Strona 1 z 2

1.3T a 1.4T

: sob sty 20, 2007 11:57 am
autor: David_KRK
Witam wszystkich, bo to mój pierwszy post tutaj :)

Szukam informacji o różnicach między tymi silnikami. Przekopałem się przez archiwum i trochę znalazłem, ale nie za wiele. Szczególnie interesuje mnie czy wymiary zewnętrzne się dużo różnią (silników i skrzyń - patrzę pod kątem wsadzenia takiego silnika do CC, wiem że 1.3T da się upchnąć, o 1.4T jeszcze nic nie znalazłem).

Druga kwestia, czy np. głowica z 1.3T da się założyć na blok 1.4T (ew. odwrotnie - blok 1.3T i czapka 1.4T) i czy skrzynie są zamienne? Jak z resztą osprzętu? Znalazłem już na forum, że kolektory wydechowe da się podmienić, chociaż są małe różnice w kształcie kanałów.

: sob sty 20, 2007 12:34 pm
autor: ziuzio
Poszukaj, było dużo o różnicach 1.3T i 1.4T:). Ogólnie da się pokombinować między tymi silnikami, ale z głową:).

: sob sty 20, 2007 12:37 pm
autor: Yannick
Skrzyń i głowic nie da się zamieniać.

: sob sty 20, 2007 2:05 pm
autor: DeviL

: sob sty 20, 2007 9:59 pm
autor: David_KRK
Sorry, ale czy z tego można wywnioskować czy 1.4T ma wymiary zewnętrzne większe niż 1.3T? Albo czy da się pożenić głowicę jednego z blokiem drugiego? Czy może przełożyć skrzynki?
Dane katalogowe 146.A2.000, 146.A2.246, 146.A8.000 i 146.A8.046 sobie już znalazłem.

--> ziuzio, znalazłem wątek o różnicach między 1.3T i 1.4N/A, kombinacjach z układem korbowo-tłokowym i głowicami, ale jak ma się do tego 1.4T??

: pn sty 22, 2007 12:55 am
autor: ziuzio
Sam blok z głowicą 1.3T i 1.4T są identyczne gabarytowo. Różnica jest w osprzęcie, np. w 1.4T dużo 'obszerniejszy' jest kolektor ssący niż w 1.3T.

Jeżeli nie zależy Ci na sterowaniu skrzyni, to 1.3T wczesny(do końca 87r.), 1.3T późniejszy(do 90r.) oraz 1.4T mają zamienne skrzynie(choć przełożenia i sprzęgła trzeba wtedy dobierać dobrze:)).

Silniki 1.4T i 1.4n/a są bardzo zbliżone, można między nimi zamienić głowice, choć róznią się takim detalem jak mocowanie termostatu czy średnicami zaworów(wydechowe mniejsze o 1mm w n/a) albo jeszcze mocowaniem czujnika spalania stukowego.

: pn sty 22, 2007 1:40 pm
autor: David_KRK
Dzięki wielkie. Wygląda że najlepiej spróbować wepchnąć pod maskę całe 1.4T z orginalnym osprzętem i skrzynką. Skoro 1.3T wkładają to ten też powinien wejść. Jak będą problemy z domknięciem maski to ewentualnie kombinacje z dolotem z 1.3T...

A tak z innej beczki... 1.4T też tak łatwo podkręcić w okolice 150KM jak 1.3T?

: pn sty 22, 2007 2:21 pm
autor: ZibiUT
1,4t chyba nawet łatwiej bedzie wsadzić ponieważ kol ssący zajmuje mniej miejsca niż w 1,3T

: pn sty 22, 2007 3:14 pm
autor: David_KRK
ziuzio pisze:Sam blok z głowicą 1.3T i 1.4T są identyczne gabarytowo. Różnica jest w osprzęcie, np. w 1.4T dużo 'obszerniejszy' jest kolektor ssący niż w 1.3T.
Zibi122 pisze:1,4t chyba nawet łatwiej bedzie wsadzić ponieważ kol ssący zajmuje mniej miejsca niż w 1,3T
No to jak z tymi kolektorami??

: pn sty 22, 2007 3:19 pm
autor: ZibiUT

: pn sty 22, 2007 5:54 pm
autor: David_KRK
Na fotkach wyglądają prawie identycznie ;)

: pn sty 22, 2007 8:40 pm
autor: Pumba_bielsko
1.4 ma bardziej aerodynamiczny kolektor pozatym nie widze zbytnich zmian (to dla tego 1.4 jest szybsze

: pn sty 22, 2007 10:35 pm
autor: ziuzio
W 1.3T kolektor jest wyższy, ale bardziej 'zwarty' do silnika, w 1.4T jest niższy - bardziej położony i zajmuje więcej miejsca wokół silnika.

: wt lip 24, 2007 2:32 pm
autor: mouk80
ziuzio pisze:W 1.3T kolektor jest wyższy, ale bardziej 'zwarty' do silnika, w 1.4T jest niższy - bardziej położony i zajmuje więcej miejsca wokół silnika.
A jakie sa różnice miedzy silnikiem 1.4T w uno, a tym w punto GT?

: wt lip 24, 2007 4:24 pm
autor: ziuzio
Inna elektronika(zapłon i wtrysk już są obsługiwane jednym kompem), inny dolot i inna turbosprężarka. Dół silnika i głowica z wałkiem rozrządu taka sama.