Strona 1 z 1
Punto GT - Łożyska kół, niskie ładowanie...
: sob gru 23, 2006 7:24 pm
autor: Sil
1. Jakie i gdzie najtaniej kupić można łożyska kół do Punto GT 1.4T?
Jaki mają rozmiar, idzie podpasować coś z technicznych łożysk?
2. Jakie jest nominalne doładowanie w PGT?
W egzepmlarzu, ktory widzialem trzma gdzies 0,7 i nie podchodzi wyżej... Może być przyczyną zagięta rura do IC?
3. Jak duże są różnice w koszcie eksploatacji PGT a któregoś "zwykłago" Punto?
Pytam, bo może na dniach stanę się posiadaczem wyżej wzmiankowanego...

Re: Punto GT - Łożyska kół, niskie ładowanie...
: sob gru 23, 2006 8:22 pm
autor: chemmist
Sil pisze:1. Jakie i gdzie najtaniej kupić można łożyska kół do Punto GT 1.4T?
Jaki mają rozmiar, idzie podpasować coś z technicznych łożysk?
2. Jakie jest nominalne doładowanie w PGT?
W egzepmlarzu, ktory widzialem trzma gdzies 0,7 i nie podchodzi wyżej... Może być przyczyną zagięta rura do IC?
3. Jak duże są różnice w koszcie eksploatacji PGT a któregoś "zwykłago" Punto?
Pytam, bo może na dniach stanę się posiadaczem wyżej wzmiankowanego...

ad 2. stałe ok o,8 chyba, overboost 1,3, anglicy podają taki sposób na sprawdzenie turbiny: 3 bieg obroty 3000 i w tym momencie wdepa max, i wskazówka ma dojść do czerwonego pola, wtedy wszystkojest ok.
ad 3. są sporo wyższe i patrząc po moim egzemplarzu moze zepsuć sie właściwie wszystko

nie wiem co by cie ineteresowało, spalanie min 10-11l.,
Re: Punto GT - Łożyska kół, niskie ładowanie...
: sob gru 23, 2006 8:41 pm
autor: rosssssa
chemmist pisze:ad 2. stałe ok o,8 chyba, overboost 1,3, anglicy podają taki sposób na sprawdzenie turbiny: 3 bieg obroty 3000 i w tym momencie wdepa max, i wskazówka ma dojść do czerwonego pola, wtedy wszystkojest ok.
Niewiem dlaczego tak podajesz
Przcież łąduje 1,0 a w piku 1,5 bara
Przecież połowa skali to 1,0 bara

Re: Punto GT - Łożyska kół, niskie ładowanie...
: sob gru 23, 2006 8:56 pm
autor: chemmist
rosssssa pisze:chemmist pisze:ad 2. stałe ok o,8 chyba, overboost 1,3, anglicy podają taki sposób na sprawdzenie turbiny: 3 bieg obroty 3000 i w tym momencie wdepa max, i wskazówka ma dojść do czerwonego pola, wtedy wszystkojest ok.
Niewiem dlaczego tak podajesz
Przcież łąduje 1,0 a w piku 1,5 bara
Przecież połowa skali to 1,0 bara

e tam ubzdurałeś sobie, na zachodnich stronach różnie podają od 0,7 do 0,8 a overboost 1,2-1,3
: sob gru 23, 2006 9:23 pm
autor: DeviL
Skad taki duzy overboost? W lanci wg manuala jest 0.15bar tylko , wogole pierwsze slysze o overbooscie 0.5 bar

(teoretycznie to jest 50% wiecej moczy...)
: pn gru 25, 2006 3:04 am
autor: rosssssa
DeviL pisze:... wiecej moczy...)
może moczu
Tak pokazuje wskańik i tego się trzymam

: pn gru 25, 2006 11:50 pm
autor: Sil
DeviL pisze:Skad taki duzy overboost? W lanci wg manuala jest 0.15bar tylko , wogole pierwsze slysze o overbooscie 0.5 bar

(teoretycznie to jest 50% wiecej moczy...)
Heh... teretycznie jest pieknym okresleniem...
Nawet jesli jest taki overboost to szczerze wątpię w możliwośći jego wykorzystania przez układ zasilnia silnika w paliwo

Coś mi się obiło, że PGT traci trochę mocy z niedołężności układu dolotowego i wtryskowego już w serii, ale może mi się tylko obiło
A jak z tymi łożyskami? Od jakich innych aut podchodzą, żebym wiedział, jak allegro przeszukać....
: wt gru 26, 2006 6:56 pm
autor: Yannick
Co do łożysk możesz zrobić tak:
w katalogu intercars znajdujesz numer łożyska przez nich oferowanego, firmy np. skf (znalazłem np. VKBA 1440 dla punto gt, ale jest kilka wersji w zależności od rocznika) i jak już masz to, to szukasz albo tego tanio u reselerów skf albo odpowiednika. I masz łożysko "techniczne" o które pytasz
: śr gru 27, 2006 10:59 pm
autor: colin
Sil pisze:DeviL pisze:Skad taki duzy overboost? W lanci wg manuala jest 0.15bar tylko , wogole pierwsze slysze o overbooscie 0.5 bar

(teoretycznie to jest 50% wiecej moczy...)
Heh... teretycznie jest pieknym okresleniem...
Nawet jesli jest taki overboost to szczerze wątpię w możliwośći jego wykorzystania przez układ zasilnia silnika w paliwo

Coś mi się obiło, że PGT traci trochę mocy z niedołężności układu dolotowego i wtryskowego już w serii, ale może mi się tylko obiło
A jak z tymi łożyskami? Od jakich innych aut podchodzą, żebym wiedział, jak allegro przeszukać....
Taki overboost jest zapisany w programie i daje efekty przez chwile krotka. Nie ma wiekszego sensu na dluzej, bo seryjny IC i tak jest do kitu i po wzroscie cisnienia szybko temp w dolocie rosnie, zaplon sie opoznia i nie jedzie wcale lepiej niz na nizszym cisnieniu.