviL
Ale sprawdzic czy nie popsuty czy co ? Proboj odlaczac kable po jednym z kazdej swiecy , i jak stwierdzisz brak roznicy pracy silnika przy wylaczeniu/zalaczeniu ktoregos to pewnie padlo ...

: śr lut 14, 2007 5:18 pm
autor: Lui
problem w tym ze silnik wogole nie zapala :?

tylko tak jakby zalapuje na jeden/dwa gary, raz kichnal w dolot

(btw nie wiem czemu nie mam polskiej czcionki :? )

: śr lut 14, 2007 5:40 pm
autor: DeviL
Hmm map sensor + czujnik walu moga powodowac brak zapalania bez wciskania gazu na chama , btw polecam ksiazke uklady wtryskowe benzyny (wydawnictwo auto) , ja sobie ostatnio kupilem o ukladach marelli/weber

: śr lut 14, 2007 5:54 pm
autor: Lui
map sensor chyba dobry bo jak zawsze pokazuje na wylaczonym silniku 39% deflcetion

ale nie wiem jak sprawdzic ten czujnik GMP, w ksiazce ladnie napisali sprawdzic opornosc ma byc pomiedzy 600 a 700 ohm, jasne prosta sprawa tylko pomiedzy czym mam sprawdzic ta opornosc, czujnik mimo dwoch pinow ma jeden kabel (w 1.3 mam tak samo) ..... no i nie wiem co robic....

: śr lut 14, 2007 5:59 pm
autor: DeviL
W ksiazce do mego kompa napisali ze ma byc 700-1000 om , a chyba czujnik polozenia walu mam taki jak ty :wink:
Zapodaj numer eperowski czunika , bo cos nie moge znalesc tego tam

: śr lut 14, 2007 6:35 pm
autor: hz10
Lui pisze:map sensor chyba dobry bo jak zawsze pokazuje na wylaczonym silniku 39% deflcetion

ale nie wiem jak sprawdzic ten czujnik GMP, w ksiazce ladnie napisali sprawdzic opornosc ma byc pomiedzy 600 a 700 ohm, jasne prosta sprawa tylko pomiedzy czym mam sprawdzic ta opornosc, czujnik mimo dwoch pinow ma jeden kabel (w 1.3 mam tak samo) ..... no i nie wiem co robic....
masz sprawdzić pomiędzy tymi pinami :!: a najlepiej podłącz miernik a ktoś niech zacznie kręcić rozrusznikiem i zobacz czy sie zmienia na mierniku

: śr lut 14, 2007 8:19 pm
autor: Lui
hmm w sumie moglo by tak byc

bo jak mierzylem teraz to opornosc byla nieskonczona czyli nie bylo wogole przeplywu pradu

a jak akurat czujnik bedzie nad zebem to opornosc ma byc te 600-700?

bo pamietam ze sprawdzalem kiedy czujnik w aparacie w 1.0 to zawsze byla jakas a podczas krecenia zmieniala sie skokowo

: śr lut 14, 2007 8:27 pm
autor: hz10
oporność to oporność nie ma wpływu na to czy jest nad zębem czy nie :wink: to że sie zmienia podczas kręcenia to już jest efektem indukcji ale jeżeli czujnik jest umarty to tak czy inaczej na omomierzu zobaczysz OL. jeżeli jest nieskończoność to możesz jeszcze spróbować uciąć kabel (wcześniej upewnij sie że wtyczka jest cała) przy samym czujniku i sprawdzić oporność w celu wyeliminowania uszkodzenia kabla. no chyba że masz drugi czujnik to nie ma sprawy :wink:

: śr lut 14, 2007 8:37 pm
autor: Lui
Sprawdzałem na czujniku z 1.3 który działał do końca dobrze, i jest to samo oporność jest nieskończona, to chyba nie ma być tak, trochę chyba za duży pech żeby dwa czujniki padły?

Jeśli chodzi o tą zmieniającą się oporność to widocznie zależy od czujnika bo ten w 1.0 to zmieniał oporność w przy obracaniu…. A może już coś bredzę bo strasznie boli mnie palec po tym jak przebiłem go niemal do paznokcia końcówką od multimetru :lol:

: śr lut 14, 2007 8:49 pm
autor: hz10
spox :wink: ale oporność zmienia sie w pewnym sensie podczas kręcenia bo jak przełączysz na woltomierz i masz szybki woltomierz to zobaczysz piki napięcia wyindukowanego przez czujnik :wink: to jest tak w każdym (no prawie) czujniku jak by co to moja maszyna jest w proszku jutro pomierze to napisze co zaobserwowałem
pozdro

: śr lut 14, 2007 9:04 pm
autor: ZibiUT
Oporność musi być. Sprawdz dokładnie bo jezeli nie ma to jest uwalony.

Ten na skrzyni ma nr 5944390 lub 7604582

Pasuje od kilku róznych samochodów.

: śr lut 14, 2007 9:12 pm
autor: Lui
no ale jak to dokladnie sprawdzic, na dwoch pinach od wtyczki ktora jest przy czujniku ???? sprobuje sie przekluc moze w kabel (ale poprzenie klucie zostawilo negatywny slad na psychice :lol: ), no ale to by bylo dziwne zeby dwa czujniki padly tak od samego czasu bo nic nie ruszalem...