Strona 1 z 1
Rozrząd 1.4t
: pn sty 29, 2007 9:59 am
autor: David_KRK
Zabrałem się za rozbieranie silnika 1.4t w celach remontowych. Przed zdjęciem paska rozrządu chciałem zobaczyć jak to jest poustawiane i się trochę zdziwiłem. Jak ustawię wał korbowy na znakach - znak na kole się pokrywa z takim 'ostrzem' i w okienku obudowy sprzęgła jest nawiercony otworek przy znaku '0' (czyli zakładam że mam tłok pierwszego cylindra w GMP) to kółko wałka rozrządu jest zupełnie w lesie
A dokładnie to jest tak, że ten kołeczek na obudowie rozrządu pokrywa się z czerwonym zaznaczeniem na kółku - ale to raczej wygląda na jakąś samoróbkę, a nie fabryczne zaznaczenia, za to ząbek z nacięcięm jest daaaleko z przodu. Nie jest to nawet 180 stopni, żeby podejrzewać że trzeba jeszcze jeden obrót wału zrobić...
Poradźcie coś, jak to powinno wyglądać, no i przede wszystkim jak to później składać do kupy.
: pn sty 29, 2007 12:04 pm
autor: hz10
w najgorszym wypadku robisz tak:
1 wykręcasz pierwszą świece lub 4
2. ustawiasz gmp za pomoca np wkrętaka
3 odkręcasz pokrywe do wałka i patrzysz na krzywki pierwsze dwie w górze a ostatnie w dole tak aby kręcenie kołem powodowało zamykanie jednej i otwieranie drugiej (po środku) lub odwrotnie zależy od silnika gdzie jest 1szy cyl
: pn sty 29, 2007 9:42 pm
autor: ziuzio
A na jaki znak(gdzie jest zlokalizowany) ustawiasz to kółko rozrządu(jego nacięcie)??
Jakby na to nie patrzeć w GMP I lub IV cylindra, krzywki I cylindra mają być obydwie w górze, a IV obydwie mają naciskać szklanki(lub na odwrót, zależy który obrót wałka względem wału leci:)).
: pn sty 29, 2007 9:59 pm
autor: hz10
ziuzio pisze:A na jaki znak(gdzie jest zlokalizowany) ustawiasz to kółko rozrządu(jego nacięcie)??
Jakby na to nie patrzeć w GMP I lub IV cylindra, krzywki I cylindra mają być obydwie w górze, a IV obydwie mają naciskać szklanki(lub na odwrót, zależy który obrót wałka względem wału leci:)).
a czytałeś co napisałem czy e tam

: pn sty 29, 2007 10:12 pm
autor: ziuzio
hz10 pisze:a czytałeś co napisałem czy e tam

Nie czytam ze zrozumieniem

: pn sty 29, 2007 11:45 pm
autor: David_KRK
ziuzio pisze:A na jaki znak(gdzie jest zlokalizowany) ustawiasz to kółko rozrządu(jego nacięcie)??
Jakby na to nie patrzeć w GMP I lub IV cylindra, krzywki I cylindra mają być obydwie w górze, a IV obydwie mają naciskać szklanki(lub na odwrót, zależy który obrót wałka względem wału leci:)).
Chciałem na taki plastikowy kołeczek w obudowie rozrządu, ale to nie bardzo wychodziło... Jeżeli na ten kołeczek ustawię nie wcięcie, tylko czerwony znaczek zrobiony przez kogoś na kółku to jest OK,pewnie poprzednik miał podobny problem i sobie zaznaczył położenia po swojemu, tyle że w kolejnym obrocie wału.
Sytuacja wygląda tak:
Ustawione GMP 1 cylindra wg znaku na kole pasowym, sprawdzone śrubokrętem. Wałek rozrządu na 1 cylindrze ustawił się tak :

Jeżeli to jest OK, to problem jest tak śmieszny,że aż wstyd się przyznać

: wt sty 30, 2007 9:12 am
autor: hz10
jest oki

pierwszy cylinder w tym ustawieniu to ten od skrzyni

: wt sty 30, 2007 11:35 am
autor: David_KRK
A to mnie zakoczyłeś teraz, bo wszystko jest ustawione na znakach fabrycznych, a wydaje mi się że cylindry standardowo numeruje się od strony rozrządu
Jeżeli przy składaniu obrócę wałek rozrządu o 180 stopni, to wystarczy tylko do tego doregulować wałek pośredni i aparat zapłonowy żeby wszystko było tak jak powinno? Czyli pierwszy cylinder przy rozrządzie i numery przewodów wysokiego napięcia na rozdzielaczu zgodne z numeracją cylindrów na głowicy?
: wt sty 30, 2007 2:17 pm
autor: hz10
rózni producenci różnie przyjmuja początek silnika

dlatego tym akurat bym sie nie przejmował
